Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Telefoon besteld, maar vertrouw het niet...

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na vele reacties en de shopsurvey door gelezen te hebben van GSM24.nl begin ik hem toch te knijpen.

Ik heb voor m'n vriendin, de E900 besteld, afgelopen vrijdag al betaald. Alles prima, krijg ik paar dagen later een telefoontje, dat de zwarte niet meer op voorraad was, nou prima dacht ik, ze hadden nog wel een rode. Die vind ik persoonlijk mooier voor een vrouw, dus, ik vond het wel goed dat ze die sturen. Nu, weer een paardagen later, nog niks ontvangen, terwijl ik gisteren, gebeld had of ze hem al verstuurd hadden, en dat hadden ze, ik zou hem gister nog in de bus krijgen.... Vandaag, dinsdag 6 Feb. nog niks ontvangen. :( Ook lees ik veel dat de telefoons 2e hands zijn, en niet nieuw.

Ik quote:
Zondag avond besteld, woensdag aangeboden voor aflevering (niet thuis), gebeld met transporteur om vrijdag opnieuw te laten aanbieden. Na aankomst is het paketje ruim voldoende voorzien van bescherming. Echter trekken we de doos open, is het toestel er eerder uit geweest. Kleine gebruikskrasjes, simmodule is open geweest, er zit vuiligheid onder de kap van de camera lens. Kijken we beter naar de doos van Nokia, is het zegel dus verbroken, en er een sticker van gsm24 overheem geplakt: accepteer enkel ongeopende verpakking. Nou lekker is dat. Meteen bellen: "Nee meneer, dat kan niet en dat heb ik nog nooit meegemaakt." *kuch kuch* en die beoordeling op tweakers dan, van een gebruikt toestel? "Oh, maar dat is een misverstand." Nooit van gehoord dus, ja ja. Later nog even gekeken wat er op het toestel stond: jawel een foto van een jongen in een belwinkel. "Nee meneer dat kan echt niet: die zal u zelf er wel op hebben gezet."
Dit bericht komt uit de shopsurvey.

Wat moet ik doen als het idd een gehackte versie is... Of als er bijv een Branded logo op staat....
Ook geloven ze de klanten vaak niet las ik in de shopsurvey.

Kan ik als dit mij idd gaat overkomen, mijn geld terugkrijgen? En juridische mogelijkheden, kan ik die gebruiken? (ik maak iig foto's van de verpakking zodra hij toch (ooit) nog binnenkomt.)

Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
*bump*

wel erg snelle kick! Officieel mag dat pas na 24 uur.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 19:08 ]

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:41
Als het zegel verbroken is en er een zegeltje van de winkel naast zit die tweede niet verbreken en direct klagen? Lijkt me een inkoppertje eigenlijk.
Een kickje wordt hier overigens alleszins geaccepteerd, maar pas na 24 uur. Een half uur telt als relatieve doodzonde, ook als je 'm "*bump*" noemt. :)

[ Voor 33% gewijzigd door onkl op 06-02-2007 16:44 ]

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Samsung zet altijd een eigen zegel op hun dozen. Er staat zo iets op van: dont accept when seal is broken. Dus als je dat hebt geconstateerd, gelijk terug sturen en om een nieuwe vragen of om geld vragen. :)

edit:

Je kan ook Samsung bellen of de telefoon al geregistreerd is op hun site. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door DaannO op 06-02-2007 17:09 ]

Verwijderd

DaannO schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:08:
Samsung zet altijd een eigen zegel op hun dozen. Er staat zo iets op van: dont accept when seal is broken. Dus als je dat hebt geconstateerd, gelijk terug sturen en om een nieuwe vragen of om geld vragen. :)
Inderdaad, Samsung verzegelt de dozen.
En wij openen de doos, passen de taal aan (als wij ze binnenkrijgen zijn ze meestal ingesteld op Zweeds), zetten Wap-, SMS- en MMS instellingen van de grootste provider hier erin , leggen een foldertje in de doos en verzegelen ze opnieuw met een sticker "Quality Check OK".

Gelukkig zijn er weinig mensen die hier moeilijk over doen, we openen ze tenslotte bij wijze van service naar de klanten... ;)

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

TS: Wanneer je je telefoon om welke reden dan ook niet wil heb je vanwege de wet koop op afstand een sterke positie om je geld terug te krijgen en/of een vervangend product te krijgen.
Helaas is mijn juridische kennis non-existent op dit punt en kan ik alleen maar napraten wat ik eerder ben tegengekomen, dus bear with me here.

* Swaptor hoopt op een mooie reactie van een andere tweakerT.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Vrij simpel: meteen terugsturen, en erbij een brief dat je beroep doet op "Wet koop op afstand". Dan hoef je verder geen reden te vermelden. Search helpt je verder.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:36:
Gelukkig zijn er weinig mensen die hier moeilijk over doen, we openen ze tenslotte bij wijze van service naar de klanten... ;)
Dat zou ik toch echt niet accepteren als klant zijnde. Als het zegel van de fabrikant verbroken is dan is er in mijn optiek sprake van een tweedehands product. Of denk je dat bv Nokia er zo'n zegel voor nop op zet? "Accepteer alleen ongeopende verpakking" :?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

En wij openen de doos, passen de taal aan (als wij ze binnenkrijgen zijn ze meestal ingesteld op Zweeds), zetten Wap-, SMS- en MMS instellingen van de grootste provider hier erin , leggen een foldertje in de doos en verzegelen ze opnieuw met een sticker "Quality Check OK".

Mobiele telefoons die zijn ingesteld op Zweeds ipv automatic (dat ze de taal aan neem van de gebruikte provider) vind ik sowieso dubieus.

Wap instellingen invoeren is gewoon compleet onnodig, die kan de provider zelf probleemloos via sms doorsturen. Gebeurt bij sommige provider geheel automatisch als je hun simkaart gebruikt.

Een klant dien je gewoon een verzegelde telefoon te leveren. Een open verpakking onder de mom van (overbodige service) vind ik maar raar.

• onkl
Ik weet niet of MacJohn iets van doen heeft met jouw leverancier, maar an sich is het een valide argument. Je zal de mensen de kost moeten geven die echt niet weten hoe ze hun verse foon van Zweeds naar Nederlands krijgen.
Maar het "hoe weet ik of'tie nieuw is" probleem is daarmee dus wel weer verlevendigd, daar "zegeltje stuk" misschien wel niet genoeg informatie is.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vreemd, ik ben nog nooit een Nokia tegengekomen die in het Fins staat, of een Samsung die in het Zweeds staat, en ik heb zakelijk toch een hoop nieuwe telefoons onder ogen gehad. Vage inkoop kanalen misschien? ;)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Nee hoor, gewoon via Samsung Zweden. O-)
Is voor ons de dichtstbij zijnde (werk bij de Noorse importeur).
En telefoons van Nokia, SE, Motorola, HTC, en i-mate krijgen we zonder verzegeling binnen - OK, de dozen waar ze soms per 10 in verpakt zitten hebben vaak speciaal plakband, en op de pallets zitten meestal douane-zegels.
(Soms verzegelen we ze wél zelf, met informatie over SiM-lock o.i.d als ze binnen een bepaalde campagne verkocht moeten worden.) ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 21:24 ]

• DaannO
[...]

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:19:
[...]

Nee hoor, gewoon via Samsung Zweden. O-)
Is voor ons de dichtstbij zijnde (werk bij de Noorse importeur).
En telefoons van Nokia, SE, Motorola, HTC, en i-mate krijgen we zonder verzegeling binnen - OK, de dozen waar ze soms per 10 in verpakt zitten hebben vaak speciaal plakband, en op de pallets zitten meestal douane-zegels.
(Soms verzegelen we ze wél zelf, met informatie over SiM-lock o.i.d als ze binnen een bepaalde campagne verkocht moeten worden.) ;)
Wij krijgen de dozen met zegel binnen en we houden ze zo en verkopen ze zo naar de klant toe. Wel zo eerlijk en heeft ook met service te maken. Overige info wordt met de tas meegegeven. Wij hebben dan ook een Benelux importeur waarvoor Samsung al alles heeft geflashed. :)

Verwijderd

DaannO schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:39:
[...]
[...]
Wij krijgen de dozen met zegel binnen en we houden ze zo en verkopen ze zo naar de klant toe. Wel zo eerlijk en heeft ook met service te maken. Overige info wordt met de tas meegegeven. Wij hebben dan ook een Benelux importeur waarvoor Samsung al alles heeft geflashed. :)
Sorry, maar dat "wel zo eerlijk" zie ik niet helemaal...
Voor de duidelijkheid: wij verkopen niet aan particulieren, alleen aan de handel -en die willen het liefst zo weinig mogelijk werk met instellingen e.d. hebben. Dus een deel van de telefoons krijgen we rechtstreeks van de diverse fabrieken kant en klaar binnen, al dan niet met sim-lock; andere (bijv. hier de Nokia N73) zoeken zelf de instellingen op aan de hand van de sim-kaart; en weer andere worden door ons geconfigureerd (of krijgen een andere behandeling: die klant die 50 N73's bestelde "maar wel met de nieuwste firmware" of die internetshop die 3000 stuks K610i "met Live Messenger geinstalleerd" wenste worden op hun wenken bediend). Sinds 1 januari hebben we bijna 10.000 telefoons zo onder handen gehad (en elke dag zijn er wel een paar die niet werken zoals het moet, en die worden dus gerepareerd of teruggestuurd. Heb je dat wel eens gezien ? Een fabrieksnieuwe telefoon waar je de batterij in zet en die doodleuk aangeeft "contact service" ? Die ergernis besparen we de klant dan...)

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:52
Tip: Geef de klanten bij aanschaf de optie een fabrieksaf telefoon te krijgen of een door jullie gecontrolleerde telefoon. Heb je het gedonder ook niet. (en mocht die fabrieks-af telefoon dan fouten vertonen, laat je de klant mooi de verzendkosten weer betalen, en dan heb je er vrij weinig extra werk aan, en tevreden klanten)

• DaannO
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:55:
[...]

Sorry, maar dat "wel zo eerlijk" zie ik niet helemaal...
Voor de duidelijkheid: wij verkopen niet aan particulieren, alleen aan de handel -en die willen het liefst zo weinig mogelijk werk met instellingen e.d. hebben. Dus een deel van de telefoons krijgen we rechtstreeks van de diverse fabrieken kant en klaar binnen, al dan niet met sim-lock; andere (bijv. hier de Nokia N73) zoeken zelf de instellingen op aan de hand van de sim-kaart; en weer andere worden door ons geconfigureerd (of krijgen een andere behandeling: die klant die 50 N73's bestelde "maar wel met de nieuwste firmware" of die internetshop die 3000 stuks K610i "met Live Messenger geinstalleerd" wenste worden op hun wenken bediend). Sinds 1 januari hebben we bijna 10.000 telefoons zo onder handen gehad (en elke dag zijn er wel een paar die niet werken zoals het moet, en die worden dus gerepareerd of teruggestuurd. Heb je dat wel eens gezien ? Een fabrieksnieuwe telefoon waar je de batterij in zet en die doodleuk aangeeft "contact service" ? Die ergernis besparen we de klant dan...)
Je zou het kunne zien als service, echter als je een DOA hebt ( zo noem je zo een telefoon) dan is dat een productie fout en dan hanteren we binnen 2 weken omruilen. Dat bespaart veel moeite en ongenoegen voor de klant.

Elk bedrijf regelt het natuurlijk anders. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Telefoon is binnengekomen, wel met gescheurd "if open, please return" sticker. Maar dat was logisch, want ze hadden de zwarte niet meer op voorraad, en toen hebben ze met toestemming van ons een rode erin gedaan.

Telefoon was nieuw, plastic celevaantje zat er nog op. alles zat er bij, goed ingepakt etc. Dus dat valt allemaal nog weer mee, levering duurde wel lang, maar 1 dag hadden ze storing bij leverancier.

• job

job

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 10:28:
Telefoon is binnengekomen, wel met gescheurd "if open, please return" sticker. Maar dat was logisch, want ze hadden de zwarte niet meer op voorraad, en toen hebben ze met toestemming van ons een rode erin gedaan.
Dus zwarte telefoons worden door hun leverencier geleverd in een doosje. Rode worden zonder doosje geleverd??

• DaannO
job schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 12:27:
[...]
Dus zwarte telefoons worden door hun leverencier geleverd in een doosje. Rode worden zonder doosje geleverd??
Nee, alles heeft zijn eigen doos!
Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 10:28:

Telefoon was nieuw, plastic celevaantje zat er nog op. alles zat er bij, goed ingepakt etc. Dus dat valt allemaal nog weer mee, levering duurde wel lang, maar 1 dag hadden ze storing bij leverancier.
Ik had hem terug gestuurd. Je hoort gewoon de zelfde doos te krijgen maar dan Red ipv black op de stikker. Ik zou even er achteraan bellen.

• job

job

DaannO schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 12:51:
Nee, alles heeft zijn eigen doos!
Dat weet ik :P
Ik mis hier alleen nog een sarcasme smiley.

Voor de duidelijkheid, het is te bizar om te denken dat een winkel een zwarte telefoon uit het doosje haalt en deze vervangt voor een rode. Het is gewoon wat hier al eerder werd neergezet..
De winkel moet blijkbaar de doos openen om taal settings te fixen omdat ze de telefoon via de grijze import verkrijgen. Of welke reden ze er ook voor hebben.

[ Voor 45% gewijzigd door job op 08-02-2007 13:30 ]

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

check anders ff het imei nummer op de zijkant of onderkant van de doos,en vergelijk die met het toestel. en kijk voor de zekerheid even de timers van de gesprekken na.

[ Voor 21% gewijzigd door Tha op 08-02-2007 13:54 . Reden: typo ]

Tha

Verwijderd

Ben ik de enige die zich afvraagt waarom TS eerst een product besteld en pas daarna de shopsurvey leest (en er vervolgens laat achter komt dat het wat dubieus is)?

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

nee, maar dat posten ligt zo voor de hand, en overkomt denk ik iedereen wel

Tha

Verwijderd

Topicstarter
De telefoon zag er echt brandnieuw uit, en m'n vriendin is er dol blij mee, ook was hij verder helemaal leeg, had ik nog na gevraagd aan haar..:)

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
[...]

Wij doen dat inderdaad ook, er vallen weleens mensen over, en dan zijn wij ook niet de beroerdste om even van het "first in first out" regeltje te stappe en een verzegelde te pakken.

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:54
darkdesign schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:59:
[...]

Wij doen dat inderdaad ook, er vallen weleens mensen over, en dan zijn wij ook niet de beroerdste om even van het "first in first out" regeltje te stappe en een verzegelde te pakken.
Bij mijn nokia N73 ME was de op de nokia doos zelf geen zegel de bekennen. De desbetreffende webshop heeft zijn eigen zegel opgezet. En bij de belcompany zit bij nokia toestellen ook geen zegel standaard er op.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
pinokkia schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:10:
[...]

Bij mijn nokia N73 ME was de op de nokia doos zelf geen zegel de bekennen. De desbetreffende webshop heeft zijn eigen zegel opgezet. En bij de belcompany zit bij nokia toestellen ook geen zegel standaard er op.
Ik zit eens te denken, en ik geloof dat er bij de nokia toestelle bij ons ook geen seal opzit, wel bij samsung enzo.

[ Voor 20% gewijzigd door darkdesign op 08-02-2007 17:53 ]

• DaannO
pinokkia schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:10:
[...]

Samsung is de enigste die een eigen zegel gebruikt, de rest doet dat niet. Behalve bij prepaid toestellen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Dit was idd ook een los toestel :P haha iedereen bij haar op school; 'wattt maar da's dan toch vettt duuhuurrr?, nou dan gaan we vanmiddag op jou kosten naar bakker bart! jij hebt toch geld zat' :P hehe. leuk man :) Maar de telefoon bevalt prima in ieder geval :)

• onkl
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 10:56:
Dit was idd ook een los toestel :P haha iedereen bij haar op school; 'wattt maar da's dan toch vettt duuhuurrr?, nou dan gaan we vanmiddag op jou kosten naar bakker bart! jij hebt toch geld zat' :P hehe. leuk man :) Maar de telefoon bevalt prima in ieder geval :)
offtopic:
Heet de leraar Nederlands op haar school mogelijkerwijs "Vacature"? :P
Pagina: 1