Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Een jaar geleden zag vista er nog veel belovend uit, ik heb vista vanaf alpha 4074 gebruikt en dit zag er goed uit en werkte nog wel aardig voor een alpha.
Niet veel netwerk problemen. Bij beta 1 kon ik nog gewoon printen via het netwerk, bij beta 2 ook nog.
Maar toen kwam het: RC1 ik blij instaleren, even de printer toevoegen die op een andere pc is aangesloten in het netwerk (windows xp sp2) ik druk op print, ik wacht even en de printer doet iets, na 1 min rolt er een wit blaadje uit.
na verder onderzoek blijkt dat het document een fractie van een seconden bij de printer taken komt te staan en dan daarna meteen weer verdwijnt.
ik dacht: ''ok een beta dit kan gebeuren''.
Toen kwam RC2 en je raad het al: hetzelfde probleem.
Nu heb ik Vista RTM 64bit met alle updates geinstalleerd en nog steeds hetzelfde probleem.
xp geinstalleerd en het werkt weer perfect.
Ik ben dus zeer teleurgesteld wat er uiteindelijk geworden is van vista, en ik hoop ook nog dat dit op een of andere manier te verhelpen is.
Mischien hebben ander mensen hetzelfde probleem..??
De printer is een HP Deskjet 720C.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Heb je wel eens de 32 bit vista geprobeerd?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het helpt als je je Vista versie erbij zet. Het zou niks moeten uitmaken, maar ja je weet maar nooit.

[ Voor 40% gewijzigd door TweakerNummer op 06-02-2007 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:32
Dat je document na een fractie van een seconde verdwijnt, gebeurt bij mij ook.... Dat is op zich tocvh een goed teken; de opdracht is ontvangen en wordt direct verwerkt :) Dat het werkt, is bewezen in de alpha die jij hebt gebruikt. Geen probleem met dezelfde opdracht. M.i. wordt zoiets dan niet vervolgens uit een product genomen.

- Heb je de netwerk-printer al weer eens opnieuw geïnstalleerd door deze via het netwerk op jouw pc te installeren?
- Wat gebeurt er als jij een testpagina afdrukt vanaf jouw pc naar die netwerk-printer? Wederom een lege pagina?
- Zijn er al specifieke (64-bits) Vista-drivers beschikbaar voor de Deskjet 720C?
- Het probleem doet zich ook voor bij 32-bits Vista?

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
De Deskjet 720 is een oeroude printer. De 720/722 serie stamt nog uit het tijdperk van Windows 98, en is een zogenaamde "Windows Printer", een printer die het dus alleen onder Windows 95+ deed, en niet onder DOS kon worden aangesproken. Ook een Macintosh systeem kon er niets mee, en ook op Linux was het doffe ellende met dit type printer.

De Deskjet 720 is al door HP uit de reguliere support gehaald toen Windows Vista nog niet eens in zicht was, dus ik kan me voorstellen dat Microsoft er weinig aan gedaan heeft om dit type printer echt 100% te ondersteunen. Het is dat deze printer in de jaren 98, 99 ongeveer zo ontzettend populair was dat er in Windows XP welke in 2001 gelanceerd werd in ieder geval een standaard driver zat.

Om je een idee te geven van de leeftijd van deze printer:
The HP DeskJets 720C and 722C are designed for Microsoft® Windows®3.1x, Windows95 and Windows®NT 4.0. And they use host-based technology that takes advantage of your computer's processing capabilities, including support for Intel's MMX technology found on many Pentium and Pentium Pro microprocessors — which can boost processing speeds by up to 200%!
In Windows Vista x64 zit in ieder geval een standaard driver voor de 720C (en oudere Deskjetjes ook nog), en als daarmee niet geprint kan worden, dan denk ik dat het helaas ophoud.

Het is in ieder geval niet specifiek een probleem van Windows Vista, ik heb hier een Officejet 6110xi en een Deskjet 980Cxi staan van HP, en kan vanaf Windows Vista prima printen op de Deskjet 980 Cxi die geshared staat op mijn Win2k3 (32bit) bakkie, en kan vanaf een Windows XP Home Edition Laptop prima printen op de Officejet 6110xi, ware het niet dat ik wel even drivers moest downloaden voor XP, omdat ze niet automatisch van Vista gedownload werden.

Ik zeg: Neem 50 Euro mee en koop een nieuwere printer. ;)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
ok ik heb wat getest
ik heb een testpagina uitgeprint en dat werkt wel.
alleen een normaal document niet (word/kladblok etc)
nu heb ik vista 32bit op een andere pc gezet en dan gaat het wel gewoon allemaal goed.
dus dit is wel een raar probleem maar ik denk dat het dan toch een compability issue is met 64bit...
is hier nog wat aan te doen? dat ik op een of andere manier toch nog kan printen. via vmware mischien? dan ik een 32bit OS daarin mount en via daar print, of is er nog een makkelijkere/handigere oplossing?

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
tjtristan schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 18:56:
of is er nog een makkelijkere/handigere oplossing?
Koop voor 30 Euro een USB printserver. Dan ben je niet meer afhankelijk van het host-OS, en kan ieder OS naar die printer printen, zolang er maar drivers beschikbaar zijn.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
maartena schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:23:
[...]

Koop voor 30 Euro een USB printserver. Dan ben je niet meer afhankelijk van het host-OS, en kan ieder OS naar die printer printen, zolang er maar drivers beschikbaar zijn.
en als die drivers nu net het probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 09:20
Mayco schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:52:
[...]

en als die drivers nu net het probleem zijn?
Beetje goedkope HP printer met USB en NIC heb je al voor 50€ aangezien de betse man al ruim 10 jaar dezelfde printer heeft zal hij niet veel printen.
Deze goedkopere printers kunnen ook zo lang mee gaan.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Pagina: 1