't schijnt dat je de utp kabel van chello ook gewoon in de HUB kan prikken?
't lijkt me sterk maar kan dit?
't lijkt me sterk maar kan dit?
Verwijderd
Verwijderd
Wees consequent, maar niet altijd
Verwijderd
Klopt helemaal wat je zegt. De kabelmodem doet het alleen op de ethernetkaart waarvan het MAC adres is geregistreerd bij Chello... Wat je wel kunt doen is een Broadband Router met ingebouwde NAT (Network Address Translation) kopen, daar plug je gewoon je kabelmodem in en die verdeeld dat dmv NAT over de andere computers... Voordeel daarbij is ook nog eens dat, wanneer je daar de SMC Barricade voor gebruikt, je tegelijkertijd een 4-ports switch hebt, met ingebouwde firewall, en ook nog eens een printerserver optie... Ik gebruik nu een week dit ding, en hij bevalt echt ongelooflijk goed... Voor meer info, zie hier...Op dinsdag 06 februari 2001 08:59 schreef Ook het volgende:
De Chello verbinding werkt volgens mij maar op die ene netwerkkaart waar ze bij Chello het MAC adres van weten. Als je dus je kabel in je HUB steekt dan werkt volgens mij alleen die PC die die ene netwerkkaart in z'n buikje heeft. Die andere kunnen IP nrs aanvragen wat ze willen, maar die worden dan niet door Chello uitgedeeld natuurlijk.
De enige reden om Chello dus direct in je HUB te proppen is om Sygate met z'n single NIC functie te laten werken. Alle internet data gaat dan dus via de HUB naar je server en via die server weer terug naar de HUB en naar je clients.
Succes ermee,
Ook
Verwijderd
*insert signature here
Verwijderd
uhm nou bij mij bARTOp zondag 04 februari 2001 13:44 schreef broodrooster2 het volgende:
nee, kan practisch niet. tis of beveiligd of het kost veeeeeel collisions enzo
gratis af te halen SUN ultra1 compleet
Verwijderd
Hoezo "zorg er voor dat chello niet ziet dat je internet deelt"??Op zondag 04 februari 2001 14:12 schreef Timpie2000 het volgende:
IP faken zodat alle pakketjes IP van router krijgen, zorgt ervoor dat Chello niet ziet dat je internet deelt..
goede ram booster gebruiken bij een WIn 9* servertje! Welke adviseer jij?Op maandag 05 februari 2001 17:25 schreef No13 het volgende:
2 weken & counting
PS als je windhoos gebruikt vergeet dan absoluut NIET om een Ram Bosster/cleaner te installeren
Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...
Verwijderd
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."