xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Maar configuratie voor max/min bandbreedte per gebruiker ontbreekt (op dit moment).
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 13:03 ]
hmm ok dan ga ik toch maar voor de Asus denk ik, enige betaalbare model zover ik weet die het wel ondersteundVerwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:00:
Je kan wel mensen een tijdlimiet geven per MAC-adres, ook kun je traffic in de gaten houden dmv. grafieken.
Maar configuratie voor max/min bandbreedte per gebruiker ontbreekt (op dit moment).
leuk zo'n link, maar als het daar stond had ik geen topic gepost... ik had eigenlijk verwacht dat een dergelijk duur apparaat deze functie wel zou ondersteunen.
de specs pagina is leuk voor specs-lovers, maar het mag ook in normale taal omschreven worden.
Verwijderd
Phusebox schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:44:
de specs pagina is leuk voor specs-lovers, maar het mag ook in normale taal omschreven worden.
[knip]
Misschien kun je elders 'grappig' doen, alvast bedankt
[ Voor 30% gewijzigd door Canaria op 07-02-2007 21:42 ]
Voor die functionaliteit moet je toch echt uitkijken naar Managed switches. Die beginnen vanaf €200 ongeveer. Maar dan heb je wel gelijk een 24 poorts ofzo
Kortom: bandwidth management is nog steeds niet voor the masses, meer voor het bedrijfsleven.
Verwijderd
En in het bedrijfsleven is het dan ook zeer makkelijk om op de client of de server zelf softwarematig te cappenAcolyte schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:53:
Bandwidth management is niet gemakkelijk te implementeren in netwerkapparatuur, hoe simpel het ook mag lijken om gewoon een IP-adres te cappen op zoveel Mbit.
Voor die functionaliteit moet je toch echt uitkijken naar Managed switches. Die beginnen vanaf €200 ongeveer. Maar dan heb je wel gelijk een 24 poorts ofzo
Kortom: bandwidth management is nog steeds niet voor the masses, meer voor het bedrijfsleven.
de Asus WL500-W heeft dit anders wel en kost slechts 130 euro, of het goed werkt durf ik niet te zeggen maar ik zal mijn bevindingen posten zodra ik de stap heb genomen deze aan te schaffen.Acolyte schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:53:
Bandwidth management is niet gemakkelijk te implementeren in netwerkapparatuur, hoe simpel het ook mag lijken om gewoon een IP-adres te cappen op zoveel Mbit.
het is namelijk zo dat ik mijn internet deel met een paar mensen, maar wil niet, omdat zij zonodig moeten downloaden, dat ik er dan veel op achteruit ga
Hier stond achterhaalde informatie…
Er is geen alternatief product met wel die toeter. Er is dus ook geen samenzwering om de consument geld uit de zak te kloppen.DiGiSTORM_ schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:50:
Het is natuurlijk wel een leuke manier om mensen naar je duurdere producten te loodsen
Dan port je FreeBSD toch naar de hardware van je AEN?De standaardvoorzieningen in FreeBSD werken in ieder geval prima. En dat draait al op een oude Celeron.
[ Voor 37% gewijzigd door burne op 07-02-2007 23:31 ]
I don't like facts. They have a liberal bias.
Ik ging mijn doel een beetje voorbij. Nuance is op zijn plaats. Seriële management is idd goed mogelijk op routers zo goedkoop als €80 - €100. Ik had echter netwerkbelasting afhankelijke bandwidth management in gedachten. Want wanneer verder niemand op het netwerk zit vind jij het ook fijn om gewoon de volle snelheid te kunnen benutten neem ik aan. Zodra er iemand of meerdere bijkomt houdt de router dat bij en capped de doorvoersnelheid evenwichtig.Phusebox schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:35:
[...]
de Asus WL500-W heeft dit anders wel en kost slechts 130 euro, of het goed werkt durf ik niet te zeggen maar ik zal mijn bevindingen posten zodra ik de stap heb genomen deze aan te schaffen.
het is namelijk zo dat ik mijn internet deel met een paar mensen, maar wil niet, omdat zij zonodig moeten downloaden, dat ik er dan veel op achteruit ga
Bij serieel is het altijd evenwichtig verdeeld, zelfs wanneer niemand anders erop zit. Dit is vaak minder ideaal. Maar, ja, dat soort 'management' is zeker al voor minder geld te krijgen, maar je kunt natuurlijk ook gewoon met die andere mensen afspreken dat wanneer zij zitten te Bittorrenten oid ze de upload en download softwarematig cappen op verbindingssnelheid - 15% / aantal mensen, zowel voor upload als voor download. Dit kan tegenwoordig in elke zichzelf respecterende client.
Er zijn wel routers die op Linux lopen. Dan zou dat wel mogelijk zijn.burne schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:27:
[...]
Er is geen alternatief product met wel die toeter. Er is dus ook geen samenzwering om de consument geld uit de zak te kloppen.
[...]
Dan port je FreeBSD toch naar de hardware van je AEN?
Hier stond achterhaalde informatie…
over de vorige las ik niet veel goeds
Ikzelf draait het op een Thinclient met CF en een extra ethernetkaartje, gebruikt een paar Watt. Monowall ondersteunt ook wireless, dus als je er een wireless kaartje inprikt, is ook dat klaar. Daarnaast koop je voor een paar tientjes een Gigabit switchje.Of je moet zo'n netwerkkaart kopen als vroeger wel eens werd verkocht, een netwerkkaartje met ingebouwde switch ;-)
Maar goed, dit is een keuze. Dit betekent meer draden, meer rotzooi, meer uitzoekwerk. Het is niet duur, maar wel meer werk. Een afweging tussen flexibiliteit en out-of-the-box functionaliteit.
Monowall is zo gebruiksvriendelijk dat iedereen met basiskennis van netwerken daar wel uit moet komen. Zie http://m0n0.ch/wall/
Verwijderd
Dit is wel goed volgens de eerste berichten. Zie link.Phusebox schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 08:12:
hoe zit het overigens met het bereik met deze nieuwe versie van de Airport Extreme?
http://www.ifixit.com/Gui...sembly-Page-1-Disassembly
Verwijderd
Ik weet niet precies hoe het bij de vorige zat, maar volgens mij was het zo dat die variant in Europa niet mocht omdat het signaal te sterk zou zijn...Phusebox schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 08:12:
hoe zit het overigens met het bereik met deze nieuwe versie van de Airport Extreme?