Sinds kort heb ik een pc met Vista. Als ik een bestand van de C-schijf wil copieëren naar de usb stick op vista dan schrijft hij het huidige bestand niet over, maar voegt alleen bestand toe (als de stick vol is dan kan ik niets meer overbrengen). Memorystick bevat 8GB en wil een bestand van 4 GB dagelijks over laten schrijven (dat werkt in Windows XP altijd en gaf dan ook aan "wilt u het bestand overschrijven") van C-schijf naar USB-stick. Heeft dat met Vista-beveiliging te maken of is het oplosbaar zodat het systeem wel bestand (met dezelfde naam ) overschrijft op de USB-stick. Uiteraard is de oplossing om het bestand eerst weer te verwijderen op de usb-stick en dan weer copieën van c naar usb, maar dat wil ik eigenlijk niet.
Dit lijkt me niet aan de hardware liggen maar meer aan instellingen in je OS, aangezien het onder xp wel werkte, daarom verplaats ik hem naar WOS
als het verkeerd is mag pasta me meppen
als het verkeerd is mag pasta me meppen
'When you're not paying for the product, you are the product!'
Als je de stick nou eens formatteert in vista en het dan nog een keer probeerd? zelfde probleem?
Gokje: virusscanner die hard bezig gaat met het bestand op stick? Maar als het steeds hetzelfde bestand is, kan je het hoe dan ook omzeilen door gewoon een scriptje te maken dat 1) checkt of het bronbestand bestaat, 2) USB leeghaalt en 3) kopieert.
offtopic:
Titel een beetje aangepast naar de conventies op het forum.
Titel een beetje aangepast naar de conventies op het forum.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik heb de stick geformarteerd, maar schrijft het bestand niet over (kan alleen maar toevoegen maar dat lukt niet meer omdat de stick dan te weinig ruimte over heeft).
Script: hoe maak je dat?
Script: hoe maak je dat?
Script: ik kan niet anders zeggen dan leer hoe een batch werkt. Of meer toekomstvast, leer hoe VBScript werkt (WSH). Tzt komt de Powershell ook wel voor Vista uit, maar nu nog niet.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Pagina: 1