Z-5400 welke geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Ik ben van plan om binnenkort een logitech Z-5400 speakersetje aan te schaffen, nu heb ik me proberen te verdiepen in geluidskaarten om van mijn setje optimaal gebruik te kunnen maken.

Ik zit met een aantal vragen/opmerkingen en ik hoop dan jullie deze kunnen beantwoorden en mee kunnen denken!

Het is het volgende op mijn z-5400 word sowieso mijn XBOX 360 aan gesloten dit kan optisch begrijp ik, Hiernaast houdt ik dan 1 optische ingang over is het handig om mijn PC hier aan te hangen, of is analoog aansluiten ook voldoende?

Ik zou graag wel gebruik maken van Dolby Digital 5.1, DTS etc.

Ik heb naar een aantal kaarten gekeken de audigy kaarten van creative (hebben geen optisch out) de x-fi kaarten (sommige ondersteunen optisch out via front panel, niet mijn voorkeur, en zijn eigenlijk ook boven mijn budget).

Daarnaast heb ik ook de Terratec Aureon 5.1 PCI gezien deze kaart heeft optisch in/out.

Ik ben nu benieuwd hoe jullie het samenwerken van mijn speakersetje en evt. geluidskaart inschatten en wat de beste manier is om het zooitje aan te sluiten. Ik heb heel wat topics gelezen maar kon niet een eenduidig antwoord vinden!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Wil je 5.1 in games, zal zul je je kaar analoog moeten aansluiten, tenzij je een kaar met DD-live koopt.

Info over kaarten is er zat te vinden lijk me..

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 18:26

Huig

Merino Fanatic

Ik zit ook een beetje in jouw situatie,
Ik wilde een Creative X-Fi extreme gamer halen (Xtreme music met een andere naam) en die analoog aansluiten op de speakers. Ik weet alleen nog niet of dat nou de Teufel Concept E2 of Z5400 wordt.
In jouw geval kan je je pc analoog en je 360 optisch aansluiten...

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Verwijderd

ik kan je iig aanraden GEEN z-5400 te kopen. De mijne die doet het namelijk niet goed hier, zie een eerdere forum post. Ik weet alleen niet of ie bij jou ook problemen gaat geven. Echt zonde want het geluid dat er uitkomt is namelijk wel heel mooi. afgezien van de stille brom.

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

Misschien meer een reactie op PowerEdge_ maar moet het even kwijt.
Ik heb een Z-5400 setje en ik moet zeggen dat het toppie klinkt, enige minpuntje is als ik mijn lichtknop van mijn slaapkamer omzet dat ik heel af en toe een (harde) knal heb, maar dat is maar eens in de week.
Ik gebruik hem met een X-fi XtremeMusic (retail). Ik heb een aparte spdif bracket gekocht en digitaal en analoog aangesloten. Ik kijk er niet zo veel films mee, maar het is zeker goed te doen met deze geluidskaart, alhoewel ik moet zeggen dat mijn enige vergelijkingen mijn onboard (AC 97) en een 24-bit live audigy zijn...
Dus misschien de X-fi Xtrememusic, rond de 70 euro toch, met een bracket erbij, geen probleem toch? Goed geluid.

Graag gedaan.

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:10
WhiteRaver schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 23:25:
Ik heb een Z-5400 setje en ik moet zeggen dat het toppie klinkt, enige minpuntje is als ik mijn lichtknop van mijn slaapkamer omzet dat ik heel af en toe een (harde) knal heb, maar dat is maar eens in de week.
Ik gebruik hem met een X-fi XtremeMusic (retail)..
Wat zit er allemaal in de X-fi XtremeMusic (retail)? Kreeg nml geen antwoord bij x-fi topic. Ik hoop dat U me een antwoord kan geven op mijn vraag.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Verwijderd

WhiteRaver schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 23:25:
Ik gebruik hem met een X-fi XtremeMusic (retail). Ik heb een aparte spdif bracket gekocht en digitaal en analoog aangesloten. Ik kijk er niet zo veel films mee, maar het is zeker goed te doen met deze geluidskaart, alhoewel ik moet zeggen dat mijn enige vergelijkingen mijn onboard (AC 97) en een 24-bit live audigy zijn...
Dus misschien de X-fi Xtrememusic, rond de 70 euro toch, met een bracket erbij, geen probleem toch? Goed geluid.
iwaarom werkt die 5400 set bij jou nou wel ? Ik vond het geluid ook top maar toch krijg ik een zoem erin. Weet je van welke productiedatum het model is ? (offtopic)

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

pinokkia schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 09:07:
[...]
Wat zit er allemaal in de X-fi XtremeMusic (retail)? Kreeg nml geen antwoord bij x-fi topic. Ik hoop dat U me een antwoord kan geven op mijn vraag.
Moet ik even weer denken. Een cd, boekjes en de geluidskaart. En volgens mij krijg je bij de OEM/Bulk versie alleen de geluidskaart met cd, zonder doos toch? Maar ik zou toch aanraden de nieuwste drivers direct te installeren i.p.v. die van de cd te gebruiken (bijna altijd beter).
B.t.w. zo'n bracket moet jezelf aanschaven als je een spdif uitgang wil hebben bij de Xtrememusic.
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 09:27:
[...]
iwaarom werkt die 5400 set bij jou nou wel ? Ik vond het geluid ook top maar toch krijg ik een zoem erin. Weet je van welke productiedatum het model is ? (offtopic)
Ik weet niet van welke productiedatum ie is? Waar kan ik dat aflezen? Ik heb hem nog niet erg lang, nu zo'n 1 maand. Dus 't zal vast wel een redelijk nieuwe productiedatum hebben...
Gebruik je misschien on-board geluid? Of dat je 't computer geluid op het hardst hebt en die van de z-5400 op een lage stand hebt staan? Ik heb in ieder geval geen probleem met een zoem o.i.d.

Graag gedaan.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:39
Houdt er wel rekening mee dat de X-Fi echt overkill is voor zo'n setje. X-Fi komt pas echt goed tot z'n recht bij high-end spul en niet bij computerspeakers.
Een Audigy SE is een prima oplossing en is in het bezit van een coaxiale uitgang via jack->tulp.

Een andere oplossing is een DD Live/DTS Connect kaart, deze stuurt alles als een digitaal DD 5.1/DTS signaal door naar de decoder van de Z-5400

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
bedankt MAD-DOG ik ga voor de audigy 2 SE sluit deze analoog aan :)

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:18
X-fi is juist goed voor pc setjes, x-fi is geen hi-end, geen enkele creative kaart! De m-audio en EMU komen meer in de buurt. Grootste nadeel van creative is het resampelen.
Ik zeg niet dat creative slecht klinkt want heb zelf een audigy 2 ;)

• mad-dog
gelukkie schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:01:
X-fi is juist goed voor pc setjes, x-fi is geen hi-end, geen enkele creative kaart! De m-audio en EMU komen meer in de buurt. Grootste nadeel van creative is het resampelen.
Ik zeg niet dat creative slecht klinkt want heb zelf een audigy 2 ;)
Doe even normaal. X-Fi behoort dus absoluut wel tot de topkaarten en doen echt niks onder voor die M-Audio kaarten. EMU is een ander verhaal, die zijn gemaakt voor deftige opnamen.

• pinokkia
WhiteRaver schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:00:
[...]

Moet ik even weer denken. Een cd, boekjes en de geluidskaart. En volgens mij krijg je bij de OEM/Bulk versie alleen de geluidskaart met cd, zonder doos toch? Maar ik zou toch aanraden de nieuwste drivers direct te installeren i.p.v. die van de cd te gebruiken (bijna altijd beter).
Dank U voor de informatie. _/-\o_ Eindelijk iemand die me een antwoord geeft. :)
maar nu wil ik voor mijn logitech Z5450 Digital I/O Module kopen. Kan dat misschien mijn geluidskaart en met mijn Z5450 boxen?

• mad-dog
pinokkia schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:54:
[...]

Dank U voor de informatie. _/-\o_ Eindelijk iemand die me een antwoord geeft. :)
maar nu wil ik voor mijn logitech Z5450 Digital I/O Module kopen. Kan dat misschien mijn geluidskaart en met mijn Z5450 boxen?
Simpele jack->tulp kabel is voldoende

• pinokkia
Ik heb eindelijk mijn x-fi music geluidskaart in mijn computer zitten en mijn logitech Z5450 erop aangesloten. (na 1 uurtje zitten etteren met de instellingen. Dan deed de voorste speakers en center- het. Maar de achterspeakers weer niet :( En ga zo maar door) Ik moet eerlijk bekennen. Ik hoor weinig verschil met mijn onboard geluid. ;( Ik had er eigenlijk meer van verwacht. Ik heb deze geluidskaart alleen gekocht om muziek te luisteren of radio. Andere dingen zoals games spelen doe ik niet. Daarvoor ga ik wel naar mijn zoonse playstation2.

• mad-dog
pinokkia schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 00:36:
Ik heb eindelijk mijn x-fi music geluidskaart in mijn computer zitten en mijn logitech Z5450 erop aangesloten. (na 1 uurtje zitten etteren met de instellingen. Dan deed de voorste speakers en center- het. Maar de achterspeakers weer niet :( En ga zo maar door) Ik moet eerlijk bekennen. Ik hoor weinig verschil met mijn onboard geluid. ;( Ik had er eigenlijk meer van verwacht. Ik heb deze geluidskaart alleen gekocht om muziek te luisteren of radio. Andere dingen zoals games spelen doe ik niet. Daarvoor ga ik wel naar mijn zoonse playstation2.
Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb.. Een kaart als een X-Fi komt alleen goed tot z'n recht bij goede speakers. Een Logitech setje valt daar helaas niet onder(geen enkele PC-speakerset imo)

• pinokkia
mad-dog schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 17:42:
[...]

Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb.. Een kaart als een X-Fi komt alleen goed tot z'n recht bij goede speakers. Een Logitech setje valt daar helaas niet onder(geen enkele PC-speakerset imo)
Bij film kijken via een standalone dvd recorder vind ik persoonlijk de logitech Z5450 wel goed geluid produceren dan mijn pioneer boxjes. :?
Wat is volgens jou dan goede speakers icm x-fi music geluidskaart?

• mad-dog
pinokkia schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 18:33:
[...]

Bij film kijken via een standalone dvd recorder vind ik persoonlijk de logitech Z5450 wel goed geluid produceren dan mijn pioneer boxjes. :?
Wat is volgens jou dan goede speakers icm x-fi music geluidskaart?
Een losse receiver en een fatsoenlijke satellietset. Een set als de JBL SCS178 is een zeer betaalbare set en geeft toch echt even een iets beter geluid als een Z-5400/5450. Een fatsoenlijke receiver heb je voor zo'n 200 euro of meer
Pagina: 1