[ASP] Site met tables geeft probs met asp pages

Pagina: 1
Acties:

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:46
Ik heb een website gemaakt mbv tables ipv frames.
Wanneer ik vanuit het menu navigeer geeft deze een menuid mee en daarmee wordt dus de hele pagina opnieuw geladen. Middels een script haal ik uit de database de juiste url (bv "nieuws.asp") en laat deze vervolgens includen in de pagina, zie hier hoe (onnutige code weggelaten):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
'menu button+link
<a href="index.asp?menuid=3"><div class="menubutton"><span class="menubuttontext">Nieuws</span></div></a>
'activeert wanneer er op een menulink wordt geklikt.
menuid = Request.QueryString("menuid")
ConnectDB()
sSQL = "SELECT * FROM tblMenuMain WHERE intMainMenuID=" & menuid
set oRS = oConn.Execute(sSQL)

strMainURL = oRS("strMainURL")
server.Execute(strMainURL)

Nu werkt dit goed en wordt de juiste pagina geladen (in dit geval wordt "nieuws.asp" uitgevoerd binnen de hoofdpagina index.asp)

Echter wanneer er binnen nieuws.asp links zijn beginnen de problemen. Wanneer je dus in de gelaadde nieuws.asp op een link klikt wordt ALLEEN die link geladen, en niet meer de hele layout en structuur eromheen.
Logisch, want navigeert gewoon naar een nieuwe pagina en wordt index.asp dus niet meer gebruikt.

Echter weet ik geen oplossing voor dit. Hebben jullie maybe een idee?

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 15:52

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Dan zal je een aantal functie's moeten maken die alle standaard zaken neerzetten en die op elke pagina aanroepen (bijvoorbeeld een showmenu oid) of in je index.asp adv een id een pagina uitvoeren ipv die hele link en dan dmv een server.execute oid die pagina in de goede cell uitvoeren

[ Voor 27% gewijzigd door Jaspertje op 06-02-2007 13:47 ]

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:46
Jaspertje schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:46:
Dan zal je een aantal functie's moeten maken die alle standaard zaken neerzetten en die op elke pagina aanroepen (bijvoorbeeld een showmenu oid) of in je index.asp adv een id een pagina uitvoeren ipv die hele link en dan dmv een server.execute oid die pagina in de goede cell uitvoeren
Maar dat laatste gebeurd al (zie code). Echter doorklikken in die gelaadde pagina lukt niet omdat dan alleen die aangeklikte pagina wordt geladen, buiten de index.asp.

De eerste oplossing die je geeft kan idd wel denk ik. Maar is dat niet erg omslachtig en zijn hier geen betere oplossingen voor?

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.