Welke Videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 14:58
Nah ik wordt dus schijtziek van m'n Viper II, en k kan geld lenen om een andere te kopen *yesyes* :)

Welke kaart raad je me aan?

Ik zoek dus een goed kaartje, met 3d ondersteuning (hoeft niet het nieuwste van het nieuwste! want ik speel niet vaak spellen), en 16 of 32MB is wel gewenst.

En niet al te duur, want k hoef zoals gezegd niet een superkaart te hebben, als 't er maar mee door kan.

Suggesties?

DiS.

------------

Het belangrijkste is dus goede drivers, vooral voor Windows 2000!!!!

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Ati Radeon 32MB DDR f475,-
Geforce 2 MX 32MB SD-RAM f309,-

Ik zou persoonlijk voor de Ati Radeon gaan omdat die met jouw budget de beste prijs prestatie verhouding heeft.
Hij is wel meer dan f150,- gulden duurder maar als je dat kunt 'missen' raad ik je aan die extra investering te maken want je zult er veel plezier van hebben (vooral boven 1024*768).

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

• DiSiLLUSiON
Is die radeon dan ook goed in 2D? Want dat is eigenlijk het allerbelangrijkste, dat vergat ik er nog bij te zetten...

• Excrusiator

Excrusiator

Say wha?

Op zondag 04 februari 2001 13:42 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
Is die radeon dan ook goed in 2D? Want dat is eigenlijk het allerbelangrijkste, dat vergat ik er nog bij te zetten...
Radeon zonder twijfel.
Die heeft een betere 2D kwaliteit vooral vergeleken met een MX (vandaar de 1024*786 opmerking van mij, daarboven is het volgens zeer veel gebruikers janken met een Geforce MX)

* Excru aait HAL

• DiSiLLUSiON
okz, bedankt :)

Verwijderd

Misschien een beetje offtopic, maar als je de Ati Radeon, de Maxtor G400Max en de Geforce2 GTS met elkaar vergelijkt op 2d gebied, welke komt dan als het beste eruit?
Ik weet dat de GTS buiten de topicstarters budget valt, maar ik ben toch hier nieuwsgierig naar.

• Excrusiator

Excrusiator

Say wha?

np ;)
heb zelf zo'n 3 maanden zitten te twijfelen tussen een Radeon en Geforce, ik heb dus heel wat reviewtjes gelezen. :+

* Excru aait HAL

• Excrusiator

Excrusiator

Say wha?

Op zondag 04 februari 2001 14:03 schreef jverhees het volgende:
Misschien een beetje offtopic, maar als je de Ati Radeon, de Maxtor G400Max en de Geforce2 GTS met elkaar vergelijkt op 2d gebied, welke komt dan als het beste eruit?
Ik weet dat de GTS buiten de topicstarters budget valt, maar ik ben toch hier nieuwsgierig naar.
Op volgorde kwaliteit:
Matrox G400MAX
Ati Radeon
Geforce GTS
Geforce MX

De matrox is de beste qua 2D, maar de Radeon komt zeer dicht in de buurt en is stukken sneller in 3D. Daarom raad ik meestal de Radeon aan met deze vragen, of je moet echt voor fps (geforce Pro of sneller) of 2D kwaliteit gaan (matrox kaarten).

* Excru aait HAL

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:02

JT

VETAK y0

Ik zou voor de radeon gaan. Net zo snel als de GF 2 GTS (alleen niet in 512x384x16 enzow, maar met zo'n kaart speel je op 1024x1280x32 en dan issie zelfs sneller) en veeeeeeeel betere 2d kwaliteit.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:37
De Radeon heeft niet al te goede drivers voor win 2000.
Neem een Matrox G400
Pagina: 1