[Wifi] Vista rommelt met wifi verbinding router*

Pagina: 1
Acties:

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-03 14:37
Ik heb het rare probleem dat als ik een Vista computer aansluit via wifi of ethernet de wlan verbinding er dan om de haverklap uitvliegt en alles pas weer werkt als de router gereset is.

Hij hangt trouwens voor een Thomson Voip modempje.En het wifi apparaat zelf is een SMC 2804WBR.

Hoe op te lossen?

[ Voor 7% gewijzigd door XoReP op 06-02-2007 14:26 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:35

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Doet alles van je router het niet meer? Mogelijk dat de driver het niet goed afhandeld. Probeer eens een andere driver. Misschien dat een firmware update van je modem helpt, indien deze aanwezig is. Als de modem van je provider is, vraag hun dan voor ondersteuning.

Commandline FTW

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-03 08:35

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Kleine subtiele wijziging in de title :)

Hoogstwaarschijnlijk gewoon slecht drivers voor je wifi nic. Zoals de tijdsheld hierboven ook meldt :p

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Flush je nat eens ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

[flauw] Is dat je hoofd in de wc steken en doortrekken? Soort spel van Ter land, ter zee en in de lucht? [/flauw]

@hero of time: ik wist wat het was, maar als er anderen zijn die het niet weten, dan staat het er nu goed bij vermeld

[ Voor 19% gewijzigd door Hann1BaL op 06-02-2007 17:09 ]

• XoReP
Owja kzag dat ik het belangrijkste was vergeten het gaat dus om een SMC 2904WBR ene oudje ja ;)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

SMC 2804WBR, brrrr..
bij m'n werkgever is het zo dat deze router een paar keer per dag op z'n muil gaat.
Dat dit eventueel door Vista veroorzaakt zou kunnen worden is wel interessant.

Dit probleem bij ons speelt al een maand of twee, het zou kunnen dat er een Vista gebruiker is.. Maar het is opvallend dat de router alleen op drukke momenten (veel wlan verkeer) de geest geeft.
Achja, een andere router heb ik al binnen en wordt morgen geinstalleerd....

[ Voor 9% gewijzigd door job op 06-02-2007 14:58 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hann1BaL schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 14:14:
[...]

[flauw] Is dat je hoofd in de wc steken en doortrekken? Soort spel van Ter land, ter zee en in de lucht? [/flauw]
Weet je wel wat het is? Je NAT flushen wil zeggen dat je alle openstaande verbindingen sluit en op die manier mogelijk het probleem oplossen. Ik verwacht het niet, omdat een wifi verbinding anders op de router gedaan wordt dan TCP/UDP verbindingen. Firmware update uitvoeren dus.

Commandline FTW

• job

job

Oud dingetje waar al 2 jaar geen firmware voor wordt uitgegeven.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

job schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:00:
[...]
Oud dingetje waar al 2 jaar geen firmware voor wordt uitgegeven.
Dan wordt het wachten op een betere driver, of de instellingen van de driver nakijken. Zoeken naar 3rd party firmware? Als dat al gedaan wordt met dit cheap ass merk.

Commandline FTW

• job

job

Even een vraagje tussendoor. Zijn er mensen die weten hoe je deze router van de muur afhaalt?
Ik heb vandaag onze SMC 2804WBR vervangen, alleen ik krijg hem niet van de muur af :P

Normaal gesproken is het vrij eenvoudig.. router stukje omhoog, en dan kan die er vanaf.
Maar in deze router is geen beweging te krijgen. Slopen kan wel, maar ik wil de muur het liefste wel heel houden.

• XoReP
Breekijzer...

• job

job

Hoe zit dat ding gemonteerd dan?
Pagina: 1