[Excel] Verwijzing naar cel C12 uit velden met C en 12

Pagina: 1
Acties:

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-07 15:20
Ik wil bijvoorbeeld de inhoud van cel C12 in cel A3 hebben. Ik heb de waarde "C" in A1 staan, en "12" in A2. Hoe maak ik deze verwijzing.

Met tekst werkt dit prima, maar formules zijn niet zo 123 samen te voegen. De help van excel brengt me ook niet veel verder, het is natuurlijk ook lastig zoeken, want wat zijn je zoektermen. Toch lijkt het me een vrij triviaal probleem....

+"A1"&"A2" werkt dus niet :P

[ Voor 4% gewijzigd door M_V op 06-02-2007 18:15 ]

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hiervoor hebben ze de functie 'CONCATENATE' uitgevonden :)

Ik ben een mens en dus onderdeel van het probleem.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• M_V
  • Laatst online: 22-07 15:20
Bastien schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 18:16:
Hiervoor hebben ze de functie 'CONCATENATE' uitgevonden :)
Dat zou ik gebruiken als ik het woord "C13" in mijn cel wil hebben. Ik wil echter de inhoud van de cel C13.....

Of is er een methode om concatenate dat te laten snappen?

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Waarschijnlijk zoek je de functie INDIRECT. Hiermee zou je dan zoiets krijgen als : =indirect(a1 & a2)

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dan ben ik even de weg kwijt... wat wil je nou? Cellen samenvoegen qua inhoud in een nieuwe cel, of de inhoud van één cel ook in een andere zetten.

Als het dat laatste is: in de doelcel zetten: =broncel (dus in C13 bijvoorbeeld =A13).

En anders moet je het wat duidelijker uitleggen (voor mij althans) :D

Edit... hmm wat hierboven staat kan ook nog ja...

[ Voor 7% gewijzigd door Bastien op 06-02-2007 18:23 ]

Ik ben een mens en dus onderdeel van het probleem.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.