[Vista] herkent Vista & XP boot cd niet*

Pagina: 1
Acties:

• Da_Vince
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-03 23:29
Ik had me nieuwe pc in elkaar gezet
een Intel core 2 E6600 met een Asus P5W DH Deluxe en een NEC brander.

Ik opstarten en dvdtje van Vista erin gedaan, die gaat hij dus laden na een tijdje zegt hij kan niet installeren omdat er geen drivers zijn voor de cd/dvd rom speler. Ik zet me pc uit en probeer nog
een keer opnieuw, nu zegt hij dat ik er een boot cd/dvd in moet doen, terwijl er wel een in zit.
Ik XP erin gedaan en die doet het ook niet :?

Iemand hier een oplossing voor?

Verwijderd

He Da_vince.

Stop eens niks in je dvd station. En check eens in je bios of hij wel als eerste boot station staat ingesteld. Meestal staat hij op floppy maar je kan hem zonder problemen op je dvdrom station zetten.

Of als dat niet werkt even je tweede device dat je hebt aangesloten via dezelfde kabel, even loskoppelen en nog eens proberen. Zorg ook dat je kabels allemaal goed zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 11:19 ]

• Da_Vince
De dvdrom is het enigste wat op die kabel zit, en hij staat al in de bios als eerste

zal zo ook even kijken of de kabel er wel echt goed in zit dan

• Da_Vince
Ik had net weer ff geprobeerd met Vista dvd, toen deed hij het wel weer maar hij zegt nog steeds dat hij niet kan worden geinstalleerd vanwege de drivers van de cd/dvdrom speler.

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Moet je even in je bios kijken, en dan je 'Onboard PCI IDE Operate mode' op Compatible zetten. Ik denk dat dit het is dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.thg.ru/mainboard/20030414/images/canterwood-sata-bios.jpg.

[ Voor 74% gewijzigd door -Skyhawk- op 06-02-2007 11:56 ]

• Da_Vince
Soms pakt hij de boot cd/dvd wel en soms niet.

Die optie die in de bios staat vanwat hier boven staat heb ik gedaan.

Ik denk als Vista niet lukt, dan maar xp proberen maar die zegt
dat er geen vaste schijf stations zijn?

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
Da_Vince schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 12:23:
Soms pakt hij de boot cd/dvd wel en soms niet.

Die optie die in de bios staat vanwat hier boven staat heb ik gedaan.

Ik denk als Vista niet lukt, dan maar xp proberen maar die zegt
dat er geen vaste schijf stations zijn?
dan zal je wrs floppies moeten bovenhalen met drivers van je SATA controller erop :)

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Je mainboard zal voorzien zijn van een controllerkaart voor je harde schijven. Je hebt als het goed is bij je mainboard een diskette gekregen waar deze drivers op staan. Deze moet je laden met de setup. In XP stond er een regel onderin het scherm dat je F6 moest drukken om extra drivers te laden. Hoe dat in Vista geregeld is weet ik zo niet.
Zoder die drivers gaat hij iig geen harde schijf vinden. Vista zal wel met het zelfde probleem zitten hoor.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• Da_Vince
Ik had ff bij Vista geprobeerd, daar kan je drivers laden met je cd/dvd rom speler door vista eruit te halen en andere erin.

Ik dus schijfje van moederbord erin gedaan en toen laten zoeken naar de sata drivers, maar kon hij niet vinden, ik heb er ook geen floppy bij gehad en op de site kan ik niks vinden.

Edit:

Ging nog eens kijken er staat wel een map RAID op het schijfje, is dat hem niet ?
of is dat voor Raid 0 en 5 enzo?

[ Voor 17% gewijzigd door Da_Vince op 06-02-2007 13:30 ]

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Dat zal hem zijn ja.
Het is een RAID controller en die "kan" je op 0 of 1 ofzo zetten. Mits je de benodigde schijven hebt natuurlijk maar het hoeft niet. De driver heb je wel nodig omdat de schijf nogsteeds aangesloten zit op de controller.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• Da_Vince
Maar ik wil helemaal geen RAID draaien he, maar als ik deze installeer blijft het toch gewoon standaard 2 losse schijven, en er treedt geen data verlies op toch? omdat op allebei de schijven al wat op staat.

• Da_Vince
Niemand die hier iets op weet, zodat ik eindelijk me nieuwe pc kan gaan gebruiken

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
Da_Vince schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:39:
Niemand die hier iets op weet, zodat ik eindelijk me nieuwe pc kan gaan gebruiken
als je raid niet geconfigureerd hebt, zal dat ook niet gebeuren. Echter, je schijven zijn misschien wel aangesloten op die raid controller waardoor je de drivers daarvan nodig hebt (ik doe dat met mijn pc ook en ik draai ook geen raid)
Pagina: 1