[Script] via script een link openen in IE

Pagina: 1
Acties:

• Tijgertje84
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 14:43
Beetje vage topic titel, maar dit bedoel ik ermee:

Ik wil via een script (batch oid) dat er eenpopup wordt geopend van een bepaalde link.
Maar deze popup heeft enkele parameters nodig.

Ik heb op dit moment een pagina en dan dmv een javascript een popup geopend wordt met juiste instellingen en de betreffende pagina daarin opend

HTML:
1
2
3
<body onload="window.open('index.php', 'newWnd', 
     'width=800,height=640,scrollbars=yes');">
</body>

Alleen ipv dat er een site geopend wordt en vervolgens een popup komt is het mijn bedoeling dat er meteen een popup wordt geopend.
Want zoals het nu gaat heb je dus naast de popup ook nog het vorige scherm op de achtergrond waar dit script in zit...

Mijn vraag is dus hoe kan ik dit veranderen of oplossen?
Kan het zoals ik al aangaf met een batch file of ander script, zoja hoe moet ik dan aanpakken?

Heb namelijk al gezocht maar niet kunnen vinden hoe ik een browser kan openen met een scripts als bv vbscript of een bat file.

Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:38

killercow

eth0

Je kunt niet een popup openen met html als je niet eerst een site laad waarin deze html staat.

Wellicht dat je met de mozilla / firefox commandline opties een eind kunt komen?

Eventueel kan een popup wel z'n opener sluiten, maar of je gebruikers dat ook tof vinden?
Waarom wil je dit eigenlijk?

openkat.nl al gezien?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:35

crisp

Devver

Pixelated

killercow schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:42:
Eventueel kan een popup wel z'n opener sluiten, maar of je gebruikers dat ook tof vinden?
In de meeste browsers kan dat tegenwoordig niet meer...

Knoei gewoon niet met de browser-estate; binnen het canvas mag je je uitleven alles daarbuiten is van de gebruiker en moet je gewoon afblijven. Als het om een echte applicatie gaat schrijf dan een HTA (IE) of embed een browser-control in een executable, maar meestal is er gewoon geen gegronde reden om toolbars e.d. te moeten verbergen.

Intentionally left blank

• Tijgertje84
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 14:43
crisp schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:05:
[...]

In de meeste browsers kan dat tegenwoordig niet meer...

Knoei gewoon niet met de browser-estate; binnen het canvas mag je je uitleven alles daarbuiten is van de gebruiker en moet je gewoon afblijven. Als het om een echte applicatie gaat schrijf dan een HTA (IE) of embed een browser-control in een executable, maar meestal is er gewoon geen gegronde reden om toolbars e.d. te moeten verbergen.
Ok dan zal ik hier ook niet mee verder gaan.
Was lleen een idee wat ik even wilde uitpluizen met wat de mogenlijk heden ervan zijn.

Bedankt.

Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H