[Externe HD] HD word niet herkend, wel in ander behuizing

Pagina: 1
Acties:

• GhandiHarder
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:45
Toen ik vanmiddag mijn externe HD (LaCie, 250Gb) aankoppelde via usb 2.0, kreeg ik opeen de volgende melding in het gele ballonnetje:

"USB Device not Recognized. One of the USB devices attached to this computer has malfunctioned, and Windows does not recognize it."

Ik ben toen eens lopen zoeken en kreeg legio oplossingen voornamelijk op het gebied van de usb stroomvoorziening en het wel of niet afsluiten in de vorm van hybernate/standby. Aangezien ik dit laatste nogal eens doe, dacht ik dat het daarmee te maken had. Ik heb werkelijk alles geprobeerd, maar steeds hetzelfde.
Toen bedacht ik me dat ik nog een oude 3,5inch behuizing had liggen, en heb de HD daar eens in gestopt. Meteen zag ik, toen ik de LaCie openmaakte, dat er op de IDE kabel een paar flinke bruine, soort van brandvlekken zaten. Ik heb toen eerst even de IDE kabel verwisseld, maar hetzelfde probleem. Toen toch de HD maar in de andere behuizing gestopt, en dat werkte perfect.
Nu mijn vraag: Kan ik die andere behuizing weggooien, omdat deze waars kapot is, of zal het een software probleem zijn? Dat hij ineens conflicten geeft met de interface en datie het met de nieuwe interface wel doet?
De interface in de LaCie slingert de HD wel aan, lampje gaat branden, en windows 'ziet' dat er een apparaat aanhangt, maar weet dus niet wat.