Knoppix Boot niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lezut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik heb eigenlijk een heel simpel probleem:

Ik probeer Knoppix vanaf CD te booten, maar hij boot niet :S Ik krijg wat regels te zien (dan zoekt hij HD's enzo, opvallend, hij ziet mijn Sata harddisk niet, maar goed) en dan begint het beeld te knipperen. en gaat hij niet verder.

Bij een vriend van me, die ook een 7600GT heeft (heb ik ook :+ ), gaat het precies zo. Maar in mijn zusje's PC (9700pro) doet hij het prima.

Ik vind het een beetje vaag, ik verdenk de video drivers ervan, maar ik ben niet echt bekend (lees: noob :P) met linux, maar toch wil ik graag knoppix werkend hebben.

Iemand een idee?

• Petok
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik heb eigenlijk geen idee hoe het op een live-cd moet, maar probeer de videodrivers ergens te veranderen van nv of nvidia naar vesa. Misschien kan je ergens een bootparameter opgeven ofzo. Verder vind ik het heel raar dat hij een 7600GT niet herkent, terwijl hij mijn 6600GT zonder problemen herkent.

• lezut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-12-2025
Oké, maar hoe kan ik mijn videodriver instellen? Wanneer, in het eerste scherm? Ik kan hem nl. niet in knoppix zelf instellen (maar dat was wel wel duidelijk denk ik O-) )

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:26
Het lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk dat de 7600GT niet door knoppix herkend wordt. Ik vermoed een ander onderdeel...

Wat je kan doen als je knoppix boot, is om bij de boot line in te type:
knoppix 2
Dit boot de knoppix CD tot runlevel 2, dat betekent dat er geen grafisch omgeving wordt geladen en andere dingen. Nu zou je zelf voorzichtig wat in het rond kunnen prikken vanaf de commandline om te kijken of je wat aan kan vangen.

Only when it is dark enough, can you see the stars

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Niet geheel onbelangrijk, welke Knoppix versie gebruik je..?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-02 16:06
Heb zelfde probleem gehad met de nieuwste versie, ws. iets mis met de NVIDIA driver die ingebouwd zit.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

mad-dog schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:25:
Heb zelfde probleem gehad met de nieuwste versie, ws. iets mis met de NVIDIA driver die ingebouwd zit.
Toevallig heb ik vorige week die nieuwe Knoppix nog getest op een ATi 9200 pro en een Intel Integrated graphics geval op een flaptopje met Beryl (knoppix desktop=beryl) om te kijken of dat een beetje lekker loopt zodat ik mensen Beryl kan laten zien :)

En dat ging met beide videokaarten meteen goed.. !

Best opvallend dus dat de TS ook geen problemen heeft met een ATi kaart, maar wel met Nvidia en hier iedereen met Nvidia het niet voor elkaar krijgt :)

Nummer 17:
17) X won't work on some systems when using Knoppix CD 5 or Knoppix CD 4.
Tried on five different systems, three notebooks, two desktop systems,
but xorg's X failed to start and complained about missing files. Integrity
of CD tested and okay.
Die zou het dus best kunnen zijn. Nu is de vraag, hebben de mensen hier met problemen ook soort melding over missende bestanden gezien? :)

[ Voor 26% gewijzigd door DeMoN op 08-02-2007 14:39 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Pagina: 1