Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HP driver instaleren op en via C2

Pagina: 1
Acties:

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:42

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
Ok een collega van mij kreeg een "2GH multimedia pc" bij zijn telefoon abbonement.
Nou was ik daar nogal sceptisch over, maar toch toegezegd te helpen met het instaleren ervan.

Het "multimedia monster" bleek uiteindelijk te bestaan uit een sweex kast en voeding, een 0,5watt speakersetje. en een PC-CHIPS M789 mobo met daarop een VIA Samuel 2 (769Mhz) processor.
(

Na wat lacherig doen. tot de conclusie gekomen dat het voor zijn zoon toch nog nuttig was. je kunt er tenslotte perfect op msn'en en internetten.

XP SP2 stond erop voorgeinstalleerd en alles werkt. Behalve de bijgekochte HP printer. (een HP PSC 1410). Zodra ik daarop de bijgeleverde software wil instaleren doet de installer daarvan een minimun specs test

gevolg :
"Processor test faied : Via Samuel 2 769MhZ detected : Amd k6-350 or better required"

Op zich natuurlijk bullshit. proc mag dan traag zijn, het is nog altijd sneller dan een k6-350.

Maar ik kom dus niet verder :(
Er is geen "ignore" optie.

HP FAQ geeft als enigste hulp.
linkje
Download de enterprise editie van de drivers. deze hebben minder vereisten
Helaas bestaan die dus niet voor deze printer. De netwerkloze versie heeft nog steeds de cpu check in zich.

Heb al een mailtje gestuurd naar HP. tot nu toe zonder resultaat.
Hang nu al een uur in chat met die online help bot Indiase script overtyper/technician. tot nu toe zonder resultaat.

Ik kan nergens de drivers los op de cd vinden.

Het enige wat ik kan bedenken is op een of andere manier windows wijsmaken dat er een andere cpu inzit. echter ik zou niet weten hoe.
Iemand enig idee ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
Heh, had laatst hetzelfde probleem op de laptop van een klant van ons..
Is een simpele oplossing voor na een belletje met de Retail helpdesk van HP, voor resellers etc. dus.

HP Officejet All-In-One installeren op een systeem met VIA C7-M processor
In het begin van de installatie krijg je een melding dat de processor niet herkend/niet snel genoeg is, je kan dan alleen maar annuleren.
Om dit te omzeilen en toch door te gaan met de installatie houd je ctrl en shift ingedrukt en klik je op annuleren

Systeem Specs

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
DUDE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Als dat werkt ben je mijn persoonlijke held van de maand !!!!!

Heb vandaag al 2,5 uur verspild met mensen die me de meest wazige dingen willen laten (her)installeren, danwel nieuwe cpu aan willen smeren.

Kan het helaas pas donderdag proberen, maar nu alvast reuze bedankt. begon al gruwelijk chagrijnig te worden hier..........

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
en? kun je al printen?

Systeem Specs

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
Jep het werkte inderdaad :) :) :) :) :) :)
Zeer hartelijk bedankt !

Leek me al zeer onwaarschijnlijk dat dat niet op een of andere manier te omzeilen is.

Toch wel belachelijk dat ik in 3,5 uur tijd via de officiele helpdesk niet te weten kom wat ik hier in 5 minuten heb :)
(not to mention dat ze met de meeste stomme oplossingen aankomen)

Iig zwaar bedankt mede namens mijn collega

Iig is collega weer

Verwijderd

Ek het dieselfde probleem as hierdie een. Kan julle miskien die oplossing gee in Engels?

I have the same problem as this, can you please give the solution in English?

My native language is Afrikaans which is very close to Dutch but I can't make out all the words. Thanks. :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:30
When the warning message shows keep the Ctrl and Shift keys pressed and click the Cancel button.

[ Voor 5% gewijzigd door Nielson op 01-03-2007 10:01 ]

Verwijderd

Dankie, hoop dit werk.

• Daan®
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11 08:29
Dat het zo simpel kan zijn, ben ondertussen een maand of 2 aan het knoeien om de printer op mijn WHS icm via C7 aan de praat te krijgen...

Hoop dat het ook voor mij gaat werkne, vrijdag ff proberen wanneer ik weer thuis ben.
Occy74 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:53:
Heh, had laatst hetzelfde probleem op de laptop van een klant van ons..
Is een simpele oplossing voor na een belletje met de Retail helpdesk van HP, voor resellers etc. dus.

HP Officejet All-In-One installeren op een systeem met VIA C7-M processor
In het begin van de installatie krijg je een melding dat de processor niet herkend/niet snel genoeg is, je kan dan alleen maar annuleren.
Om dit te omzeilen en toch door te gaan met de installatie houd je ctrl en shift ingedrukt en klik je op annuleren

He who laughs last.. Thinks slowest

Pagina: 1