[XP] VM grootte tegenstrijdig

Pagina: 1
Acties:

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Ik ben bezig om het systeem weer ns wat sneller te krijgen zonder het gebruik van een verse Windows installatie. Nu lukt dit aardig mbv enkele defrag programma's etc. Ik wilde daarbij de pagefile aanpassen. Mijn Windows installatie draait op schijf F: en schijf D: is fysiek een andere schijf met een hele zooi aan muziek etc.

Ik heb dus via de eigenschappen van "Deze Computer" de VM grootte proberen aan te passen en op de F: schijf helemaal uitgeschakeld (ik weet dat het wel aangeraden wordt om er een kleine op te houden). Nu keek ik na de restart opnieuw bij de eigenschappen en kreeg een tegenstrijdig beeld.

De aangepaste grootte van de pagefile moet beginnen bij 2MB en mag max. 768MB zijn op schijf D. Op schijf F staat deze uitgeschakeld. Dan staat er onder:
aanbevolen VM grootte 1533MB
Momenteel toegewezen 1534MB

Hoe kan dat aangezien ik heb aangegeven dat het max 768MB mag zijn?

Ik draai geen extreem zware programma's oid en heb genoeg RAM geheugen om het systeem onder normale omstandigheden zonder VM te kunnen draaien. Ik heb dus lang niet zoveel nodig.

Screenshot: Afbeeldingslocatie: http://img530.imageshack.us/img530/4418/vmgroottemz9.th.png

telefoontoestel

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Wel reboot gedaan hoop ik?

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Nu keek ik na de restart opnieuw bij de eigenschappen en kreeg een tegenstrijdig beeld.

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Uhm.... ik kom er nog steeds niet uit. Iemand die het me kan verklaren of beter nog een oplossing heeft?

telefoontoestel

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Misschien vergeten op SET te klikken nadat je de pagefile had uitgezet. Doe je dat niet en wissel je van disk, dan worden de instellingen niet doorgevoerd en blijft hij dus aan. Het kan soms zo simpel zijn :Y)

Edit:
Het is overigens niet verstandig om je pagefile zo'n grote marge te geven, hij raakt dan zeer snel gefragmenteerd. Ik heb op mijn laptop een grootte van 512-768 en via defrag tools ruimte er achter laten houden zodat deze zonder problemen kan groeien. Gezien jij je pagefile op je muziek schijf hebt, is er een veel grotere kans dat er een mp3-tje na die 2 mb pagefile komt te staan en als Windows hem dan vergroot, raakt het gefragmenteerd, wat weer ten koste gaan aan de performance winst die je wilt behalen. Vaak wordt er aangeraden om een vaste grootte in te stellen, dus 512-512 bijvoorbeeld.

[ Voor 59% gewijzigd door Hero of Time op 09-02-2007 11:00 ]

Commandline FTW

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Ik had idd wel op Instellen gedrukt, dat was ik gelukkig niet vergeten. De zelfde dag heb ik ook nog de marges aangepast naar 768 - 768. Dus vaste grootte. Was ik vergeten te vermelden idd. Het probleem bestaat dus nog wel ook al is alles gedaan zoals aangegeven.

telefoontoestel

Pagina: 1