Raid0 Configuratie behouden?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:06

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn pc uitelkaar gehaald om het moederbord op de post te doen.
Mijn configuratie was met een VIA 880pro chipset en Raid0. Op deze schijvenconfiguratie had ik C: als puur windows install partitie, en een losse partitie, D:, voor al mijn bestanden.
Nu heb ik deze bestanden dus in Raid0 configuratie als 2de partitie op mijn harde schijven.

Nu wil ik een nieuw moederbord aanschaffen met een P965 chipset. Nu was mijn vraag of mijn 2de partitie met al mijn bestanden blijft behouden, of dat ik dus een hele fresh install moet doen, waardoor ik dus al mijn bestanden kwijt zou zijn. Dit vraag ik me dus af gezien ik een nieuwe Raid Array zal moeten maken.

Iemand enig idee?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Yup :)
Even RAID FAQ lezen. Staat het e.e.a. wel in als het goed is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Fab1Man schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:57:
Ik heb vandaag mijn pc uitelkaar gehaald om het moederbord op de post te doen.
Mijn configuratie was met een VIA 880pro chipset en Raid0. Op deze schijvenconfiguratie had ik C: als puur windows install partitie, en een losse partitie, D:, voor al mijn bestanden.
Nu heb ik deze bestanden dus in Raid0 configuratie als 2de partitie op mijn harde schijven.

Nu wil ik een nieuw moederbord aanschaffen met een P965 chipset. Nu was mijn vraag of mijn 2de partitie met al mijn bestanden blijft behouden, of dat ik dus een hele fresh install moet doen, waardoor ik dus al mijn bestanden kwijt zou zijn. Dit vraag ik me dus af gezien ik een nieuwe Raid Array zal moeten maken.

Iemand enig idee?
raid 0 in de nieuwe bios aanmaken en gewoon windows repair doen, staat ook alle C gegevens nog op zijn plaats ;) . Ik verwacht alleen een probleem bij jou met het soort schijven die je hebt, ik denk dat je nu 2x ATA HD hebt en met een 965 chipset mobo krijg je een ICH8/R chipset mobo welke alleen S-ATA aansluitingen heeft. Koop dus een 965 mobo met een extra IDE controller onboard zodat je de schijven en waarschijnlijk 2x DVD/RW ook nog kan gebruiken. ;)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

niet gezocht/dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.