[ie7] CSS issues

Pagina: 1
Acties:

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:26

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Heren,

In IE6 en FFX werkt onderstaande code zonder problemen.
code:
1
2
3
4
table#ph_pagenav {
    border-top: 2px solid #0ba29c;
    margin: 1em 0 1em 0;
}

IE7 geeft echter problemen, en wil de code als volgt zien. :s
code:
1
2
3
4
table #ph_pagenav {
    border-top: 2px solid #0ba29c;
    margin: 1em 0 1em 0;
}

Vervolgens wil ik de TD, binnen de Table met ID "ph_pagenav" aanspreken. Ik heb nooit problemen gehad met deze code (ff om te testen natuurlijk);
code:
1
2
3
table#ph_pagenav TD {
    background: #00FF00;
}

Ook de fix (spatie tussen table en #) werkt niet,
case heeft geen invloeden,
style wordt wel ingeladen,
style wordt nergens overschreven

Ra ra hoe kan dit.
- Kan dit met IE instellingen te maken hebben?
- Mijn manier van declareren?

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
"table #ph_pagenav" is iets anders dan "table#ph_pagenav". Bij de eerste zoekt je browser naar dat id bij een in de table genest element, bij de tweede een tabel met dat id. De betekenis verschilt, maar het is allebei geldige CSS.

heb je geen online voorbeeld?

[ Voor 41% gewijzigd door Blaise op 06-02-2007 11:58 ]

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Een id moet sowieso uniek zijn op je pagina, dus #ph_pagenav moet voldoen. Daarnaast kun je underscores beter vermijnden: http://developer.mozilla....res_in_class_and_ID_Names

• xces

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Ja, en toch pakt hij "table#ph_pagenav" niet, maar "table #ph_pagenav" wel, ook al staat er verder geen enkel element in met die code. Ook "#ph_pagenav TD" pakt hij overigens niet. Ik weet niet of het met de underscores te maken heeft, dit moet ik even testen.

Een online voorbeeld heb ik niet. Het is namelijk een door een grote bank ontwikkelde module, die ik voor een grote verzekeraar moet omkatten. D.w.z. DLL van bank genereerd HTML, klassenamen etc. Hier moet nieuwe CSS en Javascript op om het geheel werkend te krijgen volgens huisstijl van verzekeraar. Helaas is hier 0,0 invloed op uit te oefenen.

• xces

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Oke, ik ben een stap verder gekomen. Blijkt dat "You'll never walk alone" voor IE andere HTML genereerd dan voor FX.. lekker handig