Toon posts:

USB stick voor WoW

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet of dit de correcte plaats is, maar ik verveel me kapot op werk. Dus, ik zoek een 8gb usb stick om WoW op werk te kunnen spelen. Nou vraag ik me af, heeft iemand ervaring daarmee, spelen vanaf stickie en zo ja, welke stickie raad je me aan?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

nou vraag ik me af wat je zelf al gezocht hebt..

Waarom perse een USB-stick en geen DVD'tje van WoW!?
Zijn er uberhaupt USB-sticks van 8GB en wat kosten die dan?
Koop dan 'n iPod ofzo die je gebruikt als 'externe HD'

en last but not least: gamen op je werk 8)7

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-02 22:46
Installeer t dan gewoon op je werk ;)
@CLB, hij wil natuurlijk wel kunnen schrijven naar t medium.

Verwijderd

dit kaartje van LaCie zal denk ik het dichtste bij je eisen in de buurt komen. Het is wel geen USB stick, maar het is toch superklein en vereist geen externe voeding. (denk namelijk niet dat er USB sticks van 8 gig bestaan).

Of wow er van wil starten weet ik niet, als je dat spel moet kopen (dat is toch gewoon betalen/maand he) waarschijnlijk niet (dan schrijft het normaalgezien data in je register weg), anders gaat dat soms wel, dat is dus eens testen.

Je kan het makkelijkste de baas bellen en vragen of je iets nuttigs kan doen. Je kapot vervelen op je werk lijkt me maar vreemd

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

[moraalridder]WoW spelen op je werk :N [/moraalridder]

Ik denk niet dat het zonder truckjes gaat werken, het gaat vooral om DLL bestanden die wel of niet op de pc geinstaleerd zullen staan, daarnaast is het qua laadtijden (van de stick) ook een grote nachtmerrie.

Mijn suggestie, zoek een andere baan en vergeet dit idee ;)

... MMORPG Addict.

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:09:
nou vraag ik me af wat je zelf al gezocht hebt..

Waarom perse een USB-stick en geen DVD'tje van WoW!?
Zijn er uberhaupt USB-sticks van 8GB en wat kosten die dan?
Koop dan 'n iPod ofzo die je gebruikt als 'externe HD'

en last but not least: gamen op je werk 8)7
1. lezen en schrijven?
2. ja, niet zoveel.
3. why?

last but not least: boeit jou dat? 8)7

bekrompen.nl

Maar om je vraag te beantwoorden...

Ja dat zal perfect werken. WoW heeft alleen de bestanden in z'n eigen map nodig :) Ik heb het zelf gedaan op school en het werkt prima. Go for it!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 21:13 ]

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

externe usb2 hdd is ws goedkoper

d:)b :henk d:)b

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

en als je een 2.5" exemplaar neemt heb je ook geen voeding nodig, die kun je dan helemaal uit deUSB poort plukken.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:24

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

WoW schijnt gewoon te werken door het vanaf een map te draaien (van horen zeggen, niet zelf geprobeerd) zonder installatie. Lijkt me dus mogelijk.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

HTT-Thalan schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:19:
WoW schijnt gewoon te werken door het vanaf een map te draaien (van horen zeggen, niet zelf geprobeerd) zonder installatie. Lijkt me dus mogelijk.
je kan 'm vrij lomp kopiëren idd. Zelfs de updater heeft er vrede mee en werkt de kloon gewoon bij.

d:)b :henk d:)b

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Corsair Heeft een 16 GB USB stick. Alleen die was volgens mij best duur. En denk dat i aardig traag is vergeleken met een HD. Een externe HD is misschien ook een idee ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:11:
[...]

1. lezen en schrijven?
2. ja, niet zoveel.
3. why?

last but not least: boeit jou dat? 8)7

bekrompen.nl

Maar om je vraag te beantwoorden...

Ja dat zal perfect werken. WoW heeft alleen de bestanden in z'n eigen map nodig :) Ik heb het zelf gedaan op school en het werkt prima. Go for it!
1 heb je met een flash disk ook problemen ook al haal je uit japan voor 500 euro een 8GB disk dan nog moet je ervan uitgaan dat ook die maar een paar duizend keer beschreven mogen worden voordat ze "op zijn"

Dan kun je beter een externe harde schijf van 2,5 inch gebruiken ofzo. Niet te vergeten dat ik het niet snel zie dat je een Directx game kan spelen vanaf externe opslag zon der ook maar iets te installeren ;) ( maar..bij zoiets als WoW verwacht ik dathet wel mogelijk is..) nu ja het is en blijft proberen en hopen dat je geen Intel video chipset tegenkomt ;)

[ Voor 8% gewijzigd door swampy op 06-02-2007 21:25 ]

There is no place like ::1

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
kijk es aan, 8 gig voor 62 euro ^^

klikerdeklik!

Dat moet genoeg ruimte zijn :P

Maar er zal idd ruimte nodig zijn op een ander schijf lijkt me? :S

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:04
een memory stick van 8GB is wel te vinden maar ik denk niet dat hij snel genoeg is om wow lekker van te kunnen spelen. volgens mij is een USB harde schijf een beter idee die zijn een stuk sneller. en nog goedkoper ook

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Even een hele domme vraag maar zit je niet op je werk om te werken?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

ha dat gaat verschrikkelijk lang duren, met enemy territory op school duurt het al heel lang vergeleken op de c schijf

met een usb stick is gewoon not done, te traag

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-02 19:53

lordsnow

I know nothing

Is een externe 2.5" HD van 40GB of zo niet een beter idee. Die kan ook worden gevoed via de USB aansluiting. En wellicht iets sneller dan een USB stick.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Volgens mij is een goeie USB stick zoals de Corsair voyager met 22MB ps read en 13 ofzo write zowar even snel als een HDD, en de seek time is minder. Anders zou Vista geen flashgeheugen als readyboost gebruiken.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Atlas schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:24:
Hij niet :>

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Eddos
  • Nu online
Dat hangt er vanaf wat voor werk hij doet.
Als hij als suppoost of iets dergelijks werkzaam is, zou ik kunnen begrijpen dat hij een bezigheid zoekt naast het aanwezig zijn.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

swampy schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:24:
Niet te vergeten dat ik het niet snel zie dat je een Directx game kan spelen vanaf externe opslag zon der ook maar iets te installeren ;) ( maar..bij zoiets als WoW verwacht ik dathet wel mogelijk is..) nu ja het is en blijft proberen en hopen dat je geen Intel video chipset tegenkomt ;)
Ik moet nog een DirectX-spel tegen komen waarbij dat niet kan. Ik heb vaak zat compleet geïnstalleerde spellen en programma's gekopieerd, omdat ik geen zin had om ze opnieuw te installeren en ik heb daar nooit problemen mee gehad.

@TS: Ja, het kan. Maar je kan beter een externe hardeschijf nemen, aangezien die toch wel een stuk sneller zijn dan USB-sticks.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Killed-1 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:26:
kijk es aan, 8 gig voor 62 euro ^^

klikerdeklik!

Dat moet genoeg ruimte zijn :P

Maar er zal idd ruimte nodig zijn op een ander schijf lijkt me? :S
Overigens, met alle nieuwe patches heb je zo'n 10 gb nodig, dus je stickje word nog iets duurder :P

Verwijderd

zelfs als suppoost zal hij rap genoeg zijn ontslagbrief ontvangen als hij daar WoW gaat spelen..Ik ruik hier een wanhopige WoW verslaafde :p

• Astennu
Dutch_Razor schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 08:37:
Volgens mij is een goeie USB stick zoals de Corsair voyager met 22MB ps read en 13 ofzo write zowar even snel als een HDD, en de seek time is minder. Anders zou Vista geen flashgeheugen als readyboost gebruiken.
Microsoft:
ReadyBoost to function properly, you will need at least a 64MB Hi-Speed USB flash drive (which goes without saying) that exceeds 3.5MB/s for 4KB random reads and 2.5MB/s for 512KB random writes uniformly across the device. You will get more benefits from this if the capacity and small file size speeds excel the baseline requirements.
En de meeste voldoen daar niet aan. Ik heb zelf ene Flash voyager en die ik getest. De Acces times zijn 3x zo hoog als die van mijn Notebook HD. Vooral Random Acces is om te huilen.

De voordelen van Ready boost gelden dan dus ook alleen in een PC met een HD. De HD in de pc moet namelijk de data van het spel/programma laden en tegelijk een swapfile maken/ uitlezen. Doordat de HD 2 dingen moet doen wordt hij heel langzaam. En daar komt readyboost. Het is dus wel langzamer dan ene HD maar als die HD 2 dingen doet is een USB stick sneller mits die stick ook maar een taak moet doen. Dus Swapfile op de stick en de HD heeft alleen nog maar data voor het spel/programma te verwerken. Waardoor het dus iets sneller is. Een 2e HD is sneller. dus een HD voor Windows + swapfile en de Ander voor de programma's werkt veel beter. Zelf heb ik op die manier 2x raid 0 en het helpt aardig goed. Vergeleken met een pc met een enkele HD is dit echt geweldig. Voor notebooks is Readyboost een leuke optie omdat die meestal 1 HD hebben. Maar zelfs een 4200 RPM notebook HD is sneller dan een USB stick. MS raad dan ook aan om een readyboost stick te gebruiken als je vista wil draaien op een machine met 512 MB. Maar je kunt dus beter 2 hd's kopen en je ram uitbreiden. Echter is een USB stick veel goedkoper.

USB sticks zijn wel snel in data achter elkaar neer zetten. Maar het gaat dus om de Random Acces en daar vallen ze door de mand. En dat is juist erg belangrijk. Ook niet alle USB sticks krijgen een readyboost Certificaat ze werken dan misschien wel maar voldoen niet naar de eisen die MS stelt om readyboost nuttig te maken. Ik wil binnenkort eens een readyboost stick kopen en die testen. Ik heb ook gezien dat die maar tot 1 GB gaan. Waarschijnlijk zit hier 1 GB snel geheugen in. En die Groter zijn gewoon wat langzamer. Soms hebben ze ook ene kleine buffer met snelle flash waardoor het lijkt dat het kaartje heel snel is maar die ruimte is zeer beperkt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 19:53

SkyStreaker

Move on up!

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 08:54:
zelfs als suppoost zal hij rap genoeg zijn ontslagbrief ontvangen als hij daar WoW gaat spelen..Ik ruik hier een wanhopige WoW verslaafde :p
Het alternatief is het ouderwetse potje kaarten... En laat die jongen nou niet ouderwets zijn ;)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

SkyStreaker schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 09:05:
[...]

Het alternatief is het ouderwetse potje kaarten... En laat die jongen nou niet ouderwets zijn ;)
Of gewoon een gameboy? :')

• swampy
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Niet te vergeten dat een PC op de "office" vaak ook van die mega zwakke videokaartjes hebben. Met geluk vind je een GF4MX maar helaas vaker een Intel Onboard ding ofzo. Hoe WoW daar op draait...

There is no place like ::1

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:07:
Weet niet of dit de correcte plaats is, maar ik verveel me kapot op werk. Dus, ik zoek een 8gb usb stick om WoW op werk te kunnen spelen.
Misschien eens met je baas in gesprek gaan over dit probleem? Dat lijkt me een veel betere oplossing dan op je werk je tijd gaan verdoen met iets zinloos als WoW waar de baas vast ook niet blij mee is.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 23:20
Ik denk dat hij geen werk heeft.. eigenlijk :')

Verwijderd

Je kunt WoW lomp kopiëren, doe ik ook tussen mijn laptop en desktop, nergens een probleem (ook niet met de updater). Lijkt me dus dat het ook moet kunnen naar een usb-stick daar er voor de werking in windows geen verschil tussen zit met de harde schijf. Of het snel genoeg is (en de 1000 stuks schrijflimit), is punt 2 natuurlijk. Punt 3 is dan weer of je WoW zou moeten spelen op je werk ;-)

Edit: Oh, en WoW is prima te spelen op een intel 945 onboard (mijn laptop, alles lage settings), dus de videokaart lijkt me ook geen heel groot probleem.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 13:15 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:40

BHQ

NomadTitan schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:09:
[...]

Ik denk dat hij geen werk heeft.. eigenlijk :')
Daarom wil-ie ook WoW op z'n werk spelen (not done uiteraard).
Flash-stickje is wat te traag om nieuwe omgevingen enz. in te bufferen, verwacth insane framedrop. 2,5" HDD of gewoon installeren is een betere oplossing. Of een andere baan zoeken.

• Astennu
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:13:
Je kunt WoW lomp kopiëren, doe ik ook tussen mijn laptop en desktop, nergens een probleem (ook niet met de updater). Lijkt me dus dat het ook moet kunnen naar een usb-stick daar er voor de werking in windows geen verschil tussen zit met de harde schijf. Of het snel genoeg is (en de 1000 stuks schrijflimit), is punt 2 natuurlijk. Punt 3 is dan weer of je WoW zou moeten spelen op je werk ;-)

Edit: Oh, en WoW is prima te spelen op een intel 945 onboard (mijn laptop, alles lage settings), dus de videokaart lijkt me ook geen heel groot probleem.
Jah maar met Zo'n IGP kun je beter niet spelen het ziet er dan niet uit. Ik vind het zonde om games niet in volle pracht te kunnen spelen. Ik heb dan ook een X1900 XTX en een 24"scherm. Maar ik vind een 8500 / GF 4 toch wel het minimum. Zelfs dat is redelijk brak een X1650 XT of 7600 GT is leuker :).

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 14:07

sjaakaq

It might get loud

Ehm...de meeste USB sticks kunnen minimaal 100.000 rewrites aan, vaak meer dan een miljoen. Stel dat je met je USB stick 25mb per seconde schrijfsnelheid haalt (wat je nooit haalt maar whatever) en je hebt een 1GB stick (waarbij 1GB=1000mb), dan duurt het dus 40 seconden om je hele USB stick over te schrijven. Doe dit 100.000 keer, dan kom je uit op 46 dagen nonstop je USB stick rewriten...

Nu een meer realistische schatting: namelijk 500.000 rewrites tegen 6mb per seconde. Je stick rewriten duurt dan 2 minuten en 46 seconden. Je komt dan uit op meer dan 2.5 jaar nonstop je USB stick rewriten.

Aangezien WoW niet non-stop zal writen, en ook niet dagelijks 1GB aan data zal writen gaat een USB-stick waarschijnlijk langer mee dan een harde schijf aangezien die vele malen crashgevoeliger zijn...

leoaq.fm // Jeune Loop

• Bor
  • Nu online

Bor

leokennis schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:03:
Nu een meer realistische schatting: namelijk 500.000 rewrites tegen 6mb per seconde. Je stick rewriten duurt dan 2 minuten en 46 seconden. Je komt dan uit op meer dan 2.5 jaar nonstop je USB stick rewriten.
Jij gaat er vanuit dat de hele stick gelijkmatig beschreven word wat absoluut niet het geval zal zijn. De meeste write acties worden uitgevoerd op een beperkt aantal bestanden. Die delen van de SB stick liggen dus veel meer onder vuur dan de delen waar nauwelijks iets veranderd. Kortom: je berekening klopt theoretisch wel maar heeft geen enkel praktisch nut.

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-02 07:23
Bor de Wollef schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:13:
[...]

Jij gaat er vanuit dat de hele stick gelijkmatig beschreven word wat absoluut niet het geval zal zijn. De meeste write acties worden uitgevoerd op een beperkt aantal bestanden. Die delen van de SB stick liggen dus veel meer onder vuur dan de delen waar nauwelijks iets veranderd. Kortom: je berekening klopt theoretisch wel maar heeft geen enkel praktisch nut.
En daarom heeft een goede USB-stick dus een chip die zijn writes evenwichtig uitsmeert over alle geheugencellen. Daar hebben ze allang over nagedacht en dat is waarom je tegenwoordig een veel hoger aantal writecycles ziet.

• Astennu
__fred__ schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:21:
[...]

En daarom heeft een goede USB-stick dus een chip die zijn writes evenwichtig uitsmeert over alle geheugencellen. Daar hebben ze allang over nagedacht en dat is waarom je tegenwoordig een veel hoger aantal writecycles ziet.
Volgend mij moesten die nog komen.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 14:07

sjaakaq

It might get loud

Bor de Wollef schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:13:
[...]

Niettemin kun je elk bestand 500.000 keer of vaker overschrijven....ik ken geen spel (of programma) dat bestanden zo vaak overschrijft....jij wel?

leoaq.fm // Jeune Loop

• Bor
  • Nu online

Bor

leokennis schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:03:
[...]

Niettemin kun je elk bestand 500.000 keer of vaker overschrijven....ik ken geen spel (of programma) dat bestanden zo vaak overschrijft....jij wel?
Hmm, cacheruimte bv? Daarbij heb je het niet over elk bestand met elke eenheid (geheugencel) van dee usb stick. Dan word het ineens toch wel anders.
En daarom heeft een goede USB-stick dus een chip die zijn writes evenwichtig uitsmeert over alle geheugencellen.
Leuk maar ook dan heb je nog te maken met fragmentatie waardoor je de bestanden lang niet altijd kunt neerzetten / uitsmeren zoals je zou willen.

[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 07-02-2007 15:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle replies :D

De reden waarom ik het wil voor op mijn werk, is omdat ik op een Unnie werk, in Manchester en daar ook avond en weekend diensten draai. Dus bvb zaterdags van 10:00 tot 15:45. Aangezien 9 van de 10 keer er maar een paar studenten zijn en ik meestal 5 vragen krijg, de servers gewoon lekker draaien en het re-imagen van PC's ook niet dus danig vaak gebeurt, is het wel lekker om wat afwisseling te hebben.

Yup, zo'n baan van de moet iemand zijn, ook als er niks te doen is....

Na 1 jaar heb ik en.wikipedia.org wel zo'n beetje uit, vandaar.

Nogmaals, bedankt voor suggesties, zal eens kijken wat ik ga proberen.

Cheers

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 19:37 ]

Pagina: 1