XP programs compatible op Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Rowan1337
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-10-2021
Hi,
Ik heb via het werk van mijn vader een Vista weten te bemachtigen.
Maar, als ik hem installeer werken mijn XP programs, games en andere dingen dan nog wel ?
Heb nu XP SP2 en de Vista Ultimate 32bit.

Rowan

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ja. De meeste programma's wel, sommige programma's hebben een update nodig daarentegen.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dit is koffie-dik kijken. Er zijn gewoonweg programma's die niet willen draaien en andere wel. Schattingen zeggen dat tussen 80% en 90% van bestaande programma's/drivers draait onder Vista. Je zal dus A) een hardware inventaris maken en B) een programma inventaris maken en dan per element van de inventaris gaan kijken of deze werkt, door te kijken of het bij andere werkt. Let wel dat je bij spelletjes rekening moet houden dat compatabiliteit alleen enigszins gewaarbord is als de combinatie van game, video-kaart en video-driver overeenkomt met een ander persoon die het spel succesvol kan spelen. En dat garandeert ook niet dat het spel 100% correct werkt, omdat het spel in latere stadiums gebruik kan maken van een feature die ontbreekt in de videokaart driver.

Lang verhaal, met eigenlijk als eind-advies: maak een dual-boot installatie en probeer gewoon wat onder Vista wel en niet goed werkt.

[edit] die smiley is een B )

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-03 19:32

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Rowan1337,

Ik ga je topic sluiten en wel om het volgende - hier op GoT verwachten we namelijk toch echt enige inzet van de topicstarter en dat kan ik in dit topic eigenlijk niet terug vinden :)

Dit topic is gesloten.