Wharfedale E. Seventy Speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
Ik heb net twee van deze speakers gekregen van iemand die ze niet meer wilde hebben.

Ze klinken echt geweldig goed, maar zijn dit ook echt goeie speakers??

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:01

JT

VETAK y0

wharfdale was vroeger samen met een aantal andere fabrikanten de beste fabrikant. Nu maken ze ook nog wel leuke speakers voor een leuke prijs. Maareh, als jij ze goed vind klinken, wat boeit het dan of het een goed merk is ? :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Wharfedale maakt zeer goede speakers voor weinig geld. Heb zelf nu nog 4 denton XP 's en geven behoorlijk geluid, 2 dovedale of glovedale series (iemand info over ?) geluisterd en tevens ooit 2 modus musix 6 gehad en ik moet zeggen dat die voor dat geld dat ik er voor betaald heb er zeer goed geluid in zat. Nu heb ik een stel B&W speakers staan maar da's weer een stapje hoger en dus niet te vergelijken. Persoonlijk vind ik dat Wharfedale qua constructie en materiaal er wel op achteruit zijn gegaan, temeer omdat mijn denton 2xp's nog steeds leven en in wharfedale modus een klein constructie foutje zat (slechte lijm) en verder de bafle gewoon van plastic is... ? en zeer dunne wandjes.

Verwijderd

Ik heb hier nog een set in gebruik in combinatie met een Quad 33-303; Staat in mijn nostalgie kamertje; klinkt nog altijd heel aardig. wat is het type ?

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 13:55 schreef Mycroft het volgende:
Ze klinken echt geweldig goed, maar zijn dit ook echt goeie speakers??
In de HiFi wereld geld eigenlijk maar één regel.

If it sounds better, it is better.

- M.J. Latham, importeur van o.a. Tannoy, Linn, Wharfedale, KEF, SME e.v.a.

Verwijderd

Het type van de b&w speakers is DM580 ... vergelijkbaar met 604S2 alleen diepere kast. Natuurlijk de voorloper van deze (+- 10 jaar oud) en inderdaad aan vervanging toe...denk dat het iets van de CDM7NT of 9NT wordt...zit zelf te denken aan de laatste vanwege de mindere bass weergave (volume).

• originalmycroft
  • Laatst online: 09-07 20:33
Op zondag 04 februari 2001 14:18 schreef JT het volgende:
wharfdale was vroeger samen met een aantal andere fabrikanten de beste fabrikant. Nu maken ze ook nog wel leuke speakers voor een leuke prijs. Maareh, als jij ze goed vind klinken, wat boeit het dan of het een goed merk is ? :)
Heb je idd gelijk in, maar ik vroeg me gewoon af of ze ook echt een reputatie hebben of zo.

Ik moet zeggen dat de wandjes niet echt dun zijn, hoor. Ik heb er wel een half uurtje over gedaan om die kasten twee trappen op te sleuren, maar het geluid is wel om te :9

Denken jullie trouwens dat het leuk is om deze jongens eens een keerje mee te nemen naar een flink (50-80 man) feest?

Ik ben het een en ander aan het plannen met een vriend voor een feest in Oudekerk en vraag me af of deze daar bij passen (denk zelf van wel)

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik heb hier nog wel het originele boekje van de dovedale :)

• Jag
  • Laatst online: 08:57

Jag

NEEEE!! Niet doen!!! HiFi is absoluut niet geschikt voor dat soort doeleinden. Je speakers hebben de gevoeligheid en belastbaarheid niet om echt hard te kunnen. Dat wil zeggen, in een grote ruimte met VEEL herrie van de mensen, en veel absorptie van dezelfde mensen, spl's te halen van 95. En dat wil je als minimum.
Dus regel een echte set, een set die daarvoor gemaakt is (PA dus).

Jag

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
deze speakers heb ik zelf ook en destijds kostte deze jongens 800 piek per stuk
ook hadden ze een ruil systeem mocht je bv je bas speaker eruit blazen dan had je voor 90 piek een nieuwe mits je de oude terug bracht
had je die niet dan was 250 piek ex btw de prijs.ze zijn wel oud maar bij mij klinken ze nog steeds als een klok en ze zijn niet te tillen zo zwaar.
Pagina: 1