Router gaat op z`n gat na hoge CPU Load

Pagina: 1
Acties:
  • 1.100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:33

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Ik zit hier een beetje met een vrij lastig probleem. Dit is al een tijdje aan de gang, met niet echt een interval kwa storingen /uitval van de router.

Het betreft hierbij om een Zyxel Prestige 600 series (Adsl 2 + router + wlan). Waarbij, als je bijvoorbeeld een download programma zoals Azareus open heb staan af en toe volledig van slag gaat. Hij kan het adsl signaal niet meer vinden (lampje gaat dan knipperen). Na resetten van de router (aan/uit zetten) doet deze het weer.

Internet pagina`s worden dan vrij traag geladen, tot helemaal niet met een melding van FF dat de server veel te lang doet om te antwoorden. Met pingen naar de router wil af en toe ook eens problemen opleveren, veel time-out`s en soms doet ie het ook weer goed. Laatst eens voor de grap naar de cpu load gekeken van dat ding bij 30% doet ie gewoon moeilijk. Dan klapt ie erna uit.

De router zelf is best aan de warme kant, maar niet echt te warm (in vergelijking met me vorige speedtouch modempje). Een andere firmware is er niet, heb de laatste al erop zitten.

Iemand een idee of wordt ie gewoon te warm? Als er gewoon beetje ge-internet wordt is het niet zo`n probleem enkel als je soms een download programma open heb staan wil die wel eens protesteren.

Bedankt voor de antwoorden :)

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Sommige routers kunnen teveel verbindingen tegelijk niet goed aan, iets wat bijvoorbeeld Azureus en µtorrent dus wél doen.
Naarmate je meer verbindingen open hebt staan heeft je CPU ook meer te doen, zeker als er steeds meer niet afgehandelde pakketjes bijkomen.

Wellicht is er een type adsl2-modem/router, die het verkeer wél goed aan kan?
Informeer bij je ISP, want niet elke modem werkt bij elke ISP ;)

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:33

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:50:
Sommige routers kunnen teveel verbindingen tegelijk niet goed aan, iets wat bijvoorbeeld Azureus en µtorrent dus wél doen.
Naarmate je meer verbindingen open hebt staan heeft je CPU ook meer te doen, zeker als er steeds meer niet afgehandelde pakketjes bijkomen.

Wellicht is er een type adsl2-modem/router, die het verkeer wél goed aan kan?
Informeer bij je ISP, want niet elke modem werkt bij elke ISP ;)
Het gekke is, voorheen werkte dit wel gewoon goed..Lijkt me stug dat ie daar van slijt :+

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:40

Quakie

quakelen

Al geprobeerd om je router te resetten :-> Hard reset?
Of herstellen naar fabrieksinstellingen?

Je modem moet het nl. redelijk aankunnen. Ik heb zelf een andere type (volgens mij wel zelfde lichting) en me modem komt dikwijls boven de 93% load uit. Zelfs met utorrent haal ik me max snelheid (1.6 a 1.7MB). Oke, ik kan dan ook niet in me modem komen op dat moment, maar alles reageert redelijk vlot. Iets trager qua page loadings.

Ik teken nergens meer voor