Toon posts:

Geen beeld geen bieps

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De onderstaande componenten zitten in de pc:

AMD Athlon 64 3500+ (AM2, 2,2GHz, 512KB, Boxed)

Twinmos 1024MB DDR2 (2X512MB) PC5300 667MHz CL5 Dual Channel
Kit

WD 80GB SATA 7200RPM 8MB 1 Caviar SE (WD800JD)

Asrock AM2NF6G-VSTA, NF6100-405 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA,RAID)

Peak GeForce 7600GS 256MB (DVI,TV-OUT,PCI-E)

1 Cooler Master RS-380-PCAR/P Extreme Power, 380W

Nu hier mijn probleem,

Ik heb fijn alles aangesloten, start de pc op fans spinnen... geen beeld geen bieps. ik zie dat de 12 volt 4 pins connector er nog in moet dus die aangesloten. doet nu helemaal niet meer. Dus 4 pins connector er weer uitgehaald en fijn weer opspinnen :/ . Ik denk mischien ligt het aan de voeding, dus ik test de pc met een no name sweex gevalletje alles aangesloten + 4 pins connector. De pc spint weer op, weer geen bieps.

Ik heb al een aantal dingen geprobeert:

Zonder videokaart booten Geen biep
zonder cpu booten geen biep
zonder ram booten geen biep

dus ik weet het allemaal ff niet meer...

ik zelf heb het gevoel dat dit moederbordje een rma'tje word

jullie nog suggesties?

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 17:07
voor de zekerheid zou ik je moederbord er even uithalen. Op een plank leggen. Geheugen proc en vga erop. En kijken of hij het dan wel doet...

En ook goed kijken of er geen schade aan je moederbord is.

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Verwijderd

Topicstarter
sorry dat had ik neit vermeld dit heb ik ook gedaan hij ligt momenteel op een stuk schuimrubber, de onboard kaart geeft ook geen beeld. er is overigens ook geen schade te zien

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 12:19 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Zo kun je er achter komen welk onderdeel het probleem geeft :)

Verwijderd

Topicstarter
ook al gedaan sorry denk dat ik beetje te snel gepost heb en niet alles vermeld heb :$

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 17:07
tijd voor een rma.. Je hebt niet toevallig een andere proc om te proberen ? want het kan zijn dat dit bord een bios update nodig heeft om je proc te herkennen...

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Verwijderd

Topicstarter
Ruler-Nrg schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 12:21:
tijd voor een rma.. Je hebt niet toevallig een andere proc om te proberen ? want het kan zijn dat dit bord een bios update nodig heeft om je proc te herkennen...
nee jammer genoeg niet :P dit is pctje voor me moeder die nog beter is als mijne :X

en voordat ik een rmatje ga doen wil ik eignelijk wel ff zeker weten dat het aan het mobo ligt

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 12:22 ]

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 10:43
heb je je speakertje wel op je mobo aangesloten? Misschien handig om een piep te horen ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 12:21:
ook al gedaan sorry denk dat ik beetje te snel gepost heb en niet alles vermeld heb
Als je de troubleshooter doorlopen hebt dan heb je het defecte onderdeel te pakken lijkt me (want met een ander mobo doet dit ding het wel gewoon?)

Verwijderd

Topicstarter
SoaDmaggot schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 12:25:
heb je je speakertje wel op je mobo aangesloten? Misschien handig om een piep te horen ;)
ja 2 verschillende zelfs ik denk mischien doet het speakertje het niet 8)

Verwijderd

Topicstarter
ik zit ook te denken dat me proc kapot kan zijn.. kan iemand mij mischien een bevestiging geven dat dit niet zo is of is er iets om dat na te kijken?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 12:43:
ik zit ook te denken dat me proc kapot kan zijn.. kan iemand mij mischien een bevestiging geven dat dit niet zo is of is er iets om dat na te kijken?
Zo te lezen heb je dus de troubleshooter niet doorgenomen. Want dan had je ook je cpu wel vervangen.
Voer de troubleshooter eens stap voor stap uit, dan kun je uitsluitsel krijgen over je probleem, anders blijft het voor ons ook maar gokwerk.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals Terw_Dan aangeeft, ofwel heb je de troubleshooter niet stap voor stap doorgenomen en heb je dingen overgeslagen, danwel heb je het helemaal niet bekeken.

Zo heeft dit topic geen zin. Gebruik de middelen die we ter beschikking stellen voordat je een topic opent. Dat betekent de Troubleshooter doornemen en niets overslaan. Dan kom je er zelf achter en heb je ook geen topic nodig...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.