Toon posts:

Draadloos netwerk, twee computers werken, twee niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een SpeedTouch Wireless Router (716i). Volledig ingesteld, via ethernet verbonden met de hoofdpc. Werkt prima.

Laptop 1: Realtech RTL8180 Wireless Lan (functioneer).
Laptop 2: Wireless USB-kaart (zelfde instellingen als Laptop 1, geen verbinding)
PC 2: Sitecom Wireless Network USB Adapter (zelfde probleem als bij Laptop 2)

Nu kun je bij de USB-adapters er eveneens voor kiezen gebruik te maken van de bijbehorende software+configuratie. Ik heb echter gekozen voor de configuratie via de windows-netwerkclient.

Alle clients staan hebben enkel een default gateway ingesteld staan, alsmede de vereiste beveiligingsinstellingen. Ook SSID is overal juist ingevuld. Ligt het misschien aan het feit dat de USB-adapters anders ingesteld moeten worden? Mijn router is zo ingesteld dat de computers zich moeten verifieren. Aangezien Laptop 1 prima verbinding heeft, weet ik niet meer wat ik kan doen.. 8)7

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:20:
Mijn router is zo ingesteld dat de computers zich moeten verifieren. Aangezien Laptop 1 prima verbinding heeft, weet ik niet meer wat ik kan doen.. 8)7
Wat bedoel je hiermee? Dat ze een wep/wpa key moeten invullen?
Wat gebeurd er als je het netwerk selecteerd in het overzicht van de draadloze netwerken?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

"enkel een default gateway" is niet genoeg,

- of dhcp
- of ip / sn /gw en dns instellen

niet half

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Hoe komt het dan dat die ene laptop het wel doet?

Verwijderd

Topicstarter
En ja, dhcp staat ingeschakeld.

• job

job

Zonder meer info is een antwoord net zo zinnig als in een glazenbol kijken.

Wat gaat er nou precies mis? Heb je wel een draadloze verbinding, maar krijg je geen ip..
Wel een verbinding, wel een ip maar geen internet? Uberhaupt geen draadloze verbinding?
Vinden die twee pc's het netwerk uberhaupt wel? (misschien probleem tussen de wireless B en G variant?).

Foutmeldingen, zaken waar je tegen aanloopt.. specs.. volledige omschrijvingen.. wat je zelf al geprobeerd hebt.. dat willen we hebben

[ Voor 16% gewijzigd door job op 06-02-2007 22:40 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:35

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Misschien gooit laptop2 de USB uit, of half stroom. Voor de PC kan het zijn dat er een usb conflict is. Het kan ook zijn dat de ondersteuning voor USB netwerk op de SpeedTouch gewoon niet goed is.

En zoals Fish al zei, je moet wel een ipadres, subnetmask en gateway invullen. Of je zet hem op full DHCP.

Kan je voor Laptop2 testen met een PCMCIA kaart van een kennis ofzo? Wat als je de usb ontvangers omwisselt, dus dat de Sitecom op de laptop hangt. Probeer ook eens een USB adapter op Laptop1 met daarvan de ingebouwde Wifi uitgeschakelt. Wat gebeurt er dan?

Commandline FTW

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

te kleine dhcp pool ?

Iperf

• job

job