Acer laptop valt zomaar uit

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207809

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb ongeveer anderhalf jaar geleden een Acer 3025 WLMI laptop gekocht. Dit beviel prima maar de ellende begon een half jaar geleden: de laptop kreeg een scheur in de kap. Hij is opgestuurd naar ACER service en na 4 weken kreeg ik hem weer gloednieuw terug.
Nu is er weer een scheur onstaan in de kap en ik moet hem dus binnenkort weer opsturen ! Ik heb een probleemlaptop gekocht..Maar dit ter zijde..

Nog een probleem is dat mijn laptop uitvalt als je er 1 KLEIN tikje op geeft of als je de accu aansluit op de laptop. als je de accu aansluit hoor je piepjes; alsof ik de accu eruit haal of erin steek. Als hij te vaak piept valt hij ook uit. Als hij uitvalt geeft hij een wit/zwart scherm weer zonder dat het lampje van de opstartknop aanstaat.

Ook kan hij niet met 1 hand worden vastgehouden en kan eigenlijk helemaal niet verschoven worden of het is alweer raak.

Nu heb ik hem 2 weken geleden opgestuurd naar een computerwinkel vlak bij mij in de buurt.
De makers van een computerwinkel hebben mijn laptop al helemaal los gemaakt om het probleem op te lossen, maar na 2 weken nog steeds geen gehoor..ze weten de oorzaak dus niet. Jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:26

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Klinkt als een los contact...maak hem zelf eens open en controleer bv de aansluiting van de voeding of hardeschijf.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:49
Lijkt idd een los contact. Zelf openmaken zou ik trouwens niet doen als je nog garantie hebt. Als je hem toch gaat opsturen voor die scheur kun je dit mankement er toch gelijk bij vermelden?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:45
Ik denk dat het heel lastig gaat worden om van afstand het probleem aan te wijzen.
Is het wel verstandig geweest of hem door een gewoon computerbedrijfje open te laten maken en checken? Kan problemen opleveren mbt garantie misschien?

[ Voor 9% gewijzigd door Novi op 06-02-2007 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Garantie heb ik niet meer op mijn laptop, dat is erg jammer. De mensen in de computerzaak weten niet wat de oorzaak is, ze dachten eerst dat er iets los zat in de laptop maar dit hebben ze zo niet kunnen vinden, het ligt in ieder geval niet aan de moederbord:p Blijkbaar is het erg moeilijk om zoiets op te lossen. Sturen naar Acer service doe ik absoluut niet meer omdat ik mijn laptop veels te lang kwijt ben ivm werk. Misschien eisen op terugbetaling of nieuwe laptop aangezien de mankementen vanzelf zijn onstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170674

volgens mij is de winkel waar je hem verkocht verantwoordelijk voor afhandeling. zoiets las ik laatst in de consumentengids. in de consumentengids was een artikel over digitale cameras, er werd verteld dat de winkel een oplossing moet bieden wanneer het artikel kapot gaat bij normaal gebruik, buiten de garantie en als deze kapot is gegaan eerder dan 'gebruikelijk' (weet niet zo hoe ik dit goed moet formuleren, ik bedoel dat je vanuit moet gaan dat een camera minstens 2 jaar mee gaat.).
lijkt me dus dat dat ook geldt voor laptops. zou trouwens kunnen zijn dat het niet precies klopt wat ik net zei, maar het komt er wel op neer. ik zou dus gewoon naar de winkel teruggaan waar je hem gekocht had.

edit:
heb wat gevonden op http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=2213
verder moet je zelf maar even zoeken.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 170674 op 06-02-2007 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-06 10:17

Elwood Blues

87167191

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar kun je de accu er dan in en uit steken als ie aanstaat??

Edit: Ik heb ook een acer, en die piept alleen als ik de adapter aansluit of loskoppel. De accu haal ik er alleen uit of stop ik er alleen in als de laptop helemaal uit staat, zonder dat de lader eraan zit. Mijn ervaring is dat laptops hele rare dingen doen als je de accu eruit haalt of erin stopt als ie aanstaat.

[ Voor 62% gewijzigd door Elwood Blues op 07-02-2007 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
O, dat wist ik helemaal niet dat je de accu niet mocht aansluiten als hij aanstaat. Maar dat is toch vreemd als hij bijna leeg is, moet je de laptop eerst afsluiten, dan de accu erin en dan weer aanzetten?! Als ik de accu erin steek geeft hij heel vaak piepjes, misschien functioneerd het contact niet helemaal goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het blijkt dus mijn printplaat te zijn die kapot is! Ik heb echt geen idee hoe dit komt want ik ben ALTIJD voorzichtig geweest met mijn laptop. Wat nu te doen? Hoeveel kost zo'n printplaat wel niet? Of is mijn laptop nu al ten dode opgeschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:26

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Printplaat...of bedoel je moederbord?

Als het alleen het printplaatgedeelte van de voeding is, zal er vast nog wel wat te fixen zijn.

Het moederbord is een ander verhaal. Dat gaat je flink geld kosten en moet je de afweging maken of de laptop dat nog waard is..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1