NEC/OPTIARC 7173 leest/brandt geen cd's

Pagina: 1
Acties:

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:52
Ik heb een probleem met een NEC/OPTIARC 7173 brander. Hij brandt (en leest ed) probleemloos DVD's maar cd's doet hij helemaal niets mee. Hij herkent niet dat er een schijfje inzit ongeacht welk type/merk cd erin gaat. Zelfs originele cd's leest hij niet.

Na zoeken op google het programma op: http://binflash.cdfreaks.com/ geinstalleerd en daar moet je dan 3 velden bij BookType op dezelfde waarde zetten (dit had iemand geholpen) maar 2 van die dropdown velden blijven grijs dus die kan niet aangepast worden.

Iemand enig idee wat dit kan zijn (of iemand die het ook gehad heeft?) en vooral: hoe lossen we dit op?

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:52
Ik kwam op een ander forum tegen dat het mogelijk een kapotte laser is omdat hij schijnbaar 2 lasers heeft (1 voor dvd en 1 voor cd). Iemand die dit verhaal bekend klinkt?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zou zomaar kunnen. Maar die brander is nog geen half jaar uit, dus ik zou er gewoon mee terug gaan naar de winkel en hem omruilen voor een nieuwe :)
Ding hoort het gewoon te doen namelijk, zonder verdere poespas :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)