Toon posts:

Weer terug naar Pioneer DVD-speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is weer tijd voor een nieuwe speler, dus voordat ik een impulsieve aankoop doe verdiep ik me weer in reviews en toestanden.

Mijn eerste speler was een Pioneer DV-525, heerlijk apparaat; slikte alles, was snel in opstarten en beschikte over pan&scan.
Helaas is ze na een aantal jaar gestorven.

Mijn volgende speler was er een van Sony DVP-NS92V. Deze irriteert me mateloos.
Hij is traag in opstarten, traag in het lezen van een schijf en pan&scan ontbreekt.

Mijn gevoel duwt me dus weer richting Pioneer, waar ik kijk naar de DV-393, DV-490 en DV-696 (alledrie zwart wat een pré is).
De eerste variant ontbreekt het aan een HDMI uitgang. Deze interface zal ik voorlopig niet gebruiken, omdat ik een projector gebruik die dan wel HDTV ready is maar dat is geen HDMI interface. Wellicht toch verstandig om toekomst klaar te zijn? Momenteel gebruik ik dus een S-Video interface naar Receiver en vervolgens naar projector.
Ook zou de DV-393 geen optical out hebben, enkel Coax out, wat dus ook digitaal is en ik heb ergens gelezen dat dit betere kwaliteit is dan optical al heb ik daar mijn twijfels over.
De duurste variant, de DV-696 beschikt over SACD en AudioDVD, hetgeen ik niet zal gebruiken. Ook zit er een DTS en DD5.1 decoder op, maar die zit al in mijn receiver. Echte meerwaarde heb ik dus nog niet kunnen ontdekken.
Helaas zijn er hier en op kieskeurig.nl een paar reviews te vinden waar men elkaar enorm tegenspreekt over de beeldkwaliteit.

Hoe dan ook, het is nog best lastig om een keuze te maken.
Ik ben dus zeer beniewd naar reakties op mijn keuze of alternatieven die ik zou moeten overwegen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ontdek dat de DV-490 geen S-Video out heeft, misschien is scart converteren naar S-Video een optie?

Verwijderd

Voordeel van Coax t.o.v. optical is het feit dat er niet 2 conversies (koper -> glas en glas -> koper) hoeven plaats te vinden. Nadeel is dat je bij Coax minder gemakkelijk langere kabels kunt gebruiken (boven de 10 meter wordt al gauw nogal kritisch), en dat je aardingsproblemen kunt krijgen omdat de componenten electrisch fysiek aan elkaar verbonden zijn.
Maar aan dat laatste probleem is wel een mouw aan te passen door er een galvanische scheiding tussen te zetten.

Ongeacht merk en type zou ik in jouw geval kiezen voor een speler die HD ondersteunt via component uitgangen (ik neem tenminste aan dat je beamer dat ondersteunt?). S-Video en composiet doen gewoon een hoop afbreuk aan de beeldkwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Ja mijn beamer (Philips Monroe) heeft een VGA-Component ingang.

Wat ik heb begrepen bieden deze Pioneers geen upscaling op Component of is dat niet belangrijk?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 20:46 ]

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:58
Als je nog een week kan wachten dan kan ik je mijn "review" neerpennen.

Ik heb de 696 in bestelling staan en die wordt normaal nog deze week geleverd.
Upscaling kan inderdaad enkel via HDMI naar wat ik gelezen heb op de verschillende fora. Als je verder zoekt op de .uk / .com fora komt hij heel goed uit de test enkel is er kritiek op de layout van de afstandbediening en het feit dat het traytje niet uit zo'n dikke plastieken blok bestaat maar een gewoon CD traytje is.

Verder is het ook niet mogelijk om CD/SACD en ADVD via de digitale uitgang weer te geven en dat alleen omdat "de artiesten" het niet toestaan.

Nuja, meer info volgt dus.

This space intentionally left blank.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02 13:04

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat is je budget ongeveer?

Misschien is het handig om ook eens naar de pioneer DVD-recorders te kijken? De DVR-545H kost een kleine 400 euro en voldoet aan al je eisen (alleen de kleur zou je even uit moeten zoeken).

Als budget niet uitmaakt, zou je ook voor de DV-989i kunnen gaan. :+

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Haha, nee € 200 max :)

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
dot.K schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:15:
Verder is het ook niet mogelijk om CD/SACD en ADVD via de digitale uitgang weer te geven en dat alleen omdat "de artiesten" het niet toestaan.
CD (natuurlijk) wel via de digitale uitgang. Twee kanaals DVD-Audio ook. Multi kanaals niet en SACD ook niet, maar dat laatste is naast "politieke redenen" ook technisch wel logisch.

Prima speler die 696 verder, heb hem sinds begin dit jaar
(een prima koopje voor de circa EUR 80,- die ik er voor betaald heb, maar dat kwam omdat ik 'm bij toeval in een 'raar' buitenland heb gekocht toen ik daar onlangs was. Heb ik ergens beschreven in een andere thread).

Verwijderd

Topicstarter
En, hoe bevalt ze?

• GeeForce23
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2023
Meest recente topic dat ik kon vinden mbt de Pioneer 696, vandaar dat ik m'n vraag hier post :

kan iemand me vertellen hoe een data-DVD precies moet ingedeeld worden om ondertitels weer te geven bij divx / xvid - files ? Ik veronderstelde dat het volstond om alle avi's samen met hun respectievelijke srt's in een mapje te plaatsen & de bestanden dezelfde naam mee te geven, maar dit lijkt niet te lukken.

Van de Pioneer site word ik ook al niet veel wijzer, daar staat enkel vermeld dat divx/xvid ondersteund wordt ...

edit typo

geeforce design:: -- Desktop : C2D E6600 / ASUS P5B dlx Wifi / 4GB PC6400 / Dell 2407 - Laptop: Sony Vaio FE11 -- MacBook 2,4 GHz

Pagina: 1