Shuttle case kopen, een paar vraagjes.

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-02 14:00
Na op een lan een shuttle case te hebben gezien ben ik erg geintreseerd geworden, na wat zoeken op het internet kwam ik dit kastje tegen:

http://eu.shuttle.com/nl/.../tabid-72/170_read-13232/

ik ben van plan om de volgende hardware (uit mijn huidige pc) erin te plaatsen.
CPU: AMD Athlon 64 X2 3800+ socket AM2
video kaart: Asus Radeon X1600XT silent (passief gekoelt)
hdd: Maxtor 160gb hdd IDE
geluid: Creative live! sound blaster 5.1
dvd: Samsung dvd/cd brander/speler in 1

Aangezien ik redelijk nieuw ben met shuttles had ik wat vragen, ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden :)

- Is 200watt genoeg om de hardware hierboven stabiel te draaien?
- Hoe zit het met de hitte in zo een kastje? het lijkt me alsof er amper ventilatie inzit.
- De vriend van mijn zus blijft beweren dat VIA een baggermerk is, jullie mening hierover?
- Ik zat eraan te denken om een actieve koeling op mijn videokaart te plaatsen aangezien ik niet weet hoe warm het in zo een shuttle word, is dit verstandig of overbodig?

Alvast bedankt. :)

blaap

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Via is IMHO niet echt een kutmerk, maar de chipsets die zij maken zijn niet perse gemaakt voor gaming. ITT bijv. Nforce chipsets

200 Watt lijkt mij een beetje krap. Als het een A-Merk voeding is zou het nog net kunnen maar bijvoorbeeld iets zoals Sweex, dan zou ik het niet aandurven

Verder lijkt het me idd slim om actieve koeling op die videokaart te plaatsen, aangezien een shuttle een krap kastje is met relatief weinig airflow.

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Flapietoetoe schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:19:
Via is IMHO niet echt een kutmerk, maar de chipsets die zij maken zijn niet perse gemaakt voor gaming. ITT bijv. Nforce chipsets

200 Watt lijkt mij een beetje krap. Als het een A-Merk voeding is zou het nog net kunnen maar bijvoorbeeld iets zoals Sweex, dan zou ik het niet aandurven

Verder lijkt het me idd slim om actieve koeling op die videokaart te plaatsen, aangezien een shuttle een krap kastje is met relatief weinig airflow.
Geen enkele chipset is specifiek gemaakt voor Gaming. Misschien dat de Nforce chipsets iets sneller zijn, maar speciaal voor gamers zijn ze niet...

Shuttle stopt altijd topvoedingen in hun barebones. 200 Watt is dan nog vrij weinig. 250/300 zou al wat beter zijn schat ik. :) 200 Watt zal het echter vast wel draaien, veel uitbreiden/upgraden zal dan alleen wel moeilijk worden.

• blaatschaaap
Shuttle stopt altijd topvoedingen in hun barebones. 200 Watt is dan nog vrij weinig. 250/300 zou al wat beter zijn schat ik. :) 200 Watt zal het echter vast wel draaien, veel uitbreiden/upgraden zal dan alleen wel moeilijk worden.
Upgraden zal ik niet veel doen dus dat is geen groot probleem, ik ben zelf meer een mmorpg gamer en de systeemeisen zijn daar nooit zo hoog bij :)

blaap

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 10:11

vinnie1908

Appel != peer

Dan ga je heel veel plezier beleven aan een Shuttle :-)

Zelf ook Shuttle eigenaar en perfect spul:
- Raptor
- nVIdia 6800
- S939 3500+ erin
- 1Gb Kingston HyperX

Draait als een zonnetje (de laatste tijd)

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• blaatschaaap
nog een vraag die ik vergeten was, (vriend kwam ermee aanzetten) ik neem aan dat een shuttle gemaakt is voor standaard pci-e videokaarten? niet dat ik er straks eentje koop en mijn hardware er niet in past. :)

blaap

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-02 22:56

Yor

Yor1313#2571

Ik heb zelf ook een shuttle en ben erg tevreden.

Die dingen zijn klein, redelijk stil en hebben bijna alles aan boord. Ik draai zelf met een amd 3500, 2 x 160 gig s-ata in raid 0, 2 x 512 mb pc3200 en een gf 7300 gs . Mocht het ervan komen dat ik de gelukkige eigenaar van een 8800gtx wirdt, gaat mijn 7800 gtx mooi de shuttle in, en ja, dat gaat passen. Er zijn zelfs shuttles te koop met sli configs...

Kortom, lekker compact , stil en handzaam. Echter.........

Ben jij zo'n tweakert die alles steeds verwisselt ed.? Begin er dan niet aan, want de shuttle moet je bijna helemaal uit elkaar halen wil je bijv je diskdrive vervangen....tis maar dat je het weet.....

http://yor.minitroopers.com

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:54

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

blaatschaaap schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:09:
- Is 200watt genoeg om de hardware hierboven stabiel te draaien?
Ja. De watts die Shuttle opgeeft zijn echte watts en je kan hier praktisch alles prima mee draaien. Heb zelf 2 Shuttles gehad, volgebouwd en al, en dat werkte altijd prima.
- Hoe zit het met de hitte in zo een kastje? het lijkt me alsof er amper ventilatie inzit.
De ventilatie is juist prima. De fan achterop zuigt koele lucht aan de zijkanten naar binnen zodat er een perfecte airflow is. Mijn systemen werden amper warmer dan 35 graden.
- De vriend van mijn zus blijft beweren dat VIA een baggermerk is, jullie mening hierover?
Onzin. zie ook andere replies.
- Ik zat eraan te denken om een actieve koeling op mijn videokaart te plaatsen aangezien ik niet weet hoe warm het in zo een shuttle word, is dit verstandig of overbodig?
Ik had zelf een passieve kaart en dat werkte prima. Juist omdat de kaart vlak bij de zijkant zit komt er frisse lucht voorbij waaien en blijft de temp in orde.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
blaatschaaap schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:09:
Ik heb wel DMA problemen gehad met een oudere Shuttle met VIA VT8235 moederbord, zoals hier op forums.viaarena.com meer beschreven. Onze nieuwere Shuttle (SN85G4) met FN85 bord draait als een zonnetje, zuinig, koel en redelijk stil.

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Shuttle is een dik A merk. De voedingen van Shuttle zijn top of the bill. Ik heb nog altijd spijt dat ik mijn laatste Shuttle een SB75G2 de deur uit heb gedaan in ruil voor een tower. De airflow is top en Shuttle gebuikt al jaren heatpipe koeling. Iets wat andere fabrikanten nu pas langzaam beginnen op te pakken. Niks anders dan lof voor Shuttle. Afgezien van hun mediacenters, die zijn bagger, maargoed dat zijn alle kant en klare mediacenters zo ongeveer wel.

• blaatschaaap
Dank voor alle reacties en informatie :) hier kan ik wat mee! binnenkort maar is een winkeltje opzoeken ^^

*edit

na het nog is lezen van de specs kwam ik erachter dat de data bus snelheid van het moederbord 800~1000mhz is, mijn CPU draait 2000mhz. is het mogenlijk om bij een shuttle het moederbord te vervangen? of moet ik dan een beter (en veel duurdere :X) shuttle aanschaffen ipv deze?

[ Voor 57% gewijzigd door blaatschaaap op 07-02-2007 14:34 ]

blaap

Verwijderd

*nog een trotse shuttle owner hier :w *

moederbord is custom materiaal, kan je niet zomaar gaan vervangen. Zou ook lof willen afsteken over hoe betrouwbaar de voeding en de koeling is, maar het is allemaal al gezegd geweest :)
Pagina: 1