Ik heb, in principe, een heel simpele macro. Deze controleert of een bestand al geopend is (Function IsBookOpen, van een andere tweaker hier ergens op het forum) en zo niet, dan opent deze het bestand. Maar... als het bestand is geopend, loopt de macro niet verder.
En de isOpen function (ook al is deze niet per se interessant nu, kan wel handig zijn voor de search.
Ik heb al even gekeken en na het openen van het bestand, dan houdt de macro op. Kan ik dit ook voorkomen?
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| ActiefBestand = ActiveWorkbook.Name Dim isOpen As Boolean isOpen = IsBookOpen("Foutcode formulier.xls") If isOpen = False Then Workbooks.Open Filename:="G:\kvs\VOORRAADcontrole\Foutcode formulier.xls" Workbooks(ActiefBestand).Activate End If ..... verdere verloop van de macro ..... |
En de isOpen function (ook al is deze niet per se interessant nu, kan wel handig zijn voor de search.
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Public Function IsBookOpen(inName As String) As Boolean Dim i As Integer Dim wBook As Workbook Dim found As Boolean found = False For i = 1 To Workbooks.Count Set wBook = Workbooks.Item(i) If wBook.Name = inName Then found = True Exit For End If Next i IsBookOpen = found End Function |
Ik heb al even gekeken en na het openen van het bestand, dan houdt de macro op. Kan ik dit ook voorkomen?