Toon posts:

Sitecom Gamers Networking Kit

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een sitecom multieplayer gamers networking kit gekocht , ik heb ze in beide pc's geinstalleerd. (als je achter op de netwerk kaart kijkt kan je zien als hij verbinding heeft met de andere pc dan brand het lichtje) ,, Maar als ik nou 1 pc opstart in windows , en daarna de andere pc ik krijg het windows98 scherm te zien dan duurt het even en dan gaat het lichtje uit (dus heeft hij geen connectie meer met de andere pc (dit gaat hetzelfde als ik het anderzom doe (op de ander pc)
weet iemand waar dit aan ligt

Verwijderd

Heb je op allebei TCP/IP geinstalleerd? (overige protocollen weggooien!)
Allebei dezelfde werkgroep?
Heb je een crosscable?

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Heb dat pakketje ook bij mijn pa in gepleurt.
Kreeg het niet aan de praat, alles was goed geïnstalleerd, en kreeg onder 98se geen foutmeldingen.
Toch wilden ze elkaar niet zien.
Heb een andere kabel geprobeert, ook nixs.
Heb het zooitje mee naar school gehad, daar getest, en bleek dat 1 kaart aan gort was.
Dus test het effe met een ander kaartje, of breng het terug.

Kaarten er in > kabel aansluiten > pc's opstarten > kaarten installeren > ip, werkgroep & subnetmasker op gegeven > bestanden delen of alleen de printer.
Dan moet het in princiepe werken.
Zo niet, is er iet smis met de kaarten of kabel.
Controleer of je daadwerkelijk een crosscable hebt.
Op de volgende link kun je dat effe nagaan.

Werkt het dan nog niet, is de kans dat er 1 kapot is aannemelijk.

Mzzl Diamon

Ps. zat het plastic er nog omheen of niet

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alle overige netwerk protocolle weggegooid (en de nodigen geinstalleerd)
en er zit een UTP Kabel bij

en het plastic zat er nog omheen (dus nog niet gebruikt)

Verwijderd

Topicstarter
op het bijgeleverde floppy staat een test programma (onder dos maakt hij wel contact)
maar niet onder windows

maakt het ook uit wat voor besturingssysteem je gebruikt (op de 1ne pc staat win98 en de andere win98se)

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
Dat met je het met 2verschillende OS-en gebruikt maakt niet uit, want ik heb het ze zelf ook op de ene computer win98 en op de andere win98se

probeer dit eens bij start--->uitvoeren en dan dit intypen: ping {hiercomputernaam van de andere computer}

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg de melding kan host niet vinden (als ik ping "ander pc doe")

• jms
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

jms

probeer eens start--->uitvoeren en dan dit intypen: ping (ip nummer van andere compu)

Dat met die naam werkt alleen als je dhcp server hebt geinstalleerd

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
kijk anders ff bij eigenschappen van netwerk en dan bij identificatie of de werk groep bij allebij dezelfde naam heeft.

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 08:40

Rozz

I'm an Apogian!!

Ik heb ook dezelfde problemen gehad maar dat was te wijten aan "vuile" PC`s....ff alles weer opnieuw geinstalleerd en ze zagen mekaar in één keer...

Allebei TCP/IP met vaste IP adressen opgegeven (bijv: 192.168.0.1 server en 0.2 voor client (standaard ;)) allebei de Subnetmask op 255.255.255.0 en ieder een aparte PC naam maar dezelfde werkgroep.

Ik heb ook 4-5 dagen geprobeerd zonder alles opnieuw te installeren maar dat lukte bij mij niet...dus als je een werkend netwerk wilt hebben EN je kan op allebei alles weer opnieuw installeren.... bespaar je jezelf een hoop ellende en formateer die hap.

Verwijderd

Topicstarter
allemaal Bedankt
(ik zal het eens ff proberen
Pagina: 1