[Berekening] Berekening (Algoritme)

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Immortal_NL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-12 20:14
even een korte inleiding, ik ben in PHP + SQL + JS een Online spel aan het maken. Het spel moet een MMORPG worden.

Het probleem waar ik nu tegen aan loop is alleen hoe ik "gevechten" tussen spelers moet simuleren.

voorbeeldjes:
10 soldaten tegen 20 soldaten (die 10 kunnen ook winnen dus een soort van random inbouwen)
200 soldaten tegen een draak (zo'n draak zou ze allemaal levend moeten kunnen verbranden lijkt me)

en nog moeilijker werd het toen ik aan futuristische senario's ging denken:
20 eenheden tegen iets dat closecombat kan doen en afstand ?
20 eenheden waarvan er eentje een anti tank raket heeft tegen een tank ?

mijn probleem is dus niet de PHP codes, maar gewoon de berekening zelf

als iemand mij op weg kan helpen, graag ^_^

Verwijderd

Heb hier zelf ook niet echt ervaring mee, maar bijvoorbeeld 'gewichten' aan je eenheden hangen, die gewichten kun je dan weer verhogen door nieuwe wapens etc.
Vervolgens kun je daarop voort borduren door bjivoorbeeld armor en armor penetration aan eenheden/wapens whatever toe te kennen.
Vervolgens kun je gewoon een rekensommetje maken etc :) heel erg kort door de bocht, maar het geeft je misschien wel een (klein) schopje in de goede richting :)

Maak de aanschaf van de ene eenheid ook weer duurder dan de andere, zodat het een beetje uitbalanceerd.

Op deze manier kun je alvast met iets simpels beginnen en dat naar eigen believen uitbreiden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 23:25 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je zult je algoritmes toch écht zelf moeten uitwerken; aan deze (wel erg) vage omschrijving hebben we niks en daarbij kunnen we het je niet vertellen hoe het moet omdat er geen "dé" manier is. Je moet het gewoon berekenen zoals je zelf wil. Geef je "poppetjes" gewoon een slagkracht, een energielevel en dat soort zaken en trek ze af en tel ze op (eventueel met een random iets om het wat minder voorspelbaar te maken). Veel meer dan basisschool optellen en aftrekken, vermenigvuldigen en delen zul je niet nodig hebben als een mannetje met slagkracht 5 een ander slaat die maar 10 energie heeft... Dan is 'ie na een tweede slag (10 - 5 - 5 = 0) simpelweg dood.

Je bent van harte welkom als je een concrete implementatievraag hebt, maar dit riekt wel heel erg naar een kant-en-klaar scriptrequest of een "wie kan het me even voorkauwen" en die informatie kun je prima zelf bedenken of googlen ;) Je vraag is simpelweg te breed om hier iets mee te kunnen in PRG. Daarnaast mis ik bergen andere informatie en eigen inzet die wij graag zien in een topicstart zoals je kunt teruglezen in onze PRG Quickstart.

[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 06-02-2007 23:32 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.