Toon posts:

Excel vergelijking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen. ik ben benieuwd of het met macro's volgende vergelijking en aantal acties uitgevoerd kan worden in Excel.

ik heb gegevens uitgehaald uit data base A en database B. Beide gegevens bevatten een gelijknamige ID dat ik wil vergelijken. ik wil graag actie uitvoeren dat kijkt of ID uit A voorkomt in B en dat vervolgens markeert (bv dmv kleur).Ook als ID uit A niet voorkomt in B moet dat gemarkeerd worden.

Alvast bedankt,

Groeten,

Igor

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ja, dat kan eenvoudig. Met verticaal resp. horizontaal zoeken kom je een heel eind, zeker icm. voorwaardelijke opmaak. VBA is ook een prima optie. Wat loopjes en je bent er. Ik denk dat beide opties prima staan uitgelegd in oudere topics hier op GoT en in de Help van Excel zelf. Dus: doe een poging en vraag onze hulp als je vast loopt :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

een heel pak varianten op deze vraag zijn in dit forum al beantwoord. kijk eens naar http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1191255 en de (zoek)raad die daar gegeven wordt.