Toon posts:

PC blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Probleem: mijn pc blijft hangen tijdens gamen.
Als ik bijvoorbeeld World of Warcraft of Anno 1701 speel, loopt mijn pc soms al binnen 10 sec helemaal vast. Zelfs het geluid blijft hangen. Andere dagen kan ik wel 4 uur achter elkaar gamen zonder problemen om daarna ook weer vast te lopen.
Het probleem steekt gewoon random de kop op. Kan dan ook de muis niet bewegen, numlock led gaat niet aan/uit als ik er op druk enz enz.
Het stomme is, dit probleem had ik eerder nooit. Ik heb niets aan mijn systeem veranderd maar kreeg er toch ineens last van :/

Alleen een reset 'helpt'. Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd, videokaart, geluidskaart, moederbord. Mijn CPU is rond de 60 graden en mij GPU rond de 45 graden beiden stressed.
Heb memtest gedraaid, dit ook zonder fouten. Hdd waar het os en de games op staan heb ik ook getest, kwam ook door de test van maxtor zonder fouten.

Specs:
Intel P4 775 3.2Ghz,
1024mb crucial geheugen pc3200,
Asus P5GD1 mobo,
Ati Radeon HIS X800 GTO 256mb
voeding: Forton 400W
virusscan: McAfee 8
hdd1: 160 gb maxtor
hdd2: 200 gb maxtor
geluidskaart is de onboard (realtek)

Heeft iemand nog enig idee wat dit kan zijn?

[edit] ben vergeten te vermelden dat ik geen blauwe schermen krijg. Heb ingesteld dat het systeem niet opnieuw moet reboten als er zich een fout voordoet

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 12:49 ]

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 10:11

vinnie1908

Appel != peer

Heb je al Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgenomen?

Daarbij had het ook in een ander forum gemoeten, dat heb ik voor je aagevraagd dat doe je door:

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif gebruiken

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

al een reinstall gedaan?
Hoelang heb je memtest gedraaid? (Dat moet wel echt een tijd, een complete dag bijv)

Alle overbodige hardware al eens losgetrokken?

Verwijderd

Topicstarter
Ohw sorry, meende dat dit in het juiste topic stond, daarvoor mijn excuses.

Ik heb het topic doorgekeken, wat voor mij van toepassing is heb ik bij mijn post neer gezet geloof ik. temperatuur, hardware, wat ik zelf ondernomend had ed. :)
--

Memtest heb ik een uur of 2, 2,5u gedraaid. Herinstallatie van windows heb ik ook geprobeerd, zonder resultaat.

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-02 19:39
Probeer eens een andere videokaart als je die heb.

Probeer een andere voeding. Meet anders de voltages eens door met een multimeter.

Het lijkt mij dat het dan aan 1 van deze twee ligt.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb het topic doorgekeken, wat voor mij van toepassing is heb ik bij mijn post neer gezet geloof ik. temperatuur, hardware, wat ik zelf ondernomend had ed.
Zet het er nu dan wel allemaal bij...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
robvanderaart schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 14:25:
Probeer eens een andere videokaart als je die heb.

Probeer een andere voeding. Meet anders de voltages eens door met een multimeter.

Het lijkt mij dat het dan aan 1 van deze twee ligt.
hmm ok, morge maar een lenen van me broer dan :)
Heb trouwens de waarden van de voeding (?) in de bios bekeken, zijn die hetzelfde wat ik dan ga meten met een multimeter? Want die bleven gewoon stabiel.

Bedankt voor je reactie

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-02 19:39
Daar kom je achter nadat je het doorgemeten heb met je multimeter, de BIOS wil wel eens de verkeerde voltages aangeven.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Verwijderd

Topicstarter
robvanderaart schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:16:
Daar kom je achter nadat je het doorgemeten heb met je multimeter, de BIOS wil wel eens de verkeerde voltages aangeven.
Nou het kwam overeen :) en viel binnen de marge wat opgegeven staat in "Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ". Dus die voeding lijkt me dan ok.

Ik kreeg net wél een blauw scherm, alleen daar stond verder niets in, alleen een blauw scherm 8)7

Na de reboot kreeg ik wel deze melding:
BCCode : 1000007f BCP1 : 0000000D BCP2 : 00000000 BCP3 : 00000000
BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1

Als ik dit inklop bij google, krijg ik gezever over bugchecks ed. maar dat zegt mij helemaal niets :$
Heb ik uberhaupt wat aan deze melding of word die gewoon random gegenereerd door windows?
Pagina: 1