Toon posts:

Fanspeed op Geforce GS 7600 veranderen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk of verstandig om de fan op mijn Nvidia Geforce GS 7600 uit te zetten? Ik vind dat hij erg veel lawaai maakt waar ik mij aan stoor
(Ik game niet), doe wel veel foto editting en flash animaties etc

(of danwel de snelheid van de fan aanzienlijk lager te zetten)

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-02 17:38
tja uitzetten...ik neem wel aan dat je het stekkertje van de ventilator los kunt koppelen. Is het kopen van een passieve koelkop geen optie? zo'n videokaart lijkt mij zonder koeling erg warm worden

Verwijderd

De fanspeed kun je aanpassen met RivaTuner.
ff googlen en dan heb je hem denk ik wel.
Of het verstandig is...Als de temperaturen laag genoeg blijven kan het denk ik wel.
Ik zou het niet aanraden, maar je zou het kunnen proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Rivatuner heb ik geprobeerd, ik kan alleen niet vinden waar ik mijn snelheid van de fan kan aanpassen

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 18:42:
Rivatuner heb ik geprobeerd, ik kan alleen niet vinden waar ik mijn snelheid van de fan kan aanpassen
Druk op de tweede "Customize..." knop, dus onder "ForceWare detected".
Dan klik je op het kaartje, het eerste tekentje. Vervolgens naar het tweede tabblad "Fan" en daar kan je hem gewoon bij 2D op bijv. 20% zetten.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt, in welk geval kan als ik hem op 25% zet het enige schade toebrengen?

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-01 21:18
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:38:
Oke bedankt, in welk geval kan als ik hem op 25% zet het enige schade toebrengen?
Als je vergeet tijdens bv gamen hem harder te zetten waardoor hij te warm wordt

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Pagina: 1