Probleem met plaatsing div in IE

Pagina: 1
Acties:

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Dames en heren, mijn website ziet er in Firefox (1.5+) en Opera uit zoals ik dat wil, maar in IE blijkt er een probleem te zijn met de positionering van het rechtermenu.

Op mijn hoofdpagina (www.x-ite.nl) gaat het helemaal goed, maar op de pagina's met artikelen (zoals deze) blijkt het rechter menu helemaal naar beneden te schuiven. Dit is uiteraard niet de bedoeling, maar ik heb de code doorgebladerd en zie niet waar het verkeerd gaat :?. Even dacht ik dat het 'm zat in het Moblog scriptje (danwel de breedte daarvan) maar het verwijderen daarvan lost het probleem ook niet op.

Het probleem doet zich overigens voor onder zowel IE6 als 7. Wie kan me helpen uit te vinden waar het probleem hem in zit?

Aanpassingen in de breedte van .narrowcolumn; #sidebar of #leftbar lossen het probleem niet op.
#sidebar een float: right geven ipv de huidige margin-left: 545px; zorgt ervoor dat in Firefox het menu ook naar beneden gaat..

[ Voor 11% gewijzigd door Sequence op 06-02-2007 18:00 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
om het simpel te zeggen:
het past niet

je blok met laatste 10 headlines is iets smaller dan het blok erboven (middenstuk) hierdoor past ie daar wel naast.
Ik denk dat in IE een aantal margins paddings standaard anders zijn, en dat jij ze in je css niet hard zet, waardoor je van de standaard FF waardes uitgaat terwijl IE zijn eigen standaard heeft (as usual)

maar is even een gokje wat precies de reden is.. crisp zijn live css edit voor IE werkt niet, dus kan niet testen

btw: een testcase bouwen kan in een geval als dit heel snel werken
pak je site, rip alles er uit, tot je alleen hoofd blokjes overhoud. Vervolgens daarmee testen

ow nog iets:
je poll ziet er in IE ook niet uit..
is dat flash met transparante background en antialias? dat snapt IE namelijk ook niet.
Zet background color op wit en het werkt een stuk beter

[ Voor 33% gewijzigd door BasieP op 06-02-2007 18:09 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Crisp zijn Live css edit? wat bedoel je daarmee, kan ik daarmee zelf ook testen?

• killercow
  • Laatst online: 15:38

killercow

eth0

Sequence schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 18:21:
Crisp zijn Live css edit? wat bedoel je daarmee, kan ik daarmee zelf ook testen?
editCSS in IE \o/

openkat.nl al gezien?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:35

crisp

Devver

Pixelated

HTML:
1
<div id="content" class="narrowcolumn">

staat er 2x in...

Maar sowieso is de content te breed voor de opgegeven maat (450px) - zet maar eens een overflow:scroll of overflow:hidden op .narrowcolumn

[ Voor 48% gewijzigd door crisp op 06-02-2007 22:14 ]

Intentionally left blank

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
zelfs als ik de reactiebox op 80% zet en de adsense er even uithaal is het probleem er nog, terwijl op dit moment de overflow:scroll aangeeft dat er geen dingen meer te breed zijn. what's next?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

offtopic:
Of CSSVista gebruiken

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
het zat hem idd in die dubbele div, crisp. tnx!
en uberhaupt nuttige tools erbij geleerd :D
Pagina: 1