Netwerk met AP of met extra router?

Pagina: 1
Acties:

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-01 15:31
Ik heb momenteel het volgende netwerk, zoals je ziet zitten nu de laptop en PC3 zonder internet.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/attica/got/netwerknu.gif
Nu ik graag wireless Internet op mijn laptop hebben, en ook internet op PC3. Aangezien er geen netwerkaansluitingen zijn in de kamer van PC3 is wireless hier ook de beste keuze.

Ik had aan deze oplossing gedacht:
Tussen het gelijkvloers en verdieping 1 zit geen beton, dus ik denk dat de signaalsterkte van de AP voldoende zal zijn beide verdiepingen.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/attica/got/netwerkworden.gif
Nu zou ik graag hebben dat PC2 op kabel blijft zitten, maar ik wil daar wel graag mijn accesspoint plaatsen, het nadeel is dat die kamer maar 1 netwerkaansluiting heeft. En als ik zoek naar access points dan hebben die maar 1 netwerkaansluiting waar het internet op toekomt die ze dan draadloos uitzenden.

Nu is mijn vraag:
  • Zijn er ook access points waar ik 2 of meer netwerkaansluitingen op heb zodat ik PC2 op kabel kan laten en PC3 en de laptop toch draadloos krijgen?
  • Of moet ik in plaats van dit access point een wireless router zetten met 4 netwerkpoorten? In dit geval, zal dit samenwerken met mijn oude bestaande router die in de kelder staat? En is het, het beste dat ik een router van hetzelfde merk koop als die in de kelder of maakt dit niet uit?
Naar wat ik begrepen heb sluit je zo 2 routers op elkaar aan:
  • LAN poort van je bestaande router verbinden met de lan poort van je nieuwe router.
  • DHCP op je nieuwe router niet vergeten uit te zetten.
  • De nieuwe router een ip geven die past in het subnet van de oude router.
  • Alle WAN-instellingen op de nieuwe router negeren.
Zal zoiets werken met wireless internet? En hebben jullie eventueel nog andere (betere) voorstellen over hoe ik dat kan aanpakken?

Met dank aan PsyBelgium voor verbeteren van deze post ^^

[ Voor 12% gewijzigd door Attixx op 06-02-2007 17:25 ]

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-01 15:31
Ok, ik ben al wat verder voor zover ik weet bestaan er geen access points met meer dan 1 netwerkpoort.

Ik denk dat de enige mogelijkheid is om een wireless router in plaats van de AP te zetten, of PC2 ook draadloos te doen.

Zal dit lukken 2 routers aan elkaar waarvan de ene voor draadloos en PC2 zorgt? Die router in de kelder is toch al aardig oud, een jaar of 5 gok ik en ik denk dat ik het meeste kans heb met routers van hetzelfde merk of maakt dit helemaal niet uit?

Voor andere opties sta ik ook open.