Toon posts:

[Vista] Pc boot niet na gefaalde installatie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb momenteel Windows XP op de pc staan. Ik was vandaag bezig met Vista installeren. Ik had Vista opdracht gegeven om over de partitie, waar XP op stond, te installeren. Echter halverwege de installatie viel de pc zomaar uit (echt plotseling :O )

Ik start de pc dus opnieuw op, alleen na het BIOS-scherm staat dat er een fout is en dat een windows .exe bestand in systemmap ontbreekt........ en de pc start verder niet door.

Wat moet ik hiermee?

Zou het goed komen als ik in de BIOS de boot voor de harde schijf uitschakel? Als de DVD-speler vervolgens boot kan ik Vista misschien opnieuw installeren.

Iemand advies/tips?

Verwijderd

opnieuw installeren vanaf dvd dat lijkt mij het makkelijkst

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Nou, veel meer mogelijkheden heb je niet, je geeft het zelf al aan. Heb je nog een backup van de bestanden die je wilt behouden? Zo ja, Vista er opnieuw opgooien. Zo nee, zou je kunnen proberen XP of Vista op een partitie ernaast te kunnen installeren om toch nog je bestanden te redden. succes

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Verwijderd

Topicstarter
Nou de bestanden zijn niet zo belangrijk dus die mogen best wegblijven :P

maar ik vroeg me of die methode wel zou lukken, ik kan het momenteel nog niet uitproberen (doe morgen wel). Dus boot van hardeschijf uitschakelen in BIOS en DVD waar Vista op staat laten booten.

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Het antwoord is: proberen ;) Als het je verder toch niks uitmaakt baat het niet dan schaad het namelijk ook niet. De methode die je in start post al aangeeft is dan namelijk precies wat je zoek. Let wel even op dat je niet vergeet een toets in te drukken vlak na de bios, anders start hij gewoon van je hd.

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-03 12:27

JW1

In de BIOS de bootvolgorde instellen dat hij eerst moet kijken naar CD-ROM
en daarna pas HDD. Je hoeft het booten vanaf HDD niet helemaal uit te zetten.
Pagina: 1