Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 20:01
Hallo.

ik ben nog steeds aan het wachten op mijn upgrade naar vista en heb in de tussentijd eens wat informatie over vista opgezocht.

Ik heb zo gelezen dat na een upgrade naar vista deze niet meer terug te keren is (dus na de upgrade kun je niet meer terug naar XP). Ik heb een manier bedankt waarop dit misschien wel zou gaan. Ik hoop dat iemand hier genoeg ervaring met vista heeft om mij te zeggen of dit wel werkelijk mogelijk is.

Ik heb op deze http://www.tomcoyote.org/...th-vista-upgrade-dvds/76/ site gevonden dat het mogelijk is om een clean install uit te voeren. Je windows vista dus niet 'over' xp te installeren. Hierbij wordt dus niet gekeken of je een legale windows lecentie hebt. Ik neem dus aan dat zo je xp licentie dan NIET vervalt. Het lijkt mij dus zo dat als je vista heb geinstalleerd volgens de manier die op die website beschreven staat het mogelijk is (via je recovery cd of gewone xp cd) windows weer te installeren en ook nog eens je licentie geldig is.

Nu is het aan jullie uit te zoeken of dit mogelijk is aangezien ik nog geen vista heb :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
wheheheheh, ons?, probeer het met een minder legale versie (die keje 30 dagen gebruiken geen serial nodig, die zit al op de dvd...) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 14:07
Je hebt zelf toch 2 handen en een connectie naar google gekregen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Depress schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 18:03:
Je hebt zelf toch 2 handen en een connectie naar google gekregen of niet?
Kan je dat niet gewoon in een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif stoppen :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
als ik hiermee aan ga kloten zullen mijn ouders er niet echt blij mee zijn. onze xp is legaal en ik wil liever niets riskeren. er zullen heus wel mensen zijn met een illegale versie van windows die er ook benieuwd naar zijn of dit werkt. Diegene hoeven zich geen zorgen te maken over het verliezen van hun legale licentie van xp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 20:39
Bij een upgrade naar Vista ga je akkoord met de eula van ms.

13. UPGRADES. To use upgrade software, you must first be licensed for the software that is eligiblefor the upgrade. Upon upgrade, this agreement takes the place of the agreement for the software you upgraded from. After you upgrade, you may no longer use the software you upgraded from.

Dus af je nu een trucje toepast of niet, je oude xp sleutel is gewoon niet meer geldig na een upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
maar als je windows van te voren van je pc afgooid kun je evengoed vista installeren (d.m.v. booten vanaf cd/dvd speler). Hoe kan er dan nog nar een oude sleutle gekeken worden als er helemaal geen windows op de pc staat?

er wordt dus via de manier die op die website beschreven staat niet geupgrade. dit is een schone installatie...

[ Voor 20% gewijzigd door ToWi1989 op 06-02-2007 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

jacg schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 18:20:
13. UPGRADES. To use upgrade software, you must first be licensed for the software that is eligiblefor the upgrade. Upon upgrade, this agreement takes the place of the agreement for the software you upgraded from. After you upgrade, you may no longer use the software you upgraded from.
Volgens mij wil dit niet meer zeggen dan dat je niet tegelijkertijd (bv. op een andere PC, of in dualboot) de software mag gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elevator schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:13:
[...]

Volgens mij wil dit niet meer zeggen dan dat je niet tegelijkertijd (bv. op een andere PC, of in dualboot) de software mag gebruiken :)
Dat staat er niet expliciet, dus ga dan uit van het ongunstigste geval, je mag helemaal de software niet meer gebruiken na een upgrade.

Natuurlijk kun je hier Microsoft gewoon over bellen, het zijn hele vriendelijke mensen (ook al wordt MS vaak als monster van de wereld beschreven) die je bij een vraag over de EULA graag willen helpen.

Dus TS: Bel Microsoft, leg je probleem uit en vraag of het inderdaad zo is dat als je Vista toch niet zo leuk vond je weer opnieuw XP mag installeren en je licentie dan dus nog geldig is.
Pagina: 1