Toon posts:

[Vista] MCE Remote werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net Vista Ultimate geïnstalleerd en ik wil graag mijn XP MCE remote gebruiken (die nog ergens onder in de rommel doos zat en nu blijkt dat de batterijen op zijn 8)7 )

Alles is goed geïnstalleerd, de receiver reageert op mce remote en de toetsen van mce remote reageren door op te lichten. In mce opnieuw de setup gedraaid maar helaas er gebeurts niets spannends met window media center.

Nu heb ik oplaadbare AA HR 1,2V batterijen gebruikt, de oude batterijen zijn AA LR6 1,5V batterijen, kan het dat de kleine voltage verschillen of het type hr/lr, het probleem zijn dat de remote niet helemaal lekker werkt?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 23:17:
Ik heb net Vista Ultimate geïnstalleerd en ik wil graag mijn XP MCE remote gebruiken (die nog ergens onder in de rommel doos zat en nu blijkt dat de batterijen op zijn 8)7 )

Alles is goed geïnstalleerd, de receiver reageert op mce remote en de toetsen van mce remote reageren door op te lichten. In mce opnieuw de setup gedraaid maar helaas er gebeurts niets spannends met window media center.

Nu heb ik oplaadbare AA HR 1,2V batterijen gebruikt, de oude batterijen zijn AA LR6 1,5V batterijen, kan het dat de kleine voltage verschillen of het type hr/lr, het probleem zijn dat de remote niet helemaal lekker werkt?
Probeer het gewoon uit met een vers setje batterijen zou ik zeggen, werkt het nog niet even een andere remote proberen of Microsoft even bellen waarom het niet werkt. Verschil tussen 2.4V en 3.0V vind ik trouwens niet echt klein.

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad als je de 2 batterijen bij elkaar optelt dan is het wel veel.... |:(

ik zal het eens proberen met een nieuw setje morgen.

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 23:04
Kijk voor de grap even in de device manager of er een uitroepteken bij de "ehome remote" (dus of de driver wel geinstalleerd is)

Ik weet dat bepaalde driver cd's en downloads van de Haupauge TV kaarten ook drivers meeleveren voor de remote (die dus NIET werken onder Vista) en die dan de oude driver overruled. Dat was namelijk het probleem wat ik hier heb gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Drivers zijn allemaal goed geïnstalleerd, daar ligt het niet aan...ik zal vandaag even proberen met een vers setje AA LR6 1,5V batterijen. Als het werkt dan zal ik het hier posten en werkt het niet dan post ik het ook :)

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:31
Ik werk hier met de zelfde opstelling als jij wilt gebruiken, de remote en het keyboard werken out of the box :)

Verwijderd

Topicstarter
Yes! Hij doet het! Het ligt toch aan de batterijen, heb net een vers setje batts van 1,5V gebruikt en hij doet het nu WHOOT!

Bedankt voor de reacties jongens!

Verwijderd

Gasten die MCE2005 remote werkt bij mij ook wel onder vista ik kan alleen op geen enkele manier het geluid ZACHTER zetten, harder is geen probleem... Iemand een idee?

ps. in MCE vista werkt trouwens geen enkel apparaat om het volume lager te zetten, Logitech wireless keyboard en andere remote... al deze werkte wel onder MCE2005 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2007 21:58 ]

Verwijderd

Update: Het blijkt dus dat het volume wel lager gaat maar het visuele werkt niet (volume balkje...) ZEER hinderlijk...

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Gebruik voortaan je edit functie. ;) Staat veel beter.

[ Voor 41% gewijzigd door ikweetniks op 18-03-2007 23:34 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 21:54:
ps. in MCE vista werkt trouwens geen enkel apparaat om het volume lager te zetten, Logitech wireless keyboard en andere remote... al deze werkte wel onder MCE2005 8)7
Da's vreemd, want m'n keyboard doet het hier wel zoals het hoort (afgezien van alle Logidrek toetsen).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1