Hauppauge PVR 350 + MCE

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stonestrong
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10-2025
Ik heb mij onlangs een hauppauge pci tv tuner kaartje gekocht, maar dit krijg ik maar niet goed geinstalleerd..

Wanneer ik alle software installeer en naar mijn manual kijk zo ik moeten een 'tuner scanning setup' venstertje naar voren springen, waar ik video formaat enzo instel, maar dat gebeurd dus niet.

Hierdoor vind ik dus geen kanalen :(
Wanneer ik mijn media center opstart zie ik wel de knop "Mijn TV" en "Radio" maar mijn tv geeft ook geen resultaat, hij zegt dat iets niet goed geinstalleerd is.
Ik heb al de laatste nieuwe drivers van de hauppauge site gehaald, maar dit helpt niks.

Weet iemand hoe ik dit oplos, of een goed alternatief om te testen of mijn kaartje wel werkt?
Bedankt
Stone

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-02 07:27

Willem2

Ω is futile

Op deze lijst staat hij niet:

http://www.microsoft.com/...r/partners/directory.mspx

Dat suggeert dat hij iig niet certified voor MCE is. Onder Windows MCE moet je echter wel een MPEG2 decoder (powerdvd, nvidia purevideo, etc.) installeren wil je TV kunnen kijken via de MCE interface. Als je dat niet doet krijg je ook een foutmelding om je oren, maar dan moet je misschien even vertellen wat je foutmelding precies is.

Voor TV kijken buiten MCE kan ik je niet helpen, maar een iets nauwkeurigere uitleg zou wel handig zijn denk ik.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Stonestrong
De error die ik krijg is 'Video Fout, Bepaalde bestaanden zijn vereist om video beelden af te spelen...'
Is dus inderdaad een mpeg2 encoder die niet juist werkt.

Maar op mijn hauppauge zitten een hardware encoder en decoder voor mpeg2, dus dan vind ik het raar dat ie geen encoder vind.
Wanneer ik 'Windows xp Video Encoder Checkup' draai heb ik als preferred encoder die van powerdvd 7. Nog een hele boel andere encoders geven fouten aan, doordat ze niet compatibel zijn met WMP 10.

Ik ga eventjes het hcwclear programma draaien van hauppauge, daarmee verwijder ik alle drivers en dan eens alle software vanop de site gebruiken.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Stonestrong schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 14:41:
De error die ik krijg is 'Video Fout, Bepaalde bestaanden zijn vereist om video beelden af te spelen...'
Is dus inderdaad een mpeg2 encoder die niet juist werkt.
Hoeft niet persé.
Maar op mijn hauppauge zitten een hardware encoder en decoder voor mpeg2, dus dan vind ik het raar dat ie geen encoder vind.
Waarschijnlijk omdat de drivers niet MCE compatible zijn.
Wanneer ik 'Windows xp Video Encoder Checkup' draai heb ik als preferred encoder die van powerdvd 7. Nog een hele boel andere encoders geven fouten aan, doordat ze niet compatibel zijn met WMP 10.
Ze hoeven niet persé compatible te zijn met MP10 om te werken onder MCE. Maar PowerDVD is sowieso goed, dus daar zal 't probleem niet zitten.
Ik ga eventjes het hcwclear programma draaien van hauppauge, daarmee verwijder ik alle drivers en dan eens alle software vanop de site gebruiken.
Succes :)

• Stonestrong
Net iets opgemerkt :S
Wanneer ik een dvd afspeel vanuit mce 'Dvd Afspelen' heb ik geluid, maar blijft het scherm zwart, en wanneer ik dan diezelfde dvd open maar rechtstreeks met powerdvd heb ik geluid én beeld :S

Hoe kan ik al die mpeg2 decoders van mijn computer verwijderen? Want volgens mij heb ik in de eerste plaats een mpeg2 decoder conflict

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Zijn je videokaart drivers ook MCE compatible ?

• Stonestrong
Ja, heb er catalyst opstaan, maar zal voor de zekerheid nog eens de laatste nieuwe downloaden vanop de ati site.
Lijkt mee alleen raar dat ik in media center omgeving het niet kan afspelen, en met powerdvd wel, maar zal ook die drivers nog eens update

• Stonestrong
Bij deze bedank ik Nielson en de rest, want mijn probleem is opgelost
Ik kan nog altijd niet met de tooltjes van hauppauge naar tv kijken, maar nadat ik mijn catalyst driver vernieuwt heb kan ik via media center op Mijn TV live naar tv kijken.
Bedankt iedereen :)

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-02 05:59
Toevallig dat dit topic hier nu staat, want ik heb zelf ook 3 dagen lopen rotzooien met dat zwarte scherm in MCE.
Het bleek inderdaad aan de verouderde videokaartdrivers te liggen... 8)7

Verwijderd

Hauppauge WinTV PVR 350 retail
Windows XP Media Center geschikt Nee

Jammer dan..
Naast hardware MPEG 2 encoder, ook MPEG 2 decoder, wel FM tuner, wel TV uit.
Deze MPEG 2 decoder werkt echter alleen op de TV uit, welke niet wordt ondersteund door MCE. Voor MCE is dus een ander model aan te raden...

[ Voor 130% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 20:43 ]

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-02 05:59
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:27:
Hauppauge WinTV PVR 350 retail
Windows XP Media Center geschikt Nee

Jammer dan..

[...]
Er staat overal dat de 350 niet zou werken onder MCE, maar het werkt prima.
Pagina: 1