Toon posts:

Oude HD's niet in 'nieuw' systeem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een zeer oude Quantum Prodrive Els van 80 of 170 Mb (heb er toevallig twee van) in mijn oude pentium 100 gooi (heb geen andere grotere HD's beschikbaar)doen die het voor geen meter. Ze worden wel netjes door het bios herkend. Ik heb nu het nieuwste bios erop, maar nog werkt het niet. De Bios geeft namelijk de melding dat er geen besturingssysteem aanwezig is, terwijl ik vers DOS 6.20 erop heb gezet. Zet ik de Hd weer in mijn oude systeem dan werkt het zonder problemen. Zet ik mijn eigen Quantum Bigfoot (:r) erin dan werkt het prima, zelfs Win ME draait op die oude pentium (B-))

Wat is hier aan de hand? Formatteren van die schijfjes gaf ook problemen. De format.exe kende het "formaat" niet.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft nou echt helemaal niemand een idee????????

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:44
fdisk misschien even proberen en dan alle partities verwijderen en opnieuw aanmaken?

5564

Verwijderd

Topicstarter
Op een 80Mb schijf heeft het geen zin partities te maken, dus daar ligt het niet aan. Misschien verouderde vorm van harddisken.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 16:36
fdisk wel doen, 1 partitie aanmaken (duh, anders heb je geen hdd om te accessen)
ben jij nou een tweaker?

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-04 21:50
tweaker? :r prutser zul je bedoelen :r

Verwijderd

Heb wel eens een 40MB in een P166 geplant die ook om DOS ging zeuren terwijl ie in de 386 't prima deed. Fdisken en toen deed ie 't wel.
Was voor koe dus boeide de grootte niet maar 't is wel prettig om buff-out daarop te gooien in plaats van gewoon RAM.:)
Pagina: 1