Toshiba HX-E1 of Xbox360+HD DVD?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cozzie4d
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-02-2025
Hoi,

Zijn er mensen die ervaring hebben met de Toshiba HD-E1 HD-DVD speler en de Xbox360 HD-DVD speler. Ik ben aan het twijfelen tussen beide.

Wat zijn de voor- en wat zijn de nadelen?
Ik heb op dit moment nog geen (core) xbox 360 en ik maak gebruik van een 42" plasma die max 1080i weergeeft.

De voor/nadelen van de HD-E1 en HD-XE1 heb ik al afgewogen, mijn tv gaat tot 1080i en ik heb geen HDMI receiver, dus ik wil gebruik maken van multichannel analoge uitgangen voor Dolby TrueHD.
Vandaar de voorkeur voor de HD-E1.

Iemand ideeen of ervaringen?

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Interessant onderwerp! Voor zover ik weet is deze Toshiba op GoT nog nooit besproken. Ben wel benieuwd of iemand er al een heeft.
Bij de Xbox heb je natuurlijk het voordeel dat je spellen erop kunt spelen in HD. Je hebt dan wel alleen een componentaansluiting maar die is op mijn tv althans perfect.

Wat betreft het verschil in beeldkwaliteit daar ben ik wel benieuwd naar. Persoonlijk zou ik voorlopig niet zo'n player kopen omdat het een eerste model is en dus te duur en waarschijnlijk nog niet technisch perfect. Verder zou ik wachten tot het geschil met Blu-ray beslecht is. Dat een van de 2 het onderspit gaat delven lijkt me namelijk als een paal boven water te staan (zie geschiedenis). Als ik er geld op moest zetten zou dit op HD DVD zijn. Daar hoor je toch de meeste positieve geluiden over.

[ Voor 7% gewijzigd door FaceDown op 06-02-2007 13:08 ]

Groetjes, FaceDown.

• cozzie4d
Jep, ik gok op ook HD-DVD, als je gaat kijken naar beschikbare titels op dit moment, zijn er misschien 20 titels op BLURAY verkrijgbaar, en 200+ op HD-DVD.

De prijsverschillen zijn: xbox 360 + hd-dvd = +- 500euro, hd-e1 = +- 480 euro.

Component is tot 1080i inderdaad voldoende, ondanks dat het analoog is.

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Dan zou ik zeker voor de xbox gaan; je krijgt er een heel mediacenter bij en kan ook nog gedownloade HD films afspelen, MP3's via netwerk etc. En de spellen dus.

Groetjes, FaceDown.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:11
cozzie4d schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:15:
Jep, ik gok op ook HD-DVD, als je gaat kijken naar beschikbare titels op dit moment, zijn er misschien 20 titels op BLURAY verkrijgbaar, en 200+ op HD-DVD.

De prijsverschillen zijn: xbox 360 + hd-dvd = +- 500euro, hd-e1 = +- 480 euro.

Component is tot 1080i inderdaad voldoende, ondanks dat het analoog is.
20 bluray discs? Jij moet leren tellen. Kijk maar eens op www.dvdboxoffice.com, het aanbod doet weinig onder voor HD-DVD, zeker als je ook nog eens nagaat dat BR later op de markt is gekomen.

Ja, ik kijk naar US markt, de Nederlandse markt bekijken is pointless op het moment dat er vrijwel geen winkel is die BR spelers verkoopt.

Ik begrijp persoonlijk niet echt waarom je überhaupt op de bandwagon wil springen; het zit er dik aan te komen dat er binnen enkele maanden toch echt multiplayers gaan aankomen, dus daar zou ik wel even op wachten.

De Toshiba is overigens een goed apparaat; ook met normale DVDs schijnt hij erg goed te zijn, mooie upscaling. De Xbox zal dat waarschijnlijk erg slecht doen als zijnde primair een gameconsole die nooit als videoplayer is ontwikkeld in eerste instantie. Verder heeft de HD-DVD geen HDMI uitgang, toch een beetje jammer.

[ Voor 14% gewijzigd door Dr. Strangelove op 06-02-2007 13:32 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• cozzie4d
dat kan ook een optie zijn, en dan tussentijds een goeie upscaling (hdmi) dvd-speler kopen.

voordelen zijn er zeker bij de xbox360. kan deze ook wmv9 hd, ts en h264 content afspelen?

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 09:09
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:30:
[...]
De Toshiba is overigens een goed apparaat; ook met normale DVDs schijnt hij erg goed te zijn, mooie upscaling. De Xbox zal dat waarschijnlijk erg slecht doen als zijnde primair een gameconsole die nooit als videoplayer is ontwikkeld in eerste instantie. Verder heeft de HD-DVD geen HDMI uitgang, toch een beetje jammer.
De xbox 360 is een super apparaat voor het afspelen van DVD's en maakt ook wel degelijk gebruik van hardwarematige upscaling. Hij geeft een veel beter beeld dan bijv. mijn midrange pioneer dvd speler. _/-\o_

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 11:45
let wel op dat de xbox een beetje herrie maakt.
* DarkChylde spreekt uit eigen ervaring

• G-ZeS
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-11-2025
DarkChylde schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:51:
let wel op dat de xbox een beetje herrie maakt.
* DarkChylde spreekt uit eigen ervaring
En er een grotere kans is bij de xbox360 dat ie doorfikt.

• Dr. Strangelove
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:18:
[...]

De xbox 360 is een super apparaat voor het afspelen van DVD's en maakt ook wel degelijk gebruik van hardwarematige upscaling. Hij geeft een veel beter beeld dan bijv. mijn midrange pioneer dvd speler. _/-\o_
Dan was er iets goed mis met je Pioneer, want de 360 is gewoon een ramp met DVDs:

http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2088531,00.asp
http://arstechnica.com/reviews/hardware/xbox360.ars/5

Conclusie is dat zelfs el-cheapo spelers van 50 dollar beter scoren in de tests.

Is hem ook wel vergeven, het is nou eenmaal geen dedicated speler, maar ga dus ook niet roepen dat hij daarmee kan concurreren :)

[ Voor 20% gewijzigd door Dr. Strangelove op 06-02-2007 20:43 ]

Verwijderd

tja mijn broertje heeft een xbox 360 gehaald

Laat ik het zo zeggen.

Als ik een film wil gaan kijken heb ik geen zin in het geluid van de fans van de xbox360 aan te horen.
Dit alleen al zal ik voor een losse dvd\hd-dvd\blue-ray spelers gaan.

• cozzie4d
ik denk dat het helder moet zijn, dat de opties zijn 1) toshiba hd-e1, en 2) xbox360 ICM HD-DVD speler. de tests wijzen uit dat de addon HD-DVD speler veel stiller is dan de ingebouwde DVD-speler in de 360.

overigens kan ik me niet indenken dat een cheap-o-matic dvd speler van 50 euro, beter beeld geeft en uberhaupt voor dat geld een HDMI en/of component uitgang heeft die kan upscalen (tenzij het een toshimoto yamakawa speler is, die 30% van de tijd bv geen subs weergeeft enz)

Verwijderd

Is het ook mogelijk om de upscaling in de receiver plaats te laten vinden in plaats van in de (hd)dvd speler/xbox360? Het lijkt wel alsof alles tegenwoordig kan upscalen maar het hoeft toch maar op 1 plek te gebeuren? (speler/receiver/tv?)

• cozzie4d
een TV met fysiek meer dan 576 lijnen zal ten alletijde upscalen als ie een signaal binnen krijgt van een normale DVD (max 576 lijnen). de vraag is alleen welk apparaat scaled het best.

ik stuur persoonlijk liever een 1080i / 720p signaal de ingang van de TV in, zodat de TV daar niets meer mee hoeft te doen, en zich alleen maar bezig hoeft te houden met het weergeven van pixels :-)

receivers met hdmi/component kunnen soms ook upscalen, ik weet alleen niet welk apparaat het het best doet. volgens de berichten kan de toshiba HD-DVD speler HD-E1 en HD-XE1 dat heel goed.

• Dr. Strangelove
Klopt. Scalers in TVs, zelfs de wat duurdere modellen, zijn over het algemeen erg slecht.

Verwijderd

weet iemand wanneer de hd-dvd drive voor de xbox360 in nederland op de markt komt??? en waar hd-films te koop zijn in de vorm van hd-dvd EN blu-ray (ps3).

• cozzie4d
de hd-dvd spelers voor de xbox360 zijn op schaars op marktplaats en makkelijker te koop op ebay.nl (zoeken op "bevindt zich in duitsland". Voor +- 200 euri excl verzendkosten heb je er eentje.

als je gaat ebayen op blu-ray films vind je erg weinig, op hd-dvd kun je al volop films kopen.
hd-dvd spelers incl. de hd-dvd's zelf zijn regiovrij, dus je kunt ze gemakkelijker uit the states kopen
Pagina: 1