Toon posts:

[FTP] commandline website uitvoeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een vraag, is het mogelijk om met een ftp account met "site exec" rechten een command uit te voeren waardoor er een website wordt gestart op de computer?

Bedankt,

Roel

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

Over het algemeen 'start' een website pas wanneer een bezoeker een aanvraag doet.... dus ik weet niet precies wat je bedoelt. Misschien dat je iets met cron jobs zoekt?

Over het algemeen wordt er met 'site exec' rechten (oid) bedoelt dat het mogelijk is om commando's uit te voeren op de shell van het systeem waarop de hosting plaats vindt. Dit kan vanuit een scripting taal zijn of bij inloggen via telnet / ssh.

[ Voor 43% gewijzigd door StratoFarmer op 06-02-2007 18:44 . Reden: dt ]

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zo goed wat cron jobs zijn.

Ik zal het voor de duidelijkheid nog even beter proberen uit te leggen.

Ik zoek eigenlijk een manier om via een ftp account met Administrator rechten een website uit te voeren op de computer. Ik wil dat het een nieuwe manier wordt voor klanten om mij te bereiken voor de zaak.

site exec command. Die syntax. Is dat mogelijk in windows?

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 18:46:
Ik weet niet zo goed wat cron jobs zijn.

Ik zal het voor de duidelijkheid nog even beter proberen uit te leggen.

Ik zoek eigenlijk een manier om via een ftp account met Administrator rechten een website uit te voeren op de computer. Ik wil dat het een nieuwe manier wordt voor klanten om mij te bereiken voor de zaak.

site exec command. Die syntax. Is dat mogelijk in windows?
Echt veel duidelijker wordt het mij zo niet hoor. Misschien kan je toelichten wat het doel hiervan is?

Wil je een website openen op de computer waar de ftp server op draait of juist op de computer die verbinding maakt met je ftp server..

Het is trouwens onmogelijk om via ftp een website op te starten..

If I can't fix it, it ain't broken.

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-07 21:00
Een website uitvoeren... Dit klinkt mij vrij vaag. Een website is niet een programma. Bedoel je iets als PHP uitvoeren via FTP ? Of via FTP een website openen door eerst de website via FTP op te halen ?

Verwijderd

Topicstarter
OK borizz dankjewel.

Is het dan wel mogelijk om door een script uit te voeren een website te starten?
Ik dacht persoonlijk aan een .vbs script?

Bedankt,
Roel

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07 18:42

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Bedoel je dat als men inlogt op de ftp server dat dan op dezelfde computer een browser start met een website er in?

Als je zoiets wilt kun je denk ik beter op de server een webpagina neerzetten die dmv PHP wel een browser kan starten met een pagina er in OP dezelfde server.

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-07 23:20

Pyrus

Hardknock life

Als ik je dus goed begrijp wil je dat dit gebeurt:
• Er draait een ftp server op de pc waar je op werkt.
• Klant logt in op ftp://jouwwerkplek.nl
• Klant 'voert een website uit' middels de ftp server.
• Jij krijgt een popup voor je neus met daarin de site die de klant uitgevoerd heeft

Volgens mij is dit vrij lastig, zo niet onmogelijk.

LinkedIn

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Misschien is het een goed idee als de topicstarter nou eindelijk eens aangeeft wat hij nou precies wil bereiken? Ten eerste zijn websites niet te 'starten'. Bedoel je dat er een browser opent met je website erin? En dat op de FTP server; of bij de client? Wat wil je daar precies mee bereiken. Volgens mij heb je de klok wel horen luiden, maar weet je niet waar de klepel hangt :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1