het gaat om een exchange 2000 server waar ik een vaag probleem mee heb, nu ben ik absoluut geen Exchange expert maar ik zoek al tijden naar een oplossing.
het probleem: ik stuur via outlook 2000 die verbonden is met een exchange 2000 server een email in HTML opmaak, stuur ik deze mail naar gmail dan komt deze prima in HTML opmaak aan. stuur ik exact dezelfde mail naar mijn Yahoo of tiscali mail dan is de mail ineens in plain tekst
dit val ook te zien in de source van het mailtje:
- mail binnen gmail:
dezelfde mail naar tiscali:
dus blijkbaar verschilt het per provider of de mail wel of niet als HTML indeling gezien wordt. probleem is dus dat bepaalde klanten hun mail niet goed binnenkrijgen.
die winmail.dat heeft volgens mij iets met RTF indeling te maken
iemand enig idee waar dit aan ligt en hoe het op te lossen is?
het probleem: ik stuur via outlook 2000 die verbonden is met een exchange 2000 server een email in HTML opmaak, stuur ik deze mail naar gmail dan komt deze prima in HTML opmaak aan. stuur ik exact dezelfde mail naar mijn Yahoo of tiscali mail dan is de mail ineens in plain tekst
dit val ook te zien in de source van het mailtje:
- mail binnen gmail:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| ------_=_NextPart_001_01C749EC.BB27986D
X-EC0D2A8E-5CB7-4969-9C36-46D859D137BE-PartID: B682CF75-6AA1-48E6-A04B-05E32B891951
Content-Type: text/html;
charset="us-ascii"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
<html> |
dezelfde mail naar tiscali:
code:
1
2
3
4
| ------_=_NextPart_001_01C749F3.E6EDC10D
Content-Type: application/ms-tnef;
name="winmail.dat"
Content-Transfer-Encoding: base64 |
dus blijkbaar verschilt het per provider of de mail wel of niet als HTML indeling gezien wordt. probleem is dus dat bepaalde klanten hun mail niet goed binnenkrijgen.
die winmail.dat heeft volgens mij iets met RTF indeling te maken
iemand enig idee waar dit aan ligt en hoe het op te lossen is?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer