[Bootcamp] De Windows partitie gebruiken in Mac OS X

Pagina: 1
Acties:
  • 814 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:53
Gebruik bootcamp nu al een tijdje, maar het lukt me niet om data weg te schrijven naar mijn windows partitie als ik in Mac OS X zit. Is dit wel mogelijk? Ik kan namelijk vanuit windows de Max OS X partitie helemaal niet zien, of is hier (ook) een oplossing voor? Niet echt handig als je bestanden wil delen tussen de windows partitie en de Mac OS X partitie.

Alvast bedankt!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-02 10:28
Macfuse voor OSX met ntfs-3g.

Macdrive voor windows.

:)

[ Voor 60% gewijzigd door lowfi op 06-02-2007 18:58 ]

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Een omweg (maar wel een grote) is om via Parallels te werken, dan kun je gewoon windows starten onder OS X, en dus ook schrijven naar je NTFS partitie. Is wat omslachtig, maar als het écht nodig is kan het een uitkomst zijn.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
En mocht je met Vista werken: MacDrive heeft een public beta van versie 7 ter download op hun site staan :)

Werkt bij mij erg buggy, maar dat kan natuurlijk systeemafhankelijk zijn

Rookworst zonder R is ook worst.

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:53
Ok, geprobeerd, mijn windows schijf veranderd nu in een netwerk schijf, en het kopieren van en liedje van 5 mb duurt ongeveer 10 seconden :S Doe ik iets verkeerd of is het gewoon niet anders

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Macdrive kende ik al. Macfuse is nieuw voor mij. werkt het goed?
Ik wil met Parallels de bootcamp partitie benaderen zoals besproken in een ander topic. Maar dit is altijd wel handig.. :P

WAZUUUUUUUP!!!!!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-02 10:28
Het werkt.. maar het is stuk trager dan normaal. Reken op 1/3 van e snelheid ongeveer. Maar goed dit is pas eigenlijk mogelijk sinds half januari als ik het goed heb dus er is nog ruimte voor verbetering ;)

Verwijderd

en hoe zit het met ervaringen onder windows?

is het dan ook mogelijk om je osx harde schijf in windows te "verkennen"??

en om bijvoorbeeld een mp3tje of een foto in windows vanuit je osx schijf te kopieren naar je ntfs partitie van windows?

dus terwijl je in windows bezig bent?

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Ja, je krijgt er gewoon een extra drive bij...

Hier stond achterhaalde informatie…

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
guppie schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 18:51:
Gebruik bootcamp nu al een tijdje, maar het lukt me niet om data weg te schrijven naar mijn windows partitie als ik in Mac OS X zit. Is dit wel mogelijk? Ik kan namelijk vanuit windows de Max OS X partitie helemaal niet zien, of is hier (ook) een oplossing voor? Niet echt handig als je bestanden wil delen tussen de windows partitie en de Mac OS X partitie.

Alvast bedankt!
Als je de partitie niet kan zien kun je hem mounten met de Disk Utility in OS X (onder applications > utilities). Daar selecteer je de windhoos partitie en klik je op mount. Zo zou in Finder moeten verschijnen...
Als iemand nou nog een manier weet om dit automagisch te laten doen zou ik blij zijn :)

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 22:19

mace

Sapere Aude

DocB schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 18:46:
[...]

Als je de partitie niet kan zien kun je hem mounten met de Disk Utility in OS X (onder applications > utilities). Daar selecteer je de windhoos partitie en klik je op mount. Zo zou in Finder moeten verschijnen...
Als iemand nou nog een manier weet om dit automagisch te laten doen zou ik blij zijn :)
Werkt OSX met fstab? Zo ja, > toevoegen aan fstab.
Anders hou ik mijn mond wel. :X

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
MaCe1337 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 18:48:
[...]

Werkt OSX met fstab? Zo ja, > toevoegen aan fstab.
Anders hou ik mijn mond wel. :X
Heb even snel gekeken, en ik vond in /etc wel een fstab.hd, maar daarin stond de volgende text:
IGNORE THIS FILE.
This file does nothing, contains no useful data, and might go away in
future releases. Do not depend on this file or its contents.
Applescript heeft zo te zien ook geen ondersteuning voor disk utility, maar ik ga es ff zoeken of er nog andere manieren zijn :)
Pagina: 1