Toon posts:

Blender + Haren/Vacht/baard etc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey kan iemand mij uitleggen hoe het in zijn werk gaat als je aan een model van een mens, lichaams haar toevoegd? bijv. hoofdhaar en een baardje.

Ik ben net nieuw met modelleren en hoop dat iemand mij dit kan uitleggen, als iemand een tutorial weet is dat heel fijn. :)
Andere tips zijn altijd welkom! zoals waar ik op moet letten tijdens het maken van een model etc.

Bvd

Aka Tripper

Verwijderd

Tutorial.

Helaas wordt in die tutorial niet goed uitgelegd hoe je het er mooi uit moet laten zien, maar het komt net als altijd weer neer op een goede belichtingssetup en materialen. Een goede belichting is echt het allerbelangrijkste als je mooi haar wil hebben.

Ik zou je daarom ook willen aanraden om eerst te leren hoe je goed moet belichten, zodat je daarna niet voor teleurstellingen komt te staan met al dat haar (en daardoor meer tijd weggooit dan nodig is) :)

Verder is de ondersteuning voor lang haar (zoals hoofdhaar) in de huidige releases van Blender nog niet bepaald makkelijk om te gebruiken, maar dit gaat helemaal veranderen in de release die over ongeveer een half jaar komt. In die versie zal je je haar kunnen kammen, knippen, etc. net als in de peperdure commerciele pakketten.
Je kan het nu trouwens al proberen / gebruiken, zie deze site, maar het is nog erg experimenteel.

Je kan ook haar modelleren en beplakken met half doorzichtige haartextures. Hoe dat moet, is genoeg over te vinden op Google ("3d" "hair" "tutorial" "translucent texture" oid?).

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt weer! :)

Verwijderd

Je moet een Fur_library downloaden.

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-01 08:27
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:50:
Je moet een Fur_library downloaden.
In het kader van je moet :*) :Ik hoop dat engels geen probleem is. De blenderwiki is voor een deel wel vertaald. Met deze hulpmiddelen ben ik een eind gekomen, dus suc6

Oh ja, deze vond ik toen ook superhandig: #blenderpraat @ irc.freenode.net

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Verwijderd

Die was ik bijna vergeten, maar die fur library heb je natuurlijk niet veel aan voor hoofdhaar :+
Nouja, ik weet niet wat voor hoofdhaar hij wil maken...

Maar hier een link voor een "library" die gebruik maakt van particle haar: klik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle links ff opgeslagen en ga ze zeker raadplegen, voor de rest gebruik ik heel veel van het blender/noob to pro op wiki books :) en ach ja engels lukt wel aardig ben inmiddels 15 dus dat mag ook niet zo'n probleem zijn! ;)

Ik ga morgen even kijken of het allemaal een betje lukt met haar toe voegen aan een model van een wolf...

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-01 08:27
Benieuwd naar het resultaat...

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag er niks aan kunnen doen :( kheb namelijk de hele dag ziek op bed gelegen zoals half nederland... als ik met vragen blijf zitten horen jullie het vanzelf weer, als ik klaar ben zal ik alsnog het resultaat posten ;)
Pagina: 1