Toon posts:

chello in HUB??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
't schijnt dat je de utp kabel van chello ook gewoon in de HUB kan prikken?

't lijkt me sterk maar kan dit?

Verwijderd

nee, kan practisch niet. tis of beveiligd of het kost veeeeeel collisions enzo

neem gewoon een servertje (winroute, freesco, enz) om het te delen, en je bent klaar & goed beveiligd :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt...

Ik was eigenlijk 't volgende van plan:

Met een oud pentium 1 bakkie een linux proxy server maken. Eventueel nog een webserver.

Die aan m'n netwerk hangen zodat de twee andere pc's gewoon kunnen internetten.

Geeft dit een snelheids daling?

Jeroen

Verwijderd

Nee, bijna niet. In theorie geeft alles qua proxy of router een vertraging maar in deze situatie is dit verwaarloosbaar.

Die linuxbak zal prima werken, heb het zelf ook al meerdere malen gedaam, ook i.c.m. een Chello-acccount. Let wel even op je IP-maskering he? ;)

[tc mode]
gedaam=gedaan
[/tc mode]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog een behoorlijke newbie op dit gebied...

IP-maskering???

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

IP faken zodat alle pakketjes IP van router krijgen, zorgt ervoor dat Chello niet ziet dat je internet deelt..

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 00:18
Voor meer info kan je ook http://www.linux-nl.cx kijken daar heb ik toch wel wat info voor mijn servertje vandaan gehaald.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Als je nog niet zoveel ervaring hebt met Linux kan je ook gewoon Sygate gebruiken op een Windows bakkie.
Dat werkt ook prima en (makkelijker?)

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Windows???

lekker stabiel...

• Ook

Ook

Yes I can!

Nou, jij weet net zo goed als ik dat als je win95/98SE op een schone HD installeert en er dan een proxy servertje op draait dat je dan behoorlijk lange up times kan halen. En zeker als je dus nog niet zo met linux op dreef bent, is dat dus een beter alternatief...
Ook

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 15:40

No13

/me was here

2 weken & counting

PS als je windhoos gebruikt vergeet dan absoluut NIET om een Ram Bosster/cleaner te installeren :)

Verwijderd

Sinds wanneer kan je een hub niet direct met Chello verbinden????Onzin, de pc's via de hub vragen alleen wel allemaal een IP aan en dat vinden ze bij Chello niet zo tof. En als ze er achter komen.....

• Ook

Ook

Yes I can!

De Chello verbinding werkt volgens mij maar op die ene netwerkkaart waar ze bij Chello het MAC adres van weten. Als je dus je kabel in je HUB steekt dan werkt volgens mij alleen die PC die die ene netwerkkaart in z'n buikje heeft. Die andere kunnen IP nrs aanvragen wat ze willen, maar die worden dan niet door Chello uitgedeeld natuurlijk.
De enige reden om Chello dus direct in je HUB te proppen is om Sygate met z'n single NIC functie te laten werken. Alle internet data gaat dan dus via de HUB naar je server en via die server weer terug naar de HUB en naar je clients.
Succes ermee,
Ook

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Op dinsdag 06 februari 2001 08:59 schreef Ook het volgende:
De Chello verbinding werkt volgens mij maar op die ene netwerkkaart waar ze bij Chello het MAC adres van weten. Als je dus je kabel in je HUB steekt dan werkt volgens mij alleen die PC die die ene netwerkkaart in z'n buikje heeft. Die andere kunnen IP nrs aanvragen wat ze willen, maar die worden dan niet door Chello uitgedeeld natuurlijk.
De enige reden om Chello dus direct in je HUB te proppen is om Sygate met z'n single NIC functie te laten werken. Alle internet data gaat dan dus via de HUB naar je server en via die server weer terug naar de HUB en naar je clients.
Succes ermee,
Ook
Klopt helemaal wat je zegt. De kabelmodem doet het alleen op de ethernetkaart waarvan het MAC adres is geregistreerd bij Chello... Wat je wel kunt doen is een Broadband Router met ingebouwde NAT (Network Address Translation) kopen, daar plug je gewoon je kabelmodem in en die verdeeld dat dmv NAT over de andere computers... Voordeel daarbij is ook nog eens dat, wanneer je daar de SMC Barricade voor gebruikt, je tegelijkertijd een 4-ports switch hebt, met ingebouwde firewall, en ook nog eens een printerserver optie... Ik gebruik nu een week dit ding, en hij bevalt echt ongelooflijk goed... Voor meer info, zie hier...

Verwijderd

Dat is niet waar dat chello alleen maar werkt op de netwerk kaart waarvan het mac adres geregistreerd is.
Aangezien ik op een gegeven moment een nieuwere 3com netwerkkaart heb gekocht rn daar m'n internet mee heb verbonden werkte hij gewoon.
Alleen toen ik weer eens een storing moest melden kwamen ze er alleen 8ter dat er een andere kaart in zat.

Maar om het ff makkelijk te zeggen het werkt dus wel met een andere kaart.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Pointer, je relativeert wel heel erg snel. Het is idd zo dat het in zommige provincies werkt, maar in de meeste gebieden houden ze dat dus WEL bij... De reden dat ze dat niet bijhouden in bv. jouw gebied zal wel zijn dat het kabelbedrijf voordat Chello het opkocht dat ook niet deed...>:)

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

Als je nog ergens een 486-je met min 8mb ram en een floppydrive kunt vinden (bij het grof vuil bv :)) dan kun je eens hier kijken:

http://www.freesco.org - een kleine op 1 flop passende linux-achtige router

*insert signature here

Verwijderd

Chello hier in Nijmegen kijkt bij de Com21 modems niet naar je mac adres, en bij de Terayon modems wel. En een kabelmodem aan je hub hangen is wel mogelijk, maar dan moet je 1 pc instellen als router toch..
Anders werkt het niet.

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
Op zondag 04 februari 2001 13:44 schreef broodrooster2 het volgende:
nee, kan practisch niet. tis of beveiligd of het kost veeeeeel collisions enzo
uhm nou bij mij bART :)

werkt het perfect

BTW bij mijn com21 kabel modem zat zelfs een uitleg dat je als je je kabel modem op je hub/switch wilde gebruiken dat je dan een cross cable moest gebruiken of in je uilink

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 14:12 schreef Timpie2000 het volgende:
IP faken zodat alle pakketjes IP van router krijgen, zorgt ervoor dat Chello niet ziet dat je internet deelt..
Hoezo "zorg er voor dat chello niet ziet dat je internet deelt"??

Ik deel ook het internet via Win2K Internet Deeling, maar wat willen ze er aan doen??
Mij van internet af schoppen, omdat ik goed gebruik maar van die 1,5mbits??

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Daar gaan ze weer :Z

laat die gozer gewoon een linux router draaien, hij heeft groot gelijk.. het beste alternatief

geen slome onstabiele grafische saaie dure ...

Linux >:)

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:18
Op maandag 05 februari 2001 17:25 schreef No13 het volgende:
2 weken & counting

PS als je windhoos gebruikt vergeet dan absoluut NIET om een Ram Bosster/cleaner te installeren :)
goede ram booster gebruiken bij een WIn 9* servertje! Welke adviseer jij?

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 15:40

No13

/me was here

Ik heb Pentium 75 met 56 MB ram en 610 mb hd

ik heb geloof ik RamBooster v1.6 draaien
kijk maar eens op www.download.com die booster is freeware

Verwijderd

chello kan prima in een hub, maar chello wil je maar 1 ip geven.
daarom is het dynamisch ip gebaseerd op het mac adres van je netwerkkaart.

pak gewoon een 486 en zet er freeSCO op.
werkt perfect, met een te verwaarlozen snelheidsdaling.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

* jelmervos heeft ook Freesco draaien.

Is echt heel simpel, gewoon Chello kaartje + ander Netwerk kaartje in een ouwe 486 proppen. Freesco installeren, monitor+toetsenbord los koppelen en niet meer naar omkijken. Super relaxed!

Mijn mening althans! :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Pagina: 1