Toon posts:

NVIDIA Geforce 4 MX 440 with AGP8X op MSI 845E MAX moederbor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend vroeg mij zijn computer opnieuw te installeren, hij had de originele Windows XP cd-rom en drivers. Alles is gelukt, behalve de grafische drivers.

Het moederbord is:

MSI 845E Max (MS-6566E)

De grafische kaart is:

NVIDIA Geforce 4 MX 440 with AGP8X

Allereerst heb ik de drivers op de cd-rom geprobeerd. Er staat op de drivers cd-rom een map met SVGA, Windows XP en dan 845G met een setup bestand.
Als ik die open, krijg ik de "Setup voor de Intel(R) Extreme Graphics Driver Software", maar als ik verderga met installeren, komt de volgende foutmelding tevoorschijn:

Er heeft zich een softwarefout voorgedaan. Stel Technische ondersteuning hiervan op de hoogte: Kan Intel(R) grafisch stuurprogramma niet op huidig grafisch apparaat installeren

Toen heb ik 3 verschillende NVIDIA drivers geïnstalleerd (apart natuurlijk):

71.84
91.47
93.71

Maar ze hebben allemaal hetzelfde effect: Windows heeft daarna slechts 256 kleuren (4-bits), met een maximale resolutie van 600 x 800.

Als ik geen driver installeer, loopt het scrollen bv. niet soepel en krijg ik steeds de irritante melding dat er nieuw apparaat is gevonden.

Ik hoop dat ik voldoende informatie heb gegeven.

Iemand suggesties?

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:03
Ik zou eens de oude Detonator drivers proberen aangezien de GF4MX toch al een tijd meedraait.
Guru3d linkje
Maakt eigenlijk niet zoveel welke je kiest verder.

De Intel drivers hebben verder niks te maken met de GF4. Maar zijn van een of andere onboard graphics card.

[ Voor 19% gewijzigd door Novi op 06-02-2007 15:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de links, maar ik kan niets downloaden (de download links werken niet), maar ik probeer het later nog eens (wellicht doen ze het dan wel?).

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 16:01 ]

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:03
Nvidia Driver Download Archive zou wel moeten werken:
linkje