Configuratie teruglezen PIX 501

Pagina: 1
Acties:

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:59
Ik ben nu bezig met het documenteren van diverse procedures voor het instellen e.d. van de VPN's / firewall, echter loop ik nu tegen het probleem met het teruglezen van de backups aan.
Het wegschrijven in IOS 6.3 is zo gebeurd:
code:
1
write net <<ip-adres TFTP-server>>:<<lokatie>>.config

Echter hoe lees je die .config goed terug? via Copy tftp flash gaat er gebruik gemaakt worden van images (en niet de configs denk), reload kan ook weinig. Hoe kan je die config wel goed terug krijgen?

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Lijkt me stug dat het niet via tftp kan, met Cisco routers lukt dat juist wel.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• M@rijn
Het lukt ook wel met TFTP, maar ik vraag me af hoe? Theoretisch gezien is het "makkelijk" alleen commandotechnisch gezien snap ik er nog geen fluit van, voor hetzelfde geld is copy tftp flash voldoende/

• M@rijn
*Bump*

Verwijderd

De meest simpele manier, uitgaande van een lege PIX:
Maak eerst even de primaire setup af via de console kabel. Het ding heeft nu een IP adres.
Zorg vervolgens dat je met telnet bij de PIX kunt.
Maak een telnet verbinding, bijvoorbeeld met PuTTy, en plak de hele config er zo in als je in config mode staat.... Klaar!
Met IOS kun je gewoon copy tftp startup-config doen, maar dat command werkt niet in PIX OS helaas. Volgens mij kunnen dit soort dingen trouwens inmiddels wel in versie 7 maar die kan weer niet op de 501 :(

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:35

SambalBij

We're all MAD here

Staat gewoon op de cisco site hoor, nog geen minuut zoeken met google :)
http://www.cisco.com/en/U...ote09186a008072142a.shtml

Maar het commando waar je naar zoekt is dus 'configure net' wat het apparaat configureerd vanaf het netwerk. (Net zoals config term hem configureerd vanaf de terminal)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Pagina: 1