Toon posts:

install xp op sata met asus p5b wifi-ap

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een nieuwe computer en wil graag windows installeren.
mobo - asus p5b dlx wifi-a
hdd - seagate barracuda7200 250gb
voeding - spire rocketeer
cpu - intel e6600
vid - asus 8800gts

ik heb geen diskette gekregen van asus voor installeren van driver voor sata schijven.
volgens mij zit dit standaard op het mobo..alleen hoe en wat moet je doen om windows dan te installeren. op internet staan geen duidelijk voorbeelden en in het boekje van asus moet ik Onboard Serial-ata BOOTROM enablen...maar die staat nergens.

alvast bedankt

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:49

Haan

dotnetter

Stop je Windows cd in je drive en installeren maar :z

Driver diskette is iets van vroeger of voor als je raid wilt gebruiken

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
ja stop windwos cd er in en install...dat had ik nog niet gedaan....
maar nee, bij partitioneren loopt ie vast....
doe ik het daarna nog een keer...zegt ie...kan geen schijfstations vinden...maar wel in bios een sata 250 vinden...raar maar waar

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:49

Haan

dotnetter

Heb je dan misschien een oude Windows installatie cd? Met een SP2 cd zou het in ieder geval goed moeten werken. Heb je die niet kan je eventueel bijvoorbeeld met NLite een cd maken met SP2. Of anders moet je op de cd van het moederbord kijken of daar drivers opstaan die je op diskette kan zetten.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• InsanelyHack
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-05 20:47
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:02:
ja stop windwos cd er in en install...dat had ik nog niet gedaan....
maar nee, bij partitioneren loopt ie vast....
doe ik het daarna nog een keer...zegt ie...kan geen schijfstations vinden...maar wel in bios een sata 250 vinden...raar maar waar
Zet alle controllers uit behalve van de disk waarop je wil installeren en waar de CD in zit. Ook USB kaartlezers verwijderen of evt uitzetten in de bios (disable USB ports)

Suc6

Verwijderd

kijk even in je bios als, je sata controller op raid staat, als dat zo is moet je hem op ide zetten

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle hulp,
maar heb het volgende gedaan....heb de sata in een andere comp gezet en daar geformateerd.
weer in mijn computer gezet en alles werkte...
format probleem dus.

groetjes en bedankt.

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-05 13:49
je had ook de asus cd in de pc kunnen doen en dan opstarte en dan vraagt hij of je een diskette wilt maken.TIP voor de volgende keer

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Pagina: 1