bij printen PC traag

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
als ik iets print (als ie de printerbuffer aan het voltanken is) dan reageert mn PC nogal traag. Is dit nou normaal of hoort dit niet zo? Het communiceren met de printer en de printerpoort enzo kost natuurlijk wat processorkracht maar de boel wordt wel erg traag.. Onder windows is het nog niet zo erg dat ie trager wordt maar als bijv. mn broertje Counterstrike aan het spelen is en ik ga (via netwerk) iets printen dan wordt dat spel tijdelijk onspeelbaar traag..

Volgens mij is dit gekomen toen ik win98 es opnieuw installeerde, maar ik weet niet zeker of het toen wel/niet zo was.. Verder zijn er ook geen conflicten..

Valt hier nog wat aan te doen of heeft iedereen dit?

Mn systeem: P2 350 64MB, HP695c printer, scanner ook op LPT1
LPT1 staat ingesteld als ECP.

• Daan
  • Laatst online: 14-08 19:30
Ik heb een P3-450 met 128MBRAM en precies hetzelfde.
Lijkt me gewoon normaal hoor.
Geen probleem van maken... :)

• Muggie
  • Laatst online: 12:56

Muggie

8 pm

Hebbie ingesteld dat ie eerst alle printopdrachten moet spoolen voordat ze naar de printer gestuurd worden ?

PSN: mug_8pm

Verwijderd

Same here. :(
HP710c op een Athlon600 met 128MB. Zoveel print ik niet dus het stort me niet zo ook. :)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:14
Same here:

Athon 750, 192 mb ram, hp 720c

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

zelfde probleem met een HP 615c, maar ik had vroeger een HP 500c waarbij ik dit probleem niet had!! Het zal dus wel aan de grootte van de buffer vd printer liggen ipv de snelheid van de datastroom. HP zal d'r wel op bezuinigen tegenwoordig, bovendien was die oude printer +/- f500, terwijl die nieuwe f250 kostte...

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ken het probleem, c333@500 met een hp 710

• Palomar
  • Niet online
hmm, ik ben dus niet de enige :) .. maar zo groot is het probleem ook niet, ik print niet echt vaak. Het is alleen wel irritant bij een spel als counterstrike..

Verwijderd

zik doe mee:

hp720
athlon 927

zodra ik print zeg schiet de cpu usage naar 100%

het lijkt wel een hp probleem te zijn....

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik het bij alles wat mijn LPT poorten aanspreekt (HP690, scanner, 2e brander :) )

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-06 18:12
Ik wil ook mee doen:
Athlon 600@660, Deskjet 930C
Traag als dikke stront !
Maar: enkel tijdens het spoolen van foto's ed.

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Same here, amd-500, 128mb ram, hp610, en 100 % cpu-usage, en traaaaag. Mijn oplossing: printerservertje eraan hangen. :) (Ik print nogal veel, laat nu mijn p133'tje het uitzoeken)
Maar ik ben dus wel benieuwd of het aan het geheugen van de printer ligt of niet, dattie bv. niet zo traag is als hij 1 mb aan print-data naar een 2 mb printer stuurt. Iemand?

Verwijderd

Ik heb nog een bijna antieke HP Deskjet 500 (geen C) uit ik geloof 1990 of 1991. Die heeft hier totaal geen last van. Ik kan daar weet ik veel wat naar toe sturen maar me P166MMX wordt er niet trager van dan ie al is .. :) :(

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:49
Het grootste deel van de rotperformance zal liggen aan het feit dat de printertjes goedkoper worden gemaakt, en de fabrikanten er vanuitgaan dat de hoofdprocessor het denkwerk wel kan doen. Het fenomeen WINDOWSPRINTER! Dat had de Mac ook al aardig lang, alleen zat je dan met een trage wel erg lang te wachten (in 1990, dus dik voor Powerpc's), 5 pagina's in 30 minuten is toch best snel? (op een snellere mac 5 in 6min.)

Verwijderd

Na 1,5 jaar snap ik eindelijk waar men het hier over heeft en ja ik heb het zelfde probleem.

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 21:25 schreef freebie het volgende:
Na 1,5 jaar snap ik eindelijk waar men het hier over heeft en ja ik heb het zelfde probleem.
ja he?!?!?!

dit is echt een wazige super *KICK*

:P :D ;)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Je kan je printer instellen zodat hij meteen begint te printen zodra er een job geplaatst wordt, verder moet je onder W2K en XP een irq assignen voor betere prestaties, dit lost ook een heleboel scanner problemen op. Uiteraard is EPP en ECP beter dan de standaard instelling (SPP).

Succes

Meh ...

Verwijderd

ik heb het ook, en ik denk niet dat het aan men sys ligt (zie sig)

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Een printopdracht in Windows kost gewoon aardig wat bronnen. Heb hier hetzelfde met een Athlon 900Mhz 512mb ram, ligt trouwens ook aan het besturingssysteem. Onder Win2000 heb ik er veel minder last van dan onder win98.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 01:54 schreef Panzer het volgende:
Een printopdracht in Windows kost gewoon aardig wat bronnen. Heb hier hetzelfde met een Athlon 900Mhz 512mb ram, ligt trouwens ook aan het besturingssysteem. Onder Win2000 heb ik er veel minder last van dan onder win98.
en dat omdat een NT platform vvel zuiniger omspringt met bronnen en geheugen ;)

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
heb het ook met mijn 450mhz server ook..erg vervelend..

Verwijderd

Volgens mij hebben die oude beestjes eigen hardware aan boord om de opdracht uit te rekenen, en laten moderne printers het werk lekker aan de PC over.

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

LPT is best primitief (gaat ook al vanaf het begin mee)die neemt 100% van je CPU om een printopdracht uit te voeren, of die die 100% nu wel of niet gebruikt.....
Mijn externe zip op LPT1 heeft hetzelfde gewoon 100% CPU-load als je met dat ding bezig bent en de rest gaat dan traag.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 08:20 schreef aardbeix15 het volgende:
LPT is best primitief (gaat ook al vanaf het begin mee)die neemt 100% van je CPU om een printopdracht uit te voeren, of die die 100% nu wel of niet gebruikt.....
Mijn externe zip op LPT1 heeft hetzelfde gewoon 100% CPU-load als je met dat ding bezig bent en de rest gaat dan traag.
Verklaar dan eens waarom mijn HP500 uit '91, ook op LPT uiteraard, daar totaal geen last van heeft?

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
totaal geen last van met 256 mb ram met me olivetti jp 883 :D

Verwijderd

Ok guys 'n gals, printer worden in het algemeen verkeerd ingeschat als eenvoudige apparaten, mensen sluiten het aan en proberen te installeren, maar vergeten bv om alle achtergrond applicaties of onnodige processen uit te schakelen, ook vergeet men dat huidige printers een veel grotere data stroom te verwerken hebben dan die van vroeger, met een resolutie die 2x zo groot is heb je in ieder geval een datastroom van 4x zo groot tel daarbij resolutieverbeteringstechnieken(bij HP PhotoRet) op en je snapt dat een moderne printer een zwaardere belasting is voor je systeeem.
Het is ook zo dat een printer aangesloten via de scanner alles behalve ideaal is
En voor de DJ 700 series geld dat die volledig Hostbased zijn dus in de printer vinden geen berekening plaats, dat wordt door windows gedaan
wat nog te proberen is, is het installeren van de printer via Add printer(en diskette/have disk) deze installeert de driver met unidirectionele communicatie en daarom wordt de printer niet eerst gecheckt of ie ok is en kan dus iets sneller met printen beginnen
Overgens is voldoende vrij geheugen onontbeerlijk want anders gaat windows swappen en dat is vele malen trager dandirect vanuit het geheugen
Omdat er altijd wel een beetje wordt geswapped is een goed gedefragmenteerde HD ook niet weg

Verwijderd

Als je je print via je LPT poort en de opdracht is groot qua omvang dan trek je je hele systeem plat.

Probeer maar eens wat te doen als je een scanner hebt die op je LPT is aangesloten.

Printen via USB geeft (minder) geen problemen.

Greetz

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:46
Als je nou eens dat hele ECP gebeuren vergeet en gewoon EPP gaat gebruiken, ben je van elk probleem qua traagheid af. ECP suckt gewoon heel erg in Windows :(

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:50
Vroeger een lexmark en een petium 120mhz, nooit last.
Nu een HP 580 (ofzo, 850 kan ook)met een p3 1 Ghz.. en hij vindt het niet leuk als ik print :(

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

Op donderdag 13 juli 2000 11:40 schreef rick_h het volgende:
als ik iets print (als ie de printerbuffer aan het voltanken is) dan reageert mn PC nogal traag. Is dit nou normaal of hoort dit niet zo? Het communiceren met de printer en de printerpoort enzo kost natuurlijk wat processorkracht maar de boel wordt wel erg traag.. Onder windows is het nog niet zo erg dat ie trager wordt maar als bijv. mn broertje Counterstrike aan het spelen is en ik ga (via netwerk) iets printen dan wordt dat spel tijdelijk onspeelbaar traag.. <P>Volgens mij is dit gekomen toen ik win98 es opnieuw installeerde, maar ik weet niet zeker of het toen wel/niet zo was.. Verder zijn er ook geen conflicten..<P>Valt hier nog wat aan te doen of heeft iedereen dit?<P>Mn systeem: P2 350 64MB, HP695c printer, scanner ook op LPT1<BR>LPT1 staat ingesteld als ECP.
Als ik het goed heb heeft dit iets te maken met de BIOS instellingen van je printer poort (EPP/ECP)

In de handleiding van de printer staat aangegeven hoe de poort moet zijn ingesteld controleer even of dit ook daadwerkelijk zo is als het volgens het boekje moet zijn (Tegenwoordig is het meestal ECP dacht ik maar dat weet ik niet zeker) In ieder geval ik heb ook zo'n soort probleem gehad met mijn printer (HP Officejet G85) maar na het goed zetten van deze instellingen liep hij als een stier (Deze problemen deden zich voor bij mijn vorige computer een AMD Duron 800)

De computer geeft soortgelijke problemen met onder andere modems en compoorten als deze niet goed ingesteld zijn.

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Mijn Athlon 800 Classic met 256MB Ram werd ook zo traag als dikke stront wanneer ik iets ging afdrukken naar mijn oude Deskjet 694C. Zelfs bij het kleinste Word-documentje begon het al te haperen. Maar nu ik een laserprinter heb :) heb ik er helemaal geen last meer van. Vraag me alleen niet waar het aan ligt...
Pagina: 1